Poes wil niet meer naar binnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

paatie

Poes wil niet meer naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 16:30

Ik maak me een beetje zorgen om mijn poes. Normaal zit ze echt 24/7 binnen, en alleen bij warm weer even in het zonnetje maar nu is ze echt niet meer binnen te krijgen! Ze gaat net als normaal nooit de tuin uit en zit dus alleen maar op een tuinstoel voor het raam. Maar zelfs als het kijhard regend en hardstikke koud is s'avond zit ze daar maar en het ziet er echt zielig uit :\ Ik ben bang dat ze ziek is en zich daarom terugtrekt, maar zal ze dan niet gewoon ergens in huis een stil plekje opzoeken inplaats van midden in de tuin waar allemaal dieren lopen? Als ik haar naar binnen lok komt ze eventjes opschoot, of eet wat waarna ze opeens heel hard naar buiten vliegt gewoon bijna in paniek terwijl er niks gebeurt. Nu zit ze zich alweer een paar uur buiten in de regen nonstop te wassen.. Misschien ben ik gewoon een aansteller en heeft ze gewoon een rare bui hoor :P maar toch maak ik me zorgen, omdat het een bang katje is die wel vaker rare trekken heeft en ik dit dus ook niet zo goed kan plaatsen. Ik hoop dat iemand dit herkent of weet wat er met mijn poes aan de hand zou kunnen zijn, alvast bedankt! :)

Mist

Re: Poes wil niet meer naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:07

Ik heb dit ook eens gehad bij een kat, bleek hoge koorts te hebben (in moeten laten slapen wegens FIP) Ik zou ze voor bestwil toch even binnen opsluiten en naar DA gaan.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:15

mijn hond die HD had ging ook nooit in de regen liggen. Dan ging hij slecht lopen. Op 1 dag bleef hij in de regen liggen, die middag stierf hij aan een hersenbloeding.

imo moet je het even laten checken, tis immers afwijkend gedrag.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:17

idd laten nakijken, onze poes wil soms ook niet niet binnenkomen (rasechte muizenvanger) maar no way dat die in de regen blijft zitten...

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:20

He gatsie wat een enge verhalen. Misschien dat het ook met ons huis zelf te maken kan hebben, de kater vliegt namelijk sinds kort zo snel als hij kan naar boven ook niet echt op een normale manier ofzo :P
Laatst bijgewerkt door paatie op 16-07-11 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:22

Ik ga met de rest mee is toch behoorlijk afwijkend gedrag en dat is vaak niet voor niks. Dus DA.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 17:23

Ik zou de kat toch even binnen halen, en m eventueel even na laten kijken. Het is behoorlijk afwijkend gedrag, hier komen de katten altijd binnen als het gaat regenen.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 17:25

tja dan toch maar even langs de dierenarts denk ik :j Dat zal nog wat worden, mevrouw de poes is aardig link tegen vreemden, dus ik vraag me af hoe hij haar kan helpen, ze moet er nu maar even doorheen met de angst jammer genoeg...

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:10

De rest hier vind het jammer genoeg onnodige stress voor haar om naar de dierenarts te gaan en denken dat het tussen haar oren zit :(:) En mijn ouders zijn natuurlijk toch degene die hierover beslissen al baal ik er wel van.. Wat ik wel gek vind is dat de kater ook de woonkamer (waar ze alleen mogen) ook het liefst uitrent. Als ik s ochtends naar beneden kom heeft hij al voor de deur staan wachten en schtiet hij langs mijn benen naar boven en rent voor zijn leven mijn kamer in en zo gaat het de hele dag:? Ze hebben allebei een uitvlucht nodig uit de kamer lijkt wel, er is in het meubilair niks nieuws wat ze lelijk/ storend kunnen vinden. Poes is net naar binnen geweest en zat gewoon spinnend en knorrent opschoot, nu zit ze weer buiten. Ze springt wel gewoon gezond rond en eet goed. ze ziet er hardstikke tevreden uit, maar alleen buiten :\

carrotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:16

Ze is toch niet super gefocust op een buurkat die ze persee van jullie terrein af wil houden wat de nodige stres oplevert.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:19

rare situatie. Persoonlijk zou ik me poes linea recta naar de dierenarts gaan, maar als je ouders niet willen wordt dat lastig.
Wel typisch dat jullie andere kant ook niet meer graag in de woonkamer wil. Kan je echt niks bedenken wat er veranderd kan zijn, het kan iets kleins zijn,iets dat geur af geeft of iets dat geluid maakt wat jullie niet kunnen horen. Of mischien iets van apparatuur dat kapot is gegaan en dat geluiden geeft wat een mens niet hoort.
Zou de poes niet ergens anders binnen mogen, want als ze niet meer in de huiskamer wil kan ze mischien in een andere ruimte, want omdat beest nu de hele dag buiten in de regen te laten zitten. En dat dan zeker voor een kat, die haten water. Dus ze zal echt wel een gegronde reden hebben om zichzelf zo te pesten.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:28

carrotje schreef:
Ze is toch niet super gefocust op een buurkat die ze persee van jullie terrein af wil houden wat de nodige stres oplevert.
Nee er komen geen buurkatten in de tuin wegens mijn gevaarlijk territoriale konijn :o Ze lijkt ook wel ontspannen te zitten, lekker aan het wassen en een beetje aan het soezen

_Liez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 18:30

Ik zou maandag even naar de DA gaan. Dan weet je meteen of er iets is.

