5 jonge konijntjes aan de fles.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MDJ

5 jonge konijntjes aan de fles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:06

Het leek me wel leuk om een stukje bij te houden over de konijntjes, dus hier het verhaal vooraf!

Bijna vijf weken geleden is ons konijn bevallen van 6 baby konijntjes, in de eerste instantie leek alles prima te gaan, maar al gauw was er eentje die ze steeds uit het nest gooide.. we hebben het eerst even aangekeken maar nadat hij helemaal koud werd, en zijn buikje begon te rimpelen hebben we besloten hem te proberen groot te brengen met de fles zo gezegd zo gedaan. Melk geregeld, een handleiding gedownload via konijnenbelangen en aan de gang gegaan.En eigenlijk is het vanaf dat moment geweldig goed gegaan, hij is nu al bijna 5 weken en doet het super!

Maar zoals in de titel te zien hebben we er nu 5! vorige week was ik met mijn werk op de kinderboerderij, en ja hoor, daar lag een nestje van vier konijntjes, door het hele hok met 15 konijnen er om heen. helemaal koud geworden, en nergens een nest. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen ze te laten liggen en heb ze meegenomen.

Ondertussen zijn deze konijntjes ook al weer een week oud, en doen het prima!

Ik zal kijken of ik vanavond misschien een foto kan plaatsen :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:08

Lijkt me leuk een paar foto's! :j

Mag ik vragen waarom je konijn drachtig was? Fok je met een bepaald ras? :)

MDJ

Re: 5 jonge konijntjes aan de fles.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:15

Nee we fokken niet met de konijnen, toen wij een middagje weg waren heeft de hond de ren vernield, waardoor de konijnen waren ontsnapt, het moet toen gebeurd zijn want verder zijn ze nooit samen geweest ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:30

en zomaar een vraag uit nieuwsgierigheid. Nijnen zijn groepsdieren laat je je ram neit helpen zodat ze 3 weken na castratie lekker samen de rest van hun leven kunnen wonen? Ook geen problemen meer met ontsnappen dan.

Veel succes verder met de nijntjes opvoeden!! Wel slecht overigens van een kinderboerderij dat ze en groep nijnen hebben waarin nog gewoon voortgeplant wordt. Vind dat ech tniet kunnen met het huidige nijnen overschot!!!

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 20:33

Konijn laten hun jongen altijd alleen. Ze zitten er alleen bij als ze ze voeden. ;)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 20:43

Shannonjuul, dat weet ik :) maar de betreffende konijntjes hadden geen nest, waren ijskoud en lagen allemaaal een meter van elkaar af, ik ben er zeker van dat ze het niet hadden gered als ze waren blijven liggen. ;)

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:09

Nee dan is het een ander verhaal idd! Ons konijn heeft vorig jaar de hele winter vrij rondgelopen en is toen ook gedekt. We hebben haar weer kunnen vangen en toen heeft ze 2 babykonijntjes gekregen. Ik was in paniek omdat ik dacht dat de moeder niks van de konijntjes wou weten := Kon zijn dat jij dat nu ook dacht haha

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:12

Ah zo! Nee mijn opa heeft vroeger jarenlang konijnen gehad dus ik was al aardig op de hoogte :))

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 22:28

Oeps, ik was het topic helemaal vergeten! Ik ga morgen eens even wat foto‘s uploaden, ze doen het nog steeds erg goed! :)

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 17:19