Kijk en geniet mee met de bewoners van mijn achtertuin.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pentax

Kijk en geniet mee met de bewoners van mijn achtertuin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 21:52

Het begon een tijdje terug als cadeautje, 3 konijnen en een kooi.
Ik had helemaal niks met konijnen, dus leuk maar wat doe je daar mee? :?  
Nou vond ik dat kooitje toch wel erg krap voor 3 nijnen ;( , en zo begon ik een ren in elkaar te knutselen. Zo begon het eigenlijk.
Inmiddels is het een beetje een hobby geworden en heb ik mijn halve tuin ingedeeld als konijnenparadijs  :o,  kijk en geniet mee. :wow: (oh en let niet op mijn hek, die word in augustus vervangen).

Hallo daar! (dit is nieuwe aanbouw waar we lekker kunnen schuilen en op kunnen klimmen)
Afbeelding

En er op klimmen doen we zeker, even genieten van het uitzicht hoor! (we kunnen hier ook nog naast het schuurtje en stukje naar achteren).
Afbeelding

Rennen naar het ander stuk doen we ook! Om daar te komen moeten we door de speciale sluis, die kan voor ons open en voor de honden dicht, of voor de honden open voor ons dicht. We gebruiken dit ook als hooi-rommel-maak-eet-plekje.
Afbeelding

Hier kunnen we naar toe hopsen door de sluis heen. Kun je slecht zien op de foto, maar hier hebben we ook zand om te graven.
Afbeelding

Welkom in mijn crib 8-)
Afbeelding

Geen konijn.
Afbeelding

Overzichtsfoto. Ik heb 2 stukken, ze mogen maar in 1 gedeelte tegelijk, dit is om het gras rust te geven in het lege gedeelte.
Afbeelding

Kleinste konijntje even apart, is een week na het krijgen van een konijn geboren, is nu 10 weken oud en is een mannetje. Die zit nu even zielig en alleen te wachten tot hij gecastreerd kan worden.
Afbeelding

Nog een overzichtsfoto van spelende nijnen.
Afbeelding

:D

Vera96

Re: Kijk en geniet mee met de bewoners van mijn achtertuin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 01:05

Jeeetje wat zorg jij goed voor je konijnen terwijl je er niks mee hebt! Als iedereen zo zou zijn, sta er echt van te kijken haha! Zoek je niet toevallig een koppetje er bij om te houden (konijnen moeten weg:') haha nee grapje maar echt leuk ingedeeld zo! handig voor t gras ook, die was bij ons heel snel op omdat we niet zo handig afwisselde.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 01:12

Jouw nijntjes wonen in een paradijs....., geweldig!!!

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 01:29

Wow mooi... Had zelf misschien alleen van die effen hakjes gebruikt.

Graven de dames er niet onderdoor?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een plattegrondje :)

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 11:57

Wat zijn effen hakjes? Ja inmiddels vind ik ze wel leuk hoor! :D
plattegrondje ga ik een keer maken.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:25

Oeps het was laat :o Hekjes in 1 kleur. In plaats van rood, geel enzo door elkaar.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 12:30

Zo jij hebt een leuk konijnen paradijs! Goed van je hoor dat je er zo'n werk van hebt gemaakt terwijl je er weinig mee had :j

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 14:21

Die hebben een leuk plekje. Ik verbaas me er alleen over dat ze niet over de hekjes springen, zo getraind?
In den beginne dacht ik mijn konijn ook plezier te doen met een ren en had er eentje geknutseld met zo'n hekjes. Het duurde welgeteld 1 minuut voor hij erover sprong :P . Sindsdien loopt hij dan maar volledig los. Verder dan de tuinmuren kan hij niet en elke kat die het waagt om in z'n buurt te komen wordt nog net niet gevild dus voor gevaar hoef ik me ook geen zorgen te maken.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 16:54

Wat ziet het er leuk uit! Alleen die van mij houd ik nog geen uur binnen die hekjes.. Er onderdoor, er overheen of ze duwen het hek gewoon omver :+
Daar zou ik toch wel even alert op zijn, kunnen ze weglopen/opgegeten worden door hondlief als ze onverhoopt uit de ren ontsnappen?
Zie die ene ook chillen op het dak haha

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 18:55

Nee die blijven netjes binnen hoor. ze zitten denk ik al meer dan een maand zo en heb ze geen enkele poging zien doen.
Graven doen ze het liefst in het zand in het achterste stuk. Oh en die hekjes had ik het liefst ook in 1 tint gehad, maar deze waren de helft afgekort (scheelde flink!).

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:17

Wat hebben die konijntjes het goed voor elkaar! :D Ik vind het ook ontzettend braaf van ze dat ze achter de hekjes blijven. Om onze rennen ligt nog net geen gracht, maar toch verzinnen onze konijnen zo nu en dan weer iets om te ontsnappen. Vorige week bezorgden ze ons weer werk omdat twee konijnen het presteerden om ruim een halve meter hoog te springen en zich in de lucht door een gaatje van 10x10 centimeter te wurmen (daar zat eerst een vogelnet voor maar dat hadden ze, staand op de achterpoten, al doorgeknaagd). :=

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-11 19:18

Waaaat :oo mijn hek is meen ik wel 76cm hoog. misschien dat dat het is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 19:48

Dat is een kleine moeite voor ze als ze er echt overheen willen hoor. Wij hebben een tafeltje staan van ik denk ongeveer een meter hoog (voor verplanten enzo) en daar zit ook regelmatig een konijn op. Ik denk dat ze daar op komen via het dak van een konijnenhokje, maar dat is zelf al niet laag en staat er een aardig eindje vanaf. Onderschat ze dus niet, wij hebben bijvoorbeeld ook van dit gaas op ongeveer een halve meter diepte onder één van de rennen ingegraven, maar daar laten ze zich zo nu en dan niet door tegenhouden. Tegen de schuttingen hebben we kippengaas moeten maken, want daar vraten ze zich ook al doorheen. }> Het lijkt me beter dat onze konijnen niet bij die van jou op de koffie gaan want dan worden ze nog op ideeën gebracht. :+

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:09

BB >> BB-ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:12

wow mooi stukje :D mijn ene konijn kan overal doorheen := en mijn andere kan goed springen geen goede combi. de derde die wegmoet maar ik niet wil is braaf *klopt af*

maar het zijn 3 dames?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-11 10:17

8 dames, 1 gecastreerde vent en dat kleintje dat apart zit dan.
Ook heel leuk trouwens, 1 van de dames was "onkoppelbaar" en aggressief naar andere konijnen. Deze heb ik gewoon zo hop in de groep gezet. ze probeerde toen inderdaad 1 van de konijnen aan te vallen, maar vervolgens komt een van de andere konijnen en gaat er zo bovenop zitten. En voila, nu is het een konijn die met de hele groep goed gaat. Dat is een van de voordelen van z'n sociale groep.