Alleen beginnen ze wel een beetje dikkig te worden. Bij ratten vind ik het toch vrij moeilijk te zien wanneer ze te dik zijn, maar als deze rechtop gaan staan zit er wel duidelijk een buik zeg maar. Zelf doen ze me soms een beetje aan van die dikke mollen denken.

We geven ze nieuw voer zodra het bakje bijna leeg is: dat is eigenlijk dagelijks. Het bakje is dan nog niet helemaal leeg, want onderin zitten nog allerlei granen die ze niet op eten (kan natuurlijk ook komen doordat wij te snel bijvoeren?). En ze krijgen van mij regelmatig een klein stukje kaas, ham, een rattensnoepje, fruit.. Met regelmatig bedoel ik iedere twee dagen/soms iets vaker.
En wat betreft beweging: ze hebben natuurlijk een kooi waar voldoende in geklauterd kan worden ('s nachts doen ze dat ook ruimschoots, overdag liggen ze vooral opgestapeld in de hangmat) en ze stoeien vrij veel. En we laten ze bijna dagelijks een uur/half uur op de bank rondlopen, dan zijn ze heel actief en wordt er veel rond gerend.
Dus rattenkenners: zeg het maar, hoe moet het wel?

Ik heb al even op google gekeken maar daar staat het niet echt duidelijk beschreven.
en dat ze er snel dik van kunnen worden.