help, wat kan ik nog doen? kat-luistert-niet-probleem!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

crazy_funky

help, wat kan ik nog doen? kat-luistert-niet-probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 09:55

Ze ziet er misschien niet zo uit maar lilly, mijn katje van 4 maanden, is een echte terrorkat!
Als ik even in de badkamer ben (alles gelijkvloers) zit ze alweer ergens waar het niet mag, koelkast, tafel, aanrecht..
Ik straf haar dan door dr in dr nekvel te pakken en wel te ondersteunen met mn andere hand onder dr billen, en zeg dan 'nee'.
Ze weet het donders goed want als ze weer iets doet en ik kom er aan gelopen springt ze er snel vanaf en gaat op dr rug liggen.. (Als of ik dr helemaal afros ofzo :p )
Nou heb ik nog een kat (zelfde leeftijd) maar die is heel rustig alleen steekt ze hem aan.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals die spuitbus zodat ze niet meer aan het behang komen, wat ze dus Ook doen, en van die katnip druppels, maar het helpt allemaal niets.
Ik durf ze snachts en als ik weg ben niet meer los te laten want als ik dan terug kom ligt mn hele kamer aan gort.

Iemand tips? :D

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:00

Plantenspuit kan ook wonderen doen }>

De kat van mijn ouders is nu 9, maar vertoond nog steeds dat gedrag. Op de zomerdag jat hij het vlees & de vis van het aanrecht van het halve blok waar me ouders wonen. Ouders hebben nu aangegeven dat de buren gerust een emmer water er over mogen gooien (maargoed dat doen de meeste ook niet in huis :o )

Thuis loopt hij het aanrecht, de kasten en de eettafel uit, wat niet mag..........d'r ligt opgerolde krant die kréeg hij wel eens toe geworpen, tegenwoordig hoef je z'n naam maar te zeggen en met de krant op tafel te slaan en hij weet het al precies :o

En als je weg gaat opsluiten in een katproof ruimte :)

Edit: Hebben ze wel een krabpaal??? Mijn ouders moeten jaarlijks een nieuwe aanschaffen, maar behouden tegenwoordig wel het meubilair
Laatst bijgewerkt door linda_arnold op 15-07-11 10:05, in het totaal 2 keer bewerkt

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:01

EngeltjeS

Re: help, wat kan ik nog doen? kat-luistert-niet-probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 10:03

Plantenspuit, of aluminiumfolie op aanrecht leggen (ooit gelezen)

Plantenspuit hielp bij ons enorm :j

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 10:08

Ja opsluiten in een katproof ruimte doe ik ook, de gang (vrij groot).
Plantenspuit kan ik proberen.
En hier hoef ik ook de naam maar te zeggen en ze peert m, maarja ze blijft het doen.

Ik heb ze een tijdje geleden moeten wassen en dat deed ik in de gootsteen, daar hadden ze een hekel aan dus ik dacht dat ik het mooi voor elkaar had en ze dus niet op t aanrecht wilde komen.. Hmm verkeerd gedacht dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:02

Als die van mij voor de zoveelste keer iets zouden doen wat niet mag, dan ondersteun ik ze niet hoor als ik ze in het nekvel pak :n Dan krijgen ze wel een keer vliegles naar buiten toe..

Plantenspuit helpt niet bij iedere kat, maar je kan het altijd proberen :)

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 15:06

plantenspuit en verder.... er aan wennen :+
het wordt beter, maar dat kan nog wel een jaar of 3 duren :roll: die van mij deed echt alles wat niet mocht, ik heb het idee dat ie nu na 3 jaar eindelijk iets rustiger begint te worden. Sterkte :(:)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 16:13

Nou na een paar keer ben ik het ook zat en pak ik dr gewoon zo bij de nek vast..

@linda_arnold: ja ik heb zelfs 2 krabpalen..
Zat te denken om er zelfs nog een aan te schaffen..

Nou hoop toch echt niet dat het 3jaar gaat duren..
Ergens opklimmen ala maar mn behang, grrr..

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:18

Je mag de consequenties best wat groter/erger maken als ze iets doet wat niet mag. Als het niet gaat zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat. Beter 1 keer goed straffen dus in dit geval dan 10 keer op deze manier die niet werkt

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:19

Goh, bekend verhaal. Ik heb twee van die monsters hier rondlopen :+
Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik geen bloemen in huis kan hebben (erg lollig om die er uit te plukken), de deurkrukken omhoog moet zetten (vooral wc papier afrollen is een favoriet spelletje), het aanrecht leeg moet houden en dat ik niet al te dure meubels kan kopen. Gelukkig kunnen het ook enorme schatjes zijn <3

Ow en ik heb ook een kattenkamer waar ze zitten als ik van huis ben, anders is het net een warzone als ik weer thuis kom..

Plantenspuit helpt niet altijd btw, de ene is veel te snel en is al weg als ik maar een voet op de grond zet en de andere geeft er helemaal niks om dat hij water op zich krijgt.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:21

Naar die kattenfreak kijken op animal planet :) Help wel en goede tips. Voorderest kan ik je niet helpen.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 16:21

Leuk zijn ze als ze klein zijn, he? :D

Die van ons was ook echt een kleine terrorist. In de lamellen klimmen, in de planten, op de tafel, op het aanrecht. Echt veel doe je er niet aan, maar als ze ouder worden verdwijnt het gedrag meestal vanzelf. :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:04

Gewoon van de tafel/aanrecht o.i.d vegen. Wat je nu doet; nekvel pakken en ondersteunen, dat is net als knuffelen :=

Je kan helaas niet verwachten dat je katten net zo goed zullen luisteren als honden, dat zullen ze nooit doen. Mijn kat is ontzettend braaf, lief maar luisteren doet ie niet hoor :n

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 17:16

Het enige dat je met straffen bereikt is dat ze het niet doen waar je bij bent. ;)
Als je niet thuis bent of op bed ligt doen ze het toch wel.
Daar zijn het katten voor :')
Hier mogen ze ook niet op tafel en op het aanrecht,maar kom je plots binnen terwijl ze denken dat je op bed ligt,liggen ze mooi met z'n allen op tafel te maffen.
En je dan aankijken met een kop van;wtf doe JIJ hier? :')

Maargoed,met een tikje van tafel sturen werkt beter dan in nekvel.Katten tikken ook naar elkaar met de poot.Dat begrijpen ze.
Een kat is geen slaafs dier.Daarom zeggen ze ook een hond heeft een baas,een kat heeft personeel :j

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-11 18:59

ik heb ze net na een tijdje weer eens alleen gelaten in de woonkamer/keuken en de gangdeur open gelaten.
van de dressoir heb ik alle dingen die kapot kunnen of niet kapot mogen eraf gehaalt net zoals bij de salon tafel en het aanrecht.
na een 3 kwartier kwam ik thuis en zag ik een fotolijstje om liggen dus op de kast is ze zeker geweest, verder niets kapot aangetroffen.

en net ook al de plantenspuit uit kunnen proberen, mevrouw ging alweer vrolijk 2x op het aanrecht zitten.
maarja tegen die tijd dat ik er eindelijk aankom heeft ze me al gehoort en springt ze eraf.
maar 1x gelukt, ik heel zachtjes er naartoe sluipen :P

dat vond ze niet zo leuk die spray in dr gezicht.. :D
dus ben benieuwