Wat is het grappigste wat jou huisdier ooit heeft gedaan ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Annettu_

Wat is het grappigste wat jou huisdier ooit heeft gedaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:33

Die van mij deed net wat hilarisch :')

Ik luister muziek.. beetje met mijn teen/voet op de grond aan het tappen.
Mijn Bouvier, ziet en gaat er naast liggen. Mijn gedachte.. : ' Kijken mag'

Opeens houd hij het niet meer en grijpt men voet vast met zen beide poten en begint spontaan op mijn voet te sabbelen ! Ik schrok me helemaal wild :') Kreeg hem ook niet meer los uit de houtgreep van een hond van 50 kilo :') Toen ik er wat van zei liettie gelukkig wel los..

_O-

En wat hebben jullie ooit meegemaakt?

( Ik wil geen reltopic over hoe de hond zich gedraagt of word gestrag o.i.d )

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:37

Mijn kat heeft ooit 5 dode muizen, keurig in het gelid met de snoetjes dezelfde kant op, naast zijn voerbak neergelegd.

De boodschap was duidelijk: "Maak hier eens snel brokjes van!" :') _O-

edit: typo

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:39

Ehm.. mijn kat is laatst door het keukenraam gekropen, dat is zo'n klapding dus hij is echt naar boven geklommen en heeft zich er door gewurmd. Vervolgens is meneer vrolijk aan de wandel gegaan op het dak. En ik in paniek want waar is mijn kat nou gebleven, beetje vreemd om er een kwijt te raken in een flat op 3 hoog met alle deuren gesloten. _O-
Ow en toen ik eindelijk een luid gemiauw hoorde en doorhad dat hij op het dak zat.. (Na een half uur roepen welteverstaan, meneer komt op z'n eigen tijd terug natuurlijk). Nouja toen wist hij eigenlijk niet zo goed hoe hij er nou weer vanaf moest komen, krijsen dat hij deed en maar heen en weer rennen boven mijn stukje balkon met een kop van: Bel de brandweer, ik wil er NU af! :+
Uiteindelijk is hij met een luide wilde sprong op mijn balkon belandt en heel snel het huis ingevlucht. Om het vervolgens een dag later natuurlijk vrolijk weer te proberen :')

En ik? Ik stond gierend op het balkon te proberen vooral niet in m'n broek te piesen _O-

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:40

hahahahahahhahaha ooo wat leuk dit zeg :D
Die van Mikey vind ik echt super slim hahahaha

Onze hond heeft ooit een ontsnappend vogeltje snel gevangen, in zn bek.
Vogeltje ontsnapte toen ik aan het voeren was, en de hond greep hem snel maar voorzichtig.
Braaf op commando liet de hond het vogeltje los. Een beetje nat, maar wel springlevend :P
Sindsdien zit de hond héél dichtbij het hokje, als ik aan het voeren ben.
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 16-07-11 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

khalid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:40

we hebben voor de geiten een grote klimwand gemaakt. 2 lange planken de hoogte in links en rechts, en dan in 't midden op 2,5 meter hoogte 'n groter vlak waar ze op kunnen liggen. Een van die geiten van mij ( Dusty ) die klapt z'n voorpoten in, en van boven naar beneden glijd hij naar beneden. Echt super super cool om dat te zien! Voor hem is 't een glijbaan. :P

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:41

Mijn bouvier had ook een x hij wilde slapen op de bank en ik zat met mijn voet te tikken. Hap had hem zo vast haha.

Onze inmiddels overleden labrador had dat ze uit enthousiasme rondjes draaide. BATS zo tegen een boom met dat koppie. Ze stond even wankel en begon gelijk weer te draaien hihi :D

Annettu_

Re: Wat is het grappigste wat jou huisdier ooit heeft gedaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:53

_O-

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:59

mijn ene kat Timmie is echt een aandachts vrager, hij miauwt zonder geluid te maken, maar ziet er super schattig uit!

maar wat hij pasgeleden nou deed moest ik echt om lachen.
ik zat op de bank, te kletsen met mijn mams die langs was gekomen, gaat hij naast mijn voeten zitten, vervolgens richt hij zich op op zijn achterpootjes om met zijn ene voorpootje op mijn arm een tikje te geven van: hallo! geef mij AANDACHT!!!

echt geweldig, ik viel bijna van de bank van het lachen!! :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:29

Onze hond heeft een hoop geniale dingen gedaan, maar ik vergeet ze altijd weer. Gisteravond was het echter weer prijs. We hebben namelijk sinds gisteren een stenen geit bij ons huis staan en hij loopt naar buiten en begint opeens als een idioot te blaffen. Ik kom kijken en blijkt hij tegen het beeld te staan blaffen van een afstandje. Ik heb hem bij halsband en kont gepakt en hem er maar met zijn neus tegenaan gezet (met enig protest) waarna hij er min of meer achter kwam dat hij van steen was. Toen ik hem los liet ging hij eerst nog een keer blaffen, maar na een tweede keer hem ertegen aan zetten snapte hij dat het van steen was.

