Ik pas een weekje op de boerderij van mijn ouders, nu kwam ik hier vanmiddag aan (mijn ouders zijn al sinds zaterdag weg) en in de bijkeuken zaten 19 bijen! Toen ik de deur naar de 1e badkamer open deed (deur naar de badkamer zit in de bijkeuken) zaten daar nog 18! Nu net heb ik er alweer 5 weg kunnen halen... Ze zijn sloom gelukkig. Mijn ouders zijn er van op de hoogte en kunnen geen nest vinden. Ze kunnen niet via het raam naar binnen komen omdat daar een hor voor zit.
ik zou niet zelf bezig gaan hoor , wij hebben ook een bijennest in 1 van onze kuil balen ( zat een gat in ) alst goed is zijn ze eind van de zomer dood , overleven maar 1 zomer ( tenminsten naar wat ons gezegt is ) mogt dat niet zo zijn dan halen we er iemand bij .
Hm, wij merkten pas dat we er een hadden op het moment sat hij op de grond viel en we opeens geen licht meer door de ramen kregen. TE VEEL BIJEN. Echt ongelooooofelijk veel! Gauw een imker gebeld en die wist er wel raad mee. Ik zou dus echt niet gaan wachten, want als er iets mee gebeurt (kat van de buren stoot er tegenaan ofzo, ik noem maar iets) dan heb je echt een probleem.
insectenverdelger bellen of idd een imker . Niet zelf mee aan de haal gaan , heb er dit jaar 3 gehhad, heb ze zelf met gifpoeder ingespoten, komt nu niks meer uit of in, in de winter probeer ik de laatste te verwijderen anders gaat er een bus purschuim in
Bijen zijn beschermd dus een verdelger mag niets uitrichten. Idd een Imker bellen. Je hebt ook kans dat ze ergens in de muur zitten. Dat hoeft niet perse een houten muur te zijn! Ze gaan ook vaak in richels, dakgoten of onder een vensterbank zitten. Nooit de ingang tot het nest afsluiten, dan gaan ze andere manieren zoeken om te ontsnappen en heb je er straks nog veel meer binnen zitten.
Meelanor, ze zitten in het huis van mijn ouders (boerderij), die wonen in Duitsland.
Cayenne, zijn ze in Duitsland ook beschermd? (Vast wel want je mag hier zelfs geen mollenklemmen zetten )
Goof, de woning zelf niet, maar de buitenkant van de stal zit veel hout, maar de bijkeuken zit tegen de stal aan.
Sokje, hoe bedoel je dat? Een probleem? Kunnen ze voor zoveel overlast zorgen?
Ik zal vanmiddag nog even een stelling aan de kant schuiven, misschien dat ik daarachter iets zie, ik doe er eerst nog niks aan, maar ik wil gewoon weten waar ze weg komen
Doe wel voorzichtig, want als je ze boos maakt kun je een probleem hebben. Ik vermoed dat ze in Dld ook beschermd zijn, het gaat wereldwijd dramatisch slecht met de bijenpopulatie...
Ze zijn ontzettend sloom, dus ik hoop dat het iets mee valt, maar misschien kan ik beter in het weekend even met mijn vader kijken, mijn zoontje van 4 loopt hier nu ook rond en zou niet willen dat hij gebeten wordt. Kan ze nu elke keer naar buiten krijgen, durf (ondanks dat ze erg sloom zijn) niet te gaan meppen
Mijn vader is ook imker, maar imkers mogen bijen niet meer uitroeien i.v.m giftige stoffen, Hier mag alleen de gemeente met deze stoffen werken.. imkers mogen wel scheppen, dan scheppen ze de hele kudde in de korf.. Woon je in het begin van duitseland ? aan de kant van arnhem ?
oh jee! Niet zelf aan de slag gaan idd.. Ik ben eens door 5 bijen ongeveer tegelijk gestoken, omdat ik een tak wou opruimen die over het hek was gevallen en daar kennelijk ook ergens hun nest was. Een stel boze bijen wil je echt niet hoor! Als er eenmaal 1 steekt dan gaat de rest ook achter je aan. Dat was echt heel erg AU ennuh mocht je toch gestoken worden, soda erop!