Zoals iedere dag rijd ik mijn route naar mijn paardje toe.
Lekker over de boeren landwegen tussen de weilanden door.
Ik ken de velden daar inmiddels een beetje en weet dat er op sommige plekker gras te koop word aangeboden.
Dit was ook zo een veld...gras te koop.....maar het werd maar niet verkocht dus kwamen er schapen op te staan.
Het viel me direct al op dat de diertjes extreem mager waren.
En dat was goed te zien ondanks de wol op hun lijf!!!!
De heupen zie je gewoon uitsteken en de ribben kan je zo tellen, daar hoef je ze niet eerst voor te scheren.
Er staat ruim gras dus mijn gedachte was dat die diertjes dan lekker bij konden komen op dat grote veld.
Een dag later hadden ze een stuk afgezet waar de schapen dan in mochten grazen.
Hier hebben ze 2 weken gestaan maar ik zag ze nog niet dikker worden???
Daarna kregen ze een nieuw stuk om te grazen en weer een week later......nog steeds brood mager die beesten.
Rijd ik er gisteren langs en dacht nog.....zo die ligt lekker te slapen....
arme dieren.Maar vandaag lag het dier nog net zo.....en was helemaal opgezwollen.
Ik ben gestopt en heb gekeken en het dier blijkt gewoon al een poosje daar dood te liggen!!!!!
Al zeker sinds gister middag!!!!
Ik bel bij de boerderij aan die er tegen aan ligt........komt er een jochie van een jaar of 10 zeggen dat hij niet weet van wie die schapen zijn en zijn ouders zijn er niet........zucht........verdorie
Ik nog maar even gevraagt of ik het adres goed had en stapte weer terug in mijn auto.
Thuis heb ik gelijk de DB gebeld maar die stuurde me door naar de AID omdat het hier om vee ging.
Als ik het gevoel had niet bij hun terecht te kunnen met mijn verjhaal dan mocht ik de DB terug bellen.......sja........
Het AID vertelde me dat de melding compleet was en vroeg of ik wist van wie de dieren waren.......helaas......
Ik heb ze wel het adres kunnen geven en een duidelijk verhaal en beschrijving van hoe en waar etc.
Ik zei nog.....jullie kunnen ze beter in beslag nemen en slachten dan dat ze daar nog weken moeten staan!!!!
Nu maar hopen dat ze het de moeite vinden om een kijkje te gaan nemen..........
Ik ben me er van bewust dat deze dieren zo kunnen zijn omdat ze niet tegen wormen behandeld worden maar heel eerlijk........
Zie ik nergens in dat weiland ook water staan, geen bakken en geen volle greppels.
Gatverdamme wat heb je toch VARKENS rondlopen zeg, die zo met die dieren om kunnen gaan
sorry....moest het even kwijt