Kom ik terug van de wandeling, loopt hij in eerste instantie braaf naar de deur en opeens wijkt hij uit. Gaat hij dus controleren voorzichtig om de geit nog steeds van steen was. Heel voorzichtig benaderen en daarna voorzichtig bij de sik ruiken.

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:31

Mijn kat zat op de bank en er zat een vogel in de tuin. De vogel vliegt op en mijn kat springt ook omhoog en springt zo tegen het raam en glijdt langzaam naar beneden met alle 4 zn poten tegen het raam.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:34

Dit mailde ik mijn vriend gisteren:

Stel je eens voor:

Je hebt 's avonds teveel gedronken, staat op met hoofdpijn, Doet de honden om 7 uur en gaat daarna nog lekker even je bedje in. Je hebt tenslotte alles over voor de honden. Om half 11 stap je bed uit en om half 12 geef je eerst de honden eten en dan vertrek je naar stal. Op stal kom je tot de conclusie dat op een lege maag paardrijden wat duizeling mee brengt. Je bsluit straks lekker naar de Albert Heijn te gaan om pistoletjes en eiersalade te halen. Met dat idee rijd en longeer je twee paarden en om kwart over 2 ga je dan snel naar de AH. Oehhh pistoletjes zijn net afgebakken en nog warm, snel afrekenen en naar huis.

Thuis smeer je twee pistoletjes en wilt die buiten gaan opeten. Ineens bedenk je je dat je naar het toilet moet. Je legt je broodjes op een bordje en je schenkt vast drinken in en gaat naar het toilet. Na +/- 3 minuten kom je terug.............je kijkt op het aanrecht. Brood weg................VERDOMME!!

Zo op verheugd en dat was nog het ergste! Naast het feit ik onze hond op z'n flikker had gegeven en hij gewoon blij blijft kwispelen.

Ik kan alleen maar hopen dat hij voor twee genoten heeft! Stoutert!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:38

Mijn [overleden nu] hond die steekt de weg over,komt een grote vrachtwagen aan en die stopt voor hem.De chauffeur toetert naar de hond,zo van loop eens door.
De hond staat voor de vrachtwagen,kijkt omhoog naar de cabine naar de chauffeur,tilt zijn poot op in pist 'tegen' de vrachtwagen aan.Loopt daarna weer heel rustig door naar de overkant.

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:39

kwakernoot schreef:
Mijn kat zat op de bank en er zat een vogel in de tuin. De vogel vliegt op en mijn kat springt ook omhoog en springt zo tegen het raam en glijdt langzaam naar beneden met alle 4 zn poten tegen het raam.

:D :D :D

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:51

linda_arnold schreef:

Stel je eens voor:

Je hebt 's avonds teveel gedronken, staat op met hoofdpijn, Doet de honden om 7 uur en gaat daarna nog lekker even je bedje in. Je hebt tenslotte alles over voor de honden. Om half 11 stap je bed uit en om half 12 geef je eerst de honden eten en dan vertrek je naar stal. Op stal kom je tot de conclusie dat op een lege maag paardrijden wat duizeling mee brengt. Je bsluit straks lekker naar de Albert Heijn te gaan om pistoletjes en eiersalade te halen. Met dat idee rijd en longeer je twee paarden en om kwart over 2 ga je dan snel naar de AH. Oehhh pistoletjes zijn net afgebakken en nog warm, snel afrekenen en naar huis.

Thuis smeer je twee pistoletjes en wilt die buiten gaan opeten. Ineens bedenk je je dat je naar het toilet moet. Je legt je broodjes op een bordje en je schenkt vast drinken in en gaat naar het toilet. Na +/- 3 minuten kom je terug.............je kijkt op het aanrecht. Brood weg................VERDOMME!!

Zo op verheugd en dat was nog het ergste! Naast het feit ik onze hond op z'n flikker had gegeven en hij gewoon blij blijft kwispelen.

De hond op z`n kop geven heeft alleen maar zin als je hem direct straft en niet een x aantal minuten later.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 10:55

mooney1 schreef:
linda_arnold schreef:

Stel je eens voor:

De hond op z`n kop geven heeft alleen maar zin als je hem direct straft en niet een x aantal minuten later.

Dat is dus onzin.Mijn hond was altijd een wegloper en altijd als die na uren weer terug kwam dan sloop hij zachtjes naar binnen in de hoop dat ik hem niet zag.Dan stond ik voor hem en keek hij me schuin aan,kop half naar beneden.Hij wist echt wel wat hij fout had gedaan,dat weglopen niet mocht.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:03

Hond achteraf straffen
Veel eigenaren straffen achteraf, omdat ze ongewenst gedrag van hun hond pas later ontdekken. Ook kan het zijn dat de baas niet direct bij de hond kan op het moment waarop deze het ongewenste gedrag vertoont. De hond wordt dan veel te laat gestraft waardoor hij in verwarring raakt. De hond brengt de straf absoluut niet in verband met zijn daad, maar ervaart slechts een onredelijk handelen van zijn baas. Achteraf straffen is een zeer slechte zaak voor de relatie tussen jou en je hond. De hond leert er niets van

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 11:04

Omdat dit nogal off topic is zal ik ook niet meer reageren .

