kat plast als hij boos/beledigd is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

kat plast als hij boos/beledigd is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 14:58

Mijn rode gecastreerde kater van bijna 4 jaar plast soms in de gang.
We hebben een patroon opgemerkt: hij doet het meestal als we laat thuiskomen van het werk. Dit is dan rond 19.30.
Vaak ben ik dan pas rond 10.30 vertrokken. Hij plast niet als we een hele dag weg zijn bijv in het weekend.
En dan de plekken. Eigenlijk alleen zijn mandjes en/of kleedjes. Hij doet het ook niet elke keer als we laat thuis komen. Gemiddeld komen we samen 3 keer in de maand laat thuis.
Van de week ga ik sowieso zijn urine nakijken, maar ik denk niet echt dat er een medische reden achter zit. Zijn blaas voelt goed aan, urine stinkt niet en hij plast grote plassen.

Hebben jullie misschien een idee wat ik hiermee kan? En vooral hoe is dit op kan lossen.

Nog wat extra informatie:
Ik heb nog een kat (poes) en daar gaat hij erg goed mee. Ze komen niet buiten, alleen af en toe in de tuin. Als ze in de tuin zitten, willen ze meestal na ongeveer 5-10 minuten weer naar binnen.
Het zijn allebei gevonden katten en wij hebben ze nu ruim 3 jaar in huis.
De kater zit aan de flixotide voor zijn bronchitis.
Er zijn 2 kattenbakken. In het verleden vond hij 1 bak te weinig en hebben we er een 2e bijgehaald. De bakken worden elke avond geschept (plas en poep) en 1 keer in de week helemaal verschoond.