tuinhuis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sunny_l0ve

tuinhuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:28

Alweer heb ik het deskundige advies nodig van Bokt.
Op de kinderboerderij hebben wij een 11-tal schapen en geiten rondlopen. De boerderij is 2 jaar terug platgegooid en er is een nieuw gebouw voor terug gekomen. Alle dieren hebben het nu beter, de kippen een nieuw hok, de konijnen mooie rennetjes en rondom een nieuw hek.
Het enige wat nog rest waar geen geld meer voor was is de geitenstal. Het is nu een 6hoekig gebouw, met een ingevallen en lek dak wat we maar een beetje beholpen hebben met dak bekleding.
Alleen binnenkort is het zover, dan word de schuilstal platgegooid en komt er een nieuwe! Nu laat dan nogal op zich wachten, het is al 3x verplaatst en word nu (als het goed is) in augustus/september gedaan. Alleen kost dat nogal wat, ik schrok eigenlijk van de prijs. Het was ong. 2.000 euro voor een stal van 3x3 meter. Niet echt supergroot dus, en dan word het dacht ik eerst een stuk gemetseld en dan afgewerkt met hout. Wel een vierkant hok dit keer, geen gekke vormen meer.

Maar nu was ik uit verveling aan het surfen op i-net, en toen kwam ik op een metalen tuinhuis terecht. Deze zijn echt niet duur vergeleken met de grootte die je dan krijgt. http://www.azalp.nl/tuinhuisjes/metalen-tuinhuis/8119
Alleen vroeg ik me dus af of dit stevig genoeg zou zijn voor in ieder geval 7 geiten? De schaapjes slapen meestal in het kalverenhok, die worden weg gepest door de geiten.
Wie oh wie heeft het wijze advies? Het enige nadeel wat ik kon lezen was dat het niet 'mooi' is, maar dat geeft voor ons niet...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:12

Wordt dat niet enorm warm in de zomer?

Bluebontje

Re: tuinhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:28

Op zich lijkt me er niets mis mee, maar volgens mij is dat in de zomer veel te warm en in de winter te koud.

ijspeert

Re: tuinhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 08:33

Stevig zijn die niet ls ze een keer goed tegen de wand an lopen , zit er een deuk in.
Het is namelijk dunne staal plaat.

Ga beter voor een houtennhuisje.
Dat geeft meer en betere bescheuting als zo blikken huisje

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:46

De temperatuur had ik nog niet eens over nagedacht, maar dat is een goed punt. Het is niet echt veel isolatie...
Bedankt ijspeert, ik wist dus niet hoe dik en stevig die platen waren. Lastig om te zien van een foto.
Een houten tuinhuis is geen optie, aangezien de geiten hout erg lekker vinden :+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:43

ik heb er zo 1 voor mijn shetten als schuilstal gekocht en echt ding weegt zo'n 40 kilo,dus waait zo om,we hebben hem dan ook aan alle kanten ingeklemd en verstevigd neergezet,denk dat je met een houten tuinhuis beter uit zult zijn...

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:37

Op Marktplaats wordt je doodgegooid met 2e hands tuinhuisjes. Zit daar niets tussen?
Let wel goed op de prijs! Soms beginnen mensen te bieden en gaan ze over de nieuwprijs heen }:0 .
Zo heb ik een keer een kippenhokje van 1 m2 verkocht. Ik wilde er minimaal € 25,00 voor hebben....maar toen begonnen ze te bieden.....en heb ik het uiteindelijk voor € 100 verkocht :o :D .

.....en voor datzelfde geld had ik dus al een veel groter nieuw kippenhok (voormalig speelhuisje voor kinderen) gekocht.

Bij de Eurohandelsonderneming in Heerlen verkopen ze vaak heel goedkoop tuinhuisjes...wel van hout, maar misschien kun je er iets opsmeren waardoor ze er niet aan vreten.
Heb even op MP gekeken en ze hebben er toevallig weer in de reclame: http://tuin-terras.marktplaats.nl/tuinh ... ind=8&fs=1

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:42

Tja, dan denk ik dat we toch beter uitzijn als we een stal laten bouwen. Ik weet namelijk zeker dat een houten huis niet lang overleeft, en voor een goede betaal je ook al erg veel.

@ kimmie: is inderdaad niet zwaar, dan vliegen onze geiten zometeen nog weg :+