Dit wou ik toch even met jullie allemaal delen, om te laten zien hoe flexibel de natuur is...
Vandaag waren we met z'n allen heel druk bezig om een nieuwe verse laag houtsnippers aan te brengen in onze paddock. Erg hard werken maar gelukkig prachtig mooi weer erbij.
Als er aardig wat bulten liggen ga ik ze meestal uitharken met de bladhark...
Deze staat altijd bij mij achter de schuilstal in een hoekje maar was er al een aantal weken niet geweest. Omdat er vaak ook andere "ahum" huisdieren wonen met ietsie meer pootjes dan de mijne (En ik ben echt, echt, echt heeeeeel bang voor spinnen)
Maar goed, mijn dappere ik zou de bladhark wel even halen en had dus alle moed bijelkaar geraapt en het donkere hoekje ingedoken.
En ja hoor, vanuit mijn ooghoek zag ik een beweging iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeee spinnnnnnnn rennen........
Maar toen hoorde ik nog wat meer en dacht oh wacht even toch maar kijken.
En toen zag ik dit!!!!

Erg dapper van dit kleine vogeltje om hier een nestje te bouwen. Onder andere mijn hark dient dus ter ondersteuning.

Heb overigens eventjes een andere opgehaald van onze groententuin. Deze heeft nu een beschermde status

Dit prachtige uitzicht hebben ze dus elke ochtend! (sjucht wil ik ook wel)

Even eentje van de andere kant..

Ze hebben overigens geen schade opgelopen van de ontdekking. Mams kwam later alweer aangevlogen dus ze maken het goed.
Hou ze nu af en toe eens in de gaten, toch wel leuk zo op kijkhoogte haha.