Ik zal jullie even voorstellen

dit is Sanne

Ze kan ook nog normaal doen, gelukkig

Zoals jullie waarshijnlijk al hebben gezien, is Sanne een labrador. Sanne komt uit het asiel, en heeft dus geen stamboom. Ze is nu ongeveer 10 jaar oud. Is een geschatte leeftijd, want ook dat was (natuurlijk) niet bekend toen we haar gingen halen.
Inmiddels is Sanne alweer een jaar of 5 bij ons.
Sanne is een beetje een zorgenkindje. Toen ze net bij ons kwam kreupelde ze op haar voorhand. Dit na laten kijken, en er bleek teveel ruimte tussen haar schoudergewricht te zitten. Spieren zouden deze ruimte moeten kunnen overbruggen, wat ze prima doen.
Sinds nu 2 jaar ongeveer staat Sanne op pijnstilling, waarvan nu een jaar dagelijk 100 mg Caprofen.
Sanne heeft namelijk vorig jaar haar knieband afscheurd bij haar linker achterpoot. Bij de foto's was al snel te zien dat ze een behoorlijke hoeveelheid artrose heeft zitten en ze daarbij ook een hernia in haar rug heeft.
Om deze redene is ze vanaf die dag op de 100 mg pijnstiiling gegaan. Dit is tot een week of 2 eigenlijk goed gegaan. Ze liep soepel, geen opstart pijn en geen gemank.
Sinds 2 weken loopt ze echter kreupel aan haar geopereerde poot. We zijn daar toen ook voor gewaarschuwd omdat er door de operatie nog meer artrose is gevormd. Ze krijgt nu 's ochtends 100mg pijnstilling (dit was voorheen 's ochtends 50 en 's middags 50).
Ik merk alleen geen verschil. Ze loopt nog steeds erg slecht op haar linkerpoot, en dan voornamelijk bij het opstarte. Als ze eenmaal loopt is er niks aan de hand.
Ook aan de riem wordt ze steeds trager. Echter zodra je haar los klikt, kan ze wel weer vlotjes lopen.
Nu moet je je natuurlijk atlijd afvragen tot hoevere je door gaat met een hond die zulke slechte gewrichten heeft, maar ze geniet nog zo van haar wandelingetje, haar kroelen en het languit op de bank liggen, dat ik nog niet het idee heb dat het voor haar tijd is om te gaan.
Nu maak ik maandag even een afspraak met de dierenarts die haar ook heeft geopereerd om te overleggen, maar ik ben benieuwd naar ervaring van bokkers.
Zou ze het bijvoorbeeld misschien beter doen op Metacam? Of zou ze naar de 150 mg pijnstilling per dag mogen?
Groetjes
Roc had ook erg artrose maar kreeg rymadil
Jammer dat je zoveel pech hebt met je lieve schat.
Ik zou overleggen met de HA, raden en gissen is ook niet echt bevorderlijk.
Gaan sowieso met de DA overleggen.