amivedi bellen of nog even aankijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

stoer

amivedi bellen of nog even aankijken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 21:29

Een half uurtje geleden hoor ik achter me een kat brokken schrokken, denk hey! Dat is niet de mijne. En zag een lappie lekker eten.
Onder mijn keukenraam staat het kattenvoer dus dat kan verleidelijk zijn. Heb de kat naar buiten gejaagd.
Vorige week had mijn vriend ook al een kat binnen gespot.
Vond het erg toevallig en keek even op amivedi, en ja hoor er word in mijn woonplaats een lapjes kat vermist.. Maar ik heb geen idee of het deze is.. Heb de kat niet heel goed bekeken, hij was snel weg toen hij doorhad dat ik hem had gespot. Hij lijkt in mijn herinnering zwarter dan die op aievedi maar het zou ook best deze kunnen zijn..

Zal ik bellen? Misschien erg rot als ik het mis heb, en de kat is nergens te bekennen.

het raam is nog open en heb de brokjes nu in het raamkozijn gezet in de hoop hem beter te kunnen bekijken.
Laatst bijgewerkt door stoer op 17-07-11 22:03, in het totaal 2 keer bewerkt

dierenfan

Re: amivedi bellen of nog even aankijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 21:33

zou wel bellen dat je die kat mogelijk gezien hebt maar wel twijfeld. Dit omdat je zo weet of die kat werkelijk nog gemist wordt maar ook zodat de eigenaars mogelijk weten waar het dier mogelijk is nu.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:02

Hmm de kat zit nu in mijn voortuintje een paar brokjes te eten, ik kon hem aaien en het is duidelijk een andere kat dan op de foto van amivedi

Maar deze heeft geen bandje om, en ziet er nogal hongerig uit, hij kruipt ook de hele tijd, alsof hij heel bang is maar hij kwam toch een kopje geven.. Helaas staat mijn eigen kat blazend voor het raam nu, dus heb het even dicht gedaan.. Kijk het denk nog even aan tot morgen..

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 22:15

Heb toch maar gebeld, heb melding gemaakt en hou hem verder in de gaten morgen, als hij er dan nog zit moet ik nog even bellen en dan eventueel asiel bellen.. Hij ziet er opzich niet slecht uit, komt kroelen enzo. Hij was wel blij met een paar brokjes, maar die durf ik hem ook niet teveel te geven.. Kijk het nog even aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:24

Bij ons komen ook wel eens katten buurten, zijn meestal van de andere boerderijen en hebben dan geen zin in muizen maar in brokjes, dus zou deze kat niet uit de buurt komen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:53

Ik weet het eerlijk niet.. Lastig hoor..
Gister is de kat zelfs even binnen geweest, heb hem goed bekeken, het is een vrouwtje, ze is aan de achterkant erg ingevallen, en haar buikje is verder heel dik, ze leek me zwanger.. Maar ik weet het niet zeker.. Ze heeft de hele avond in en uit gelopen tot mijn eigen kat thuiskwam, die verjoeg haar.
Wilde haar natuurlijk niet opsluiten omdat ik niks zeker weet.. hou het in de gaten vandaag, als ze er weer is laat ik haar op de site van amivedi plaatsen en probeer ik haar verder te onderzoeken..
Iemand nog tips over hoe ik het beste kan voelen of ze zwanger is?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:58

stoer schreef:
Een half uurtje geleden hoor ik achter me een kat brokken schrokken, denk hey! Dat is niet de mijne. En zag een lappie lekker eten.
Onder mijn keukenraam staat het kattenvoer dus dat kan verleidelijk zijn. Heb de kat naar buiten gejaagd.
Vorige week had mijn vriend ook al een kat binnen gespot.
Vond het erg toevallig en keek even op amivedi, en ja hoor er word in mijn woonplaats een lapjes kat vermist.. Maar ik heb geen idee of het deze is.. Heb de kat niet heel goed bekeken, hij was snel weg toen hij doorhad dat ik hem had gespot. Hij lijkt in mijn herinnering zwarter dan die op aievedi maar het zou ook best deze kunnen zijn..

Zal ik bellen? Misschien erg rot als ik het mis heb, en de kat is nergens te bekennen.

het raam is nog open en heb de brokjes nu in het raamkozijn gezet in de hoop hem beter te kunnen bekijken.

BELLEN!

Je wil niet weten hoe blij ik was dat iemand dat heeft gedaan toen ik mijn hondje kwijt was. Een heel gezin mist hun kat en jij kan ze nu heel erg blij maken... Doen hoor! Daar is Amivedi voor. Waar ik nóg blijer om was, was dat deze vinder de moeite had gedaan om de hond voor me in bewaring te nemen. :j Volgende keer eerst vangen, dan bellen en als het niet klopt kan je hem als nog weg jagen. :D

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:00

Even verder lezen misschien??

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 10:04

Lastig hoor of het een vermiste kat is. Dat is mijn grootste angst als die van mij een nachtje weg blijft. Is ook niet heel dik en heeft altijd zin in iets lekkers, aan de andere kant als je Amevedi waarschuwt en zij heeft een baasje dan gaan die ook snel genoeg via Amevedi zoeken.
Denk dat het nooit echt kwaad kan om te bellen.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 10:06

Dat heb ik al gedaan.. Ik moet van amivedi vandaag kijken of ze er weer is.. Is ze er weer dan plaatsen we haar op de site.. Ik heb al een paar foto's van haar gemaakt..
Ik weet het ook niet, ik ga haar niet opsluiten, maar wel proberen of ze wil komen eten.. Vind het ook erg lastig beoordelen of ze ergens een baasje heeft..