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:35

knuffeldier schreef:
rare situatie. Persoonlijk zou ik me poes linea recta naar de dierenarts gaan, maar als je ouders niet willen wordt dat lastig.
Wel typisch dat jullie andere kant ook niet meer graag in de woonkamer wil. Kan je echt niks bedenken wat er veranderd kan zijn, het kan iets kleins zijn,iets dat geur af geeft of iets dat geluid maakt wat jullie niet kunnen horen. Of mischien iets van apparatuur dat kapot is gegaan en dat geluiden geeft wat een mens niet hoort.
Zou de poes niet ergens anders binnen mogen, want als ze niet meer in de huiskamer wil kan ze mischien in een andere ruimte, want omdat beest nu de hele dag buiten in de regen te laten zitten. En dat dan zeker voor een kat, die haten water. Dus ze zal echt wel een gegronde reden hebben om zichzelf zo te pesten.

Ze zou zo naar boven mogen en lekker warm mogen liggen of in de gang of iets maar dat vind ze allemaal maar niks omdat ze dat niet kent en de kater daar nu ook zit... Ik krijg er uit de regen vandaan als ik haar roep, dan komt ze gezellig op schoot en knort maar na een tijdje wil ze weer naar buiten. Die piep zal ik eens proberen op te meten, daar zal mijn vader vast wel wat voor hebben. De vogels kunnen flink schreeuwen maar dat hebben ze altijd al gedaan en verder is er echt niks verandert. Ik zat zelf te denken aan een katten psycholoog of iets :o want die komen gewoon langs dus daar kunnen mijn ouders niks over zeggen als ik het zelf betaal. Maar ik vraag me af of dat echt helpen zou

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:07

Dierenarts komt ook aan huis hoor! kost iets meer aan consultkosten, maar dat doe ik ook vaak aangezien ik vrijwel allemaal schuwe zwervers heb + dat ik niet met 6 katten heen en weer moet rijden.

Hoe voelen haar oortjes aan als ze van buiten komt ? (koud/warm) en hoe ziet haar vacht er uit ?

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 20:14

Mist schreef:
Dierenarts komt ook aan huis hoor! kost iets meer aan consultkosten, maar dat doe ik ook vaak aangezien ik vrijwel allemaal schuwe zwervers heb + dat ik niet met 6 katten heen en weer moet rijden.

Hoe voelen haar oortjes aan als ze van buiten komt ? (koud/warm) en hoe ziet haar vacht er uit ?

Aan huis zou inderdaad ook wel wat zijn. Oortjes zijn niet warm of iets, eerder koud door het natte weer. Haar vacht is heel ruig en staat overeind, dat heeft ze alle jaren gehad toen we haar kregen maar toch ook wel iets wat niet helemaal normaal is natuurlijk :n . Ze wast zich wel extreem veel.. bedankt voor de tips! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 20:22

Hebben ze geen last van vlooien ofzo , daar kunnen ze ook erg vluchterig en rennerig van worden , en misschien dat een natte vacht dat verlicht ? Ik roep ook maar wat :P

Je kunt de dierenarts natuurlijk altijd even bellen :)

Ik denk dat ik zelf de katten lekker in de woonkamer zou houden en wat zou sprayen met van die kattenspray die ze heerlijk vinden , eens kijken of ze daardoor rustiger worden :)

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 20:28

pmarena schreef:
Hebben ze geen last van vlooien ofzo , daar kunnen ze ook erg vluchterig en rennerig van worden , en misschien dat een natte vacht dat verlicht ? Ik roep ook maar wat :P

Je kunt de dierenarts natuurlijk altijd even bellen :)

Ik denk dat ik zelf de katten lekker in de woonkamer zou houden en wat zou sprayen met van die kattenspray die ze heerlijk vinden , eens kijken of ze daardoor rustiger worden :)

Vlooien zouden het inderdaad wel kunnen zijn! mijn hond heeft er een tijdje geleden last van gehad maar de kamer heb ik toen met van die anti spray van frontline gedaan en ze hebben een pipet gekregen, ik zal het nog eens goed in de gaten houden. Ze hebben hier wel al eerder last van gehad maar dit heeft ze nooit gedaan dus dat vind ik dan wel weer gek. Bedankt! :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:41

kan ook een geur zijn van bepaalde bloemen of iets anders dat gemorst is. Katten ruiken erg sterk en voor een aantal geuren gaan ze op de loop. Kan ook zijn dat ze ergens gewoon enorm van geschrokken zijn.