Waar progesteronprikken Zuid-Holland? (hond)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

saltpepper

Waar progesteronprikken Zuid-Holland? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 08:55

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar dierenartsen waar ik met mijn hond progesteron (immulite apparaat) kan prikken. Ik ben bekend met DAP Sleeuwijk, maar dat is voor mij logistiek niet handig. Dus nu aan het oriënteren of er eventueel een vervangende mogelijkheid is omgeving Den Haag / Rotterdam.
Ook benieuwd naar ervaringen natuurlijk.

:)* Oja:
De eerste die ik op mijn oriënterende zoektocht tegenkwam was WHG Dierenzieken te R'dam. Iemand daar ervaring mee?
Bestaat er niet ergens een lijst met alle DA waar een immulite apparaat is?

Thanx

Loes

DeLabrador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:30

Is er een specifieke rede waarom je progesteron wilt laten prikken? Persoonlijk ben ik er namelijk niet zo'n fan fan. Ik heb al te vaak meegemaakt dat er uit de test kwam dat het 'het juiste moment' moest zijn, terwijl reu en teef anders aangeven. Dan heb je er en veel tijd in gestoken en een hoop geld uitgegeven aan de progesteron test, terwijl je er eigenlijk niet zo veel mee kunt. Om deze reden laat ik zelf nooit prikken maar laat ik vanaf ongeveer dag 7 reu en teef bij elkaar om te kijken hoe er op elkaar gereageerd wordt.

Ik weet niet waar je precies woont, maar mocht je perse willen laten prikken, dan weet ik nog wel enkele klinieken.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:34

Als je reuen gebruikt die in de buurt zitten kan dat misschien wel,hoewel ik ook fokkers ken waar dat niet gewenst bij is. Mocht je een reu gebruiken die in het buitenland zit is progesteron prikken zeker een uitkomst,ik ben er iig. nog nooit door voor niks gereden.

Ik ga trouwens naar dierenkliniek Sijbrandij in Reeuwijk,misschien komt dat meer in je buurt Saltpepper?

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 19:06

DeLabrador schreef:
Is er een specifieke rede waarom je progesteron wilt laten prikken? Persoonlijk ben ik er namelijk niet zo'n fan fan. Ik heb al te vaak meegemaakt dat er uit de test kwam dat het 'het juiste moment' moest zijn, terwijl reu en teef anders aangeven. Dan heb je er en veel tijd in gestoken en een hoop geld uitgegeven aan de progesteron test, terwijl je er eigenlijk niet zo veel mee kunt. Om deze reden laat ik zelf nooit prikken maar laat ik vanaf ongeveer dag 7 reu en teef bij elkaar om te kijken hoe er op elkaar gereageerd wordt.

Ik weet niet waar je precies woont, maar mocht je perse willen laten prikken, dan weet ik nog wel enkele klinieken.

Deels kies ik ervoor om progesteron te prikken uit onervarenheid (de expertise van een DAP is gewenst), maar ook om de bijzondere loopsheid. De vorige keer is ze pas op dag 20 gedekt. En helaas "woont" de reu een eind weg, dan is het makkelijk om een keer naar de DAP te rijden dan naar de reu.

Ik ben erg geinteresseerd in de klinieken die je weet (ik woon in de buurt van Delft) eventueel via PB! Alle kennis en ervaringen zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door saltpepper op 19-07-11 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 19:09

Faruba schreef:
Als je reuen gebruikt die in de buurt zitten kan dat misschien wel,hoewel ik ook fokkers ken waar dat niet gewenst bij is. Mocht je een reu gebruiken die in het buitenland zit is progesteron prikken zeker een uitkomst,ik ben er iig. nog nooit door voor niks gereden.

Ik ga trouwens naar dierenkliniek Sijbrandij in Reeuwijk,misschien komt dat meer in je buurt Saltpepper?

Ik heb even op de website gekeken: je verwacht niet dat ze in zo'n kleine kliniek progesteron bepaling doen (met een immulite apparaat?). Maar is wel redelijk in de buurt, dus zal dit adres in gedachten houden. Weet je toevallig ook wat de kosten zijn?

Wendy_Komen

Re: Waar progesteronprikken Zuid-Holland? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:26

Moet binnenkort ook opzoek... Maar dan in Flevoland ;-) dus kan je niet helpen helaas :-)

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:53

Dan heeft jouw teef waarschijnlijk last van een gesplitste loopsheid. Dan is het zeker raadzaam om bloed te prikken. Zo heb ik een teef gehad die werdt gedekt op dag 23 en 25 van de loopsheid. Het komt dus wel voor,maar niet vaak gelukkig.

Sijbrandij heeft veel duitse herders in de praktijk en daar is het vrij gebruikelijk om bloed te prikken. Vandaar dat hij het ook doet.

saltpepper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 08:46

Faruba schreef:
Dan heeft jouw teef waarschijnlijk last van een gesplitste loopsheid. Dan is het zeker raadzaam om bloed te prikken. Zo heb ik een teef gehad die werdt gedekt op dag 23 en 25 van de loopsheid. Het komt dus wel voor,maar niet vaak gelukkig.

Sijbrandij heeft veel duitse herders in de praktijk en daar is het vrij gebruikelijk om bloed te prikken. Vandaar dat hij het ook doet.

Maar als ze een gesplitste loopsheid heeft gehad, is de kans groot dat ze dit voor een tweede keer zal krijgen? Of gewoon een eenmalig foutje van moeder natuur ;) .

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:39

Die van mij had het altijd,zelfs na een nestje. Maar kan best van hond tot hond verschillend zijn hoor.