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 11:02

Ach arm poesje. Gelukkig verzorg jij haar een beetje :(:)

Ik zou persoonlijk het poesje niet naar een asiel brengen.
Daar komen ze meestal nooit meer uit.
Zo lekker vrij is ze veel beter uit.
Maar ik begrijp wel dat jij haar niet eeuwig kunt blijven verzorgen.

Ik hoop dat een eigenaar zich meldt.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 20:43

Ik heb ze tot nu toe niet meer gezien, maar als mijn kat zo buiten is gooi ik het raam weer open, ben benieuwd.. Zie ze liever ook niet naar een asiel gaan, dan houd ik haar wel hier tot iemand zich meld, zoniet dan kan ze misschien wel blijven, als het asiel dan misschien mee wil werken aan sterilisatie zou dat helemaal mooi zijn..

Maar ik loop op de zaken vooruit.. Ze was dan ook wel erg lief :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 21:07

Let wel op ga niet zomaar een kat voeren die je onbekend is. Waarom? Je moet ook weer gaan stoppen met voeren of haar zelf houden. Daarnaast stel dat de kat thuis dieetvoeding krijgt (bijv. nier dieet) maar ze jou brokjes lekkerder vind dan wordt ze dus behoorlijk ziek en daarnaast is de kans dat ze uiteindelijk thuis weg blijft. Een kat is heel makkelijk namelijk. Daar waar het vreten het beste is daar woon ik.

Is ze duidelijk drachtig dan idd naar asiel zou ik zeggen voordat ze ergens kittens neer legt buiten. Mankeerd ze niets? dan mag een asiel ze niet op nemen omdat katten in NL vrij rond mogen lopen. Echter er zijn regio's (zoals hier bij mij) die dan de dierenambu bij de vinder langs laten gaan als de kat bij de vinder gevangen is. Dan wordt de kat gecontroleerd op chip en gezondheid en geen chip en goede gezondheid dan krijgt de kat een bandje aan om de nek met : wil de eigenaar bellen naar dierenambulance..... (nummer van dierenambulance). Wordt er binnen 2 weken niet gebeld dan wordt de kat opgenomen als zwerfdier. En anders dan is de eigenaar bekend en kan het gezegd worden wat de kat uit aan het spoken is. Overigens idd ook hun melden altijd amivedi gelijk aan dan.

Dus dat is ook nog een tip als de dierenambu bij jou dat niet doet. Ga naar de dierenwinkel en koop een goedkoop bandje en adreskoker. Doe daar je nummer in of de eigenaar wil bellen en plak het daarna goed dicht met plakband omdat ze vaak los draaien en dan ben je alles kwijt behalve het bandje en de bovenkant van de koker.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 21:49

Goeie tips dierenfan..
Heb haar nog niet gezien.. Misschien iets te hard van stapel gelopen, maar vond het zo toevallig allemaal..
Als ik haar zie loop ik haar even heel goed na, ik heb nog een bandje liggen wat ik haar om kan doen, met zo'n kokertje er aan..

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 10:10

Heb inmiddels de kat een bandje om gedaan met mijn nummer en het verzoek contact op te nemen.. Ben benieuwd of dat gebeurd..

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:28

Je kunt haar ook opgeven bij de dierencentrale www.dierencentrale.nl.
Dat bandje is een goed idee, dat doen wij op de dierenambulance ook. Hopelijk heb je snel duidelijkheid.

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 10:51

Had nog nooit gehoord van de dierencentrale .. heb even gekeken en zie niet direct een kat er tussen staan die aan de omschrijving voldoet.. wacht nog even af of ik nu reactie krijg op het bandje.. Anders ga ik ze overal aanmelden als zijnde gevonden..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:34

Goed dat je op de kat let :j
Mocht er geen reactie op het bandje komen, kun je haar misschien even meenemen naar de DA om te controleren op chip, kost je niks...

2 Jaar geleden had ik een zwerfkat bij me in de buurt, dacht ik iig, er viel veel sneeuw toen. Haar heb ik ook opgepakt en meegenomen naar de DA, ze bleek nogal wat met zich mee te dragen (kittens o.a. :+ kogeltjes onder haar huid, halve gebit kwijt). Melding bij de dierenambulance gemaakt. En nu woont ze nog steeds bij me...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:46

tja bijvoeren is idd niet zonder risico! Kan je geen foto maken en deze dan verspreiden in de buurt met de tekst van wie is deze kat oid?
Dat van het bandje is ook goed bedacht! Ik hoop dat een baas zich znel meld!

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:08

Over dat bijvoeren he, als ik niet thuis ben kan ze zo naar binnen door het kattenluikje, dat kan een kat in principe overal.. Dus wat dat betreft kunnen mensen met een kat op speciaal voer hun kat beter binnenhouden.. Maar het is wel iets om bij na te denken-
Ik hoop ook dat iemand zich meld. en kan haar inderdaad ook een keer meenemen naar de dierenarts mocht ik niks horen, ook een goeie :)