Soms zijn honden iets te slim

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Soms zijn honden iets te slim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:27

Hallo allemaal,

buitenom 2 maltezers hebben we een middenslagpoedel waarmee ik train. Hij luisterd altijd prima en mocht hij toch even afgeleid zijn of een hond wel heel leuk vinden dan stuiter je één keer met de bal en komt hij aangesprint. Nou woon ik dus bij m'n ouders en kijk ik wel eens als hun ze uit laten, van mij moet hij de bal altijd gelijk terug brengen zodat het leuk blijft maar bij hun loopt hij gewoon steeds met de bal rond. Ik oefen regelmatig ook onder het wandelen 'kom voor' en dan moet hij voor m'n neus komen zitten, dit zodat hij alert blijft. Naja om een lang verhaal kort te maken ik ben 8 dagen op vakantie geweest. Met andere woorden hij is die week denk ik ook niet naar andere uitlaatplaatsen geweest ofzo alleen in de buurt (wel lange wandelingen) en niet getraind, hij mag lekker doen wat hij wil zeg maar :P . Nou ging ik hun vanmiddag voor het eerst uitlaten ging gelijk met ze met de auto naar een andere plek en ja hoor normaal gaat hij niet verder dan 1 á 2 meter en nu voor het eerst Zoef op een konijn af. Als ik een vogel in de buurt zie dan wilt hij er soms wel heen maar blijft hij keurig naast als ik er om vraag, m'n ouders fluisteren ga 'm pakken dan en dat zal deze week dus ook wel gebeurd zijn.
Hij rende blind achter het konijn rende door een tuin van een bedrijf, raakte z'n bal kwijt wat volgde in ik kan niet terug naar m'n baas want ik heb me bal nog niet wat ervoor zorgde dat hij stuiterend en snuffelend door die tuin ging(het was ook echt het enige bedrijf op dat gehele terrein op een leegstaand pand na) om vervolgens zo dood moe te zijn dat hij ging liggen en ik hem slecht genoeg en uit schaamte oppakte om mee naar de auto te nemen...Okee een lang verhaal maar hebben jullie dat ook een slimme hond die alle regels aan zn laars lakt(of is het lapt?) als hij merkt dat hij dingen bij iemand kan flikken? Ga zo gelijk als hij bijgekomen is weer even met hem wat doen want hij moet duidelijk weer even op z'n plaats worden gezet :+

xManon_

Re: Soms zijn honden iets te slim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:54

Haha hij moet dus weer even in de heropvoeding.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:17

Net weer even met hem naar buiten gegaan alleen met hem en toen ging het keurig, zal mij benieuwen alleen hoe die nou de volgende keer weer op een vogel/konijn gaat reageren... :\

__Elizabeth

Re: Soms zijn honden iets te slim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:28

Tja, het is jou hond en je ouders zijn er niet om hem op te voeden.
Bovendien mag onze hond altijd alleen naar buiten en doet ze dus ook wat ze wil. Ookal is ze uren weg, ze gaat niet ver weg dat weten we. Maar zodra wij haar meenemen luisterd ze overal naar. Het is toch een stuk training en je blijft er altijd mee bezig ;)