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:25

Onze oude hond is nogal een euh.. wilde nieser. :D
Als hij gewoon op de grond zit en een niesbui heeft, niest hij zo hard dat hij regelmatig met z'n kop op de grond knalt: HAAATSJOE... BOINK! :')
Dan kun je me echt oprapen. _O-

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:27

Mijn kat is wel eens in de vijver gesprongen haha, wij waren buiten aan het eten.
Plotseling hoorde we PLONS en een hoop gespetter, komt Rover (de kat) helemaal nat uit de vijver geklommen.
Hij was echt helemaal geschokt en waarschijnlijk een kikker achterna gesprongen of hij probeerde op een lelie te staan. Hij leert het nog steeds niet en probeert nog wel eens een vis achterna te gaan. :=

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 13:42

haha, sommige zijn echt om te bescheuren!!!

Mijn kat is een ontzettend lui varken en doet niet zoveel maar hij kan echt superschattige 'gebaren' maken. Ik smelt altijd helemaal als hij lekker ligt te slapen en als die dan al dromend 2 poten over zijn gezicht slaat, echt te schattig.

Hij houd er ook van om mij s ochtends wakker te maken door mijn gezicht te likken of heel zachtjes in mijn neus te bijten. Zeker dat laatste is erg irritant als je nog lang je bed niet uit hoeft. Meestal draai ik dan mijn hoofd om, loopt me neer om me heen en begint ie weer. Maar sinds kort blijft ie heel lui naast me liggen, haakt ie zijn poot onder mijn kin en probeert dan mijn hoofd weer terug te draaien om zo weer bij mijn neus te kunnen. De 1e keer bescheurde ik het helemaal, want het is zo'n verschrikkelijk menselijk gebaar.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 22:31

mooney1 schreef:
Hond achteraf straffen
Veel eigenaren straffen achteraf, omdat ze ongewenst gedrag van hun hond pas later ontdekken. Ook kan het zijn dat de baas niet direct bij de hond kan op het moment waarop deze het ongewenste gedrag vertoont. De hond wordt dan veel te laat gestraft waardoor hij in verwarring raakt. De hond brengt de straf absoluut niet in verband met zijn daad, maar ervaart slechts een onredelijk handelen van zijn baas. Achteraf straffen is een zeer slechte zaak voor de relatie tussen jou en je hond. De hond leert er niets van

_O- _O- _O-

Wat is het 'grappigste' dat jou huisdier ooit gedaan heeft????? Neem de dingen niet te serieus mooney1 :wow:

Er staat nergens dat ik mijn hond alle hoeken van de kamer heb laten zien, hardhandig gestraft heb etc er staat namelijk dat ik hem op z'n flikker heb gegeven........maar niet hoe?!. (Voor detail ik heb gevraagd of het lekker was en foei gezegd, aangezien ik het niet voor het 'grijpen' had moeten laten liggen; we zijn aan het verbouwen) De relatie met mijn hond is dan gelukkig nog zeer goed :) .Als mijn hond dit namelijk dagelijks zou flikken zou het A. niet grappig meer zijn (in de trend van dit topic) en B. iets opvoedkundig misgaan. Maar aangezien daar het topic niet over gaat........................is je reactie zoals je zelf aangeeft geheel offtopic en een beetje zinloos. :+

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 01:09

ehh ontopic graag ! geen discussie.

Vandaag weer raak :')

Ik kom thuis. Hond rent op me af in het donker en bonkt mooi met zen kop tegen me helm aan :') waarna hij heeeeel zielig in zen hoek ging liggen. haha

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 01:13

van de winter, ik liet mijn hondje uit, en we liepen de hoek om, staat daar een sneeuwpop. Hondje zag hem nog niet, trippelt vrolijk de hoek om en springt met 4 poten de lucht in, blaft en piept naar de sneeuwpop, om daarna tussen mijn benen te kruipen om bang te zitten wezen :')

LEKKERGEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 01:20

Mijn kat, die m'n patat mayo van m'n bord jat terwijl ik niet oplet. Chipolata pudding vind ze ook heerlijk!

En de hond van een vriend van me. Klein beestje, zwart met een beetje bruin, moeilijk te zien in het donker.
Wij gingen haar uitlaten en lieten haar los op een veldje omheind met hekken en één opening om het veld op te komen. Daar was ze met een andere hond aan het spelen. Omdat we haar niet meer konden zien riepen we haar. Gizmooooooo, Gizzieeeee! In de verte komt ze aangerend en had inmiddels al een behoorlijke snelheid gemaakt. Alleen gizmo was vergeten dat er een hekje stond en rent volgas tegen dat hek aan, vliegt een meter terug, staat heel beschamend te kijken, en doet daarna alsof niemand wat gezien heeft. Haha.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 01:28