Mijn vriend en ik hebben bijna 11 jaar geleden twee kittens (zusjes) in huis gehaald. In maart dit jaar hebben we er eentje in moeten laten slapen ivm ziekte...
Nu is de andere kat alleen achter gebleven en qua gedrag merk ik dat ze een maatje mist. Ze zit constant naar buiten te kijken aangezien daar wel eens een andere kat loopt. Ook is opeens ontzettend aanhalig terwijl ze eerst een kat was wat graag op zichzelf was. Ze speelt en rolt over de grond met een knuffeltje waar ze eerder nooit naar omkeek enz enz. Na overleg met mijn dierenarts en andere mensen blijkt dat ik het beste een kitten bij de kat kan plaatsen aangezien mijn kat nogal een dominant dingetje is naar andere katten (zelfs naar haar eigen zus). Nu wil ik graag a.s. vrijdag naar het asiel om daar eens te kijken naar wat voor kittens ze daar hebben, maar hoor en lees nog wel wat verhalen over dat kittens ziektes bij zich kunnen hebben waardoor de kat thuis aangestoken kan worden. Door de stress kan de weerstand laag worden waardoor het sneller overgedragen wordt. Nu is de vraag...is het wel verstandig om een kitten uit het asiel te halen? Iemand die dit gedaan heeft zodat ik een beetje ervaringen hoor?
Zelfs de hond moet het zo nu en dan nog ontgelden...
Ik heb er inderdaad wel aan zitten denken, maar dat gaat hem niet worden. De katten gaan niet naar buiten (woon aan erg drukke weg), maar ze mogen wel dagelijks onder toezicht in onze tuin ravotten. Ik houdt er zoiezo niet van om katten maar de hele dag buiten te laten struinen met het oog op overlast bij anderen wat ik niet wil. De oudere kat is bijna 11 jaar, maar is lichamelijk en geestelijk net een hele jonge kat. Die speelt, en raced geregeld door het huis. Veel slapen doet ze nog helemaal niet als wat oudere katten vaak doen. Denk niet dat ze een kitten erg lastig gaat vinden als ze eenmaal aan mekaar gewend zijn.
, etc. (Natuurlijk bij sommige dingen wanneer ze de leeftijd daar voor hebben, zo worden kittens dus niet gehakkie-tjakt, wel krijgen de eigenaren een brief mee dat ze het op latere leeftijd van het asiel vergoed krijgen of iig niet het volle bedrag hoeven te betalen.
Ik ga vanmiddag even een belletje doen richting asiel!
geen resultaat gehad)toen maar besloten om hem te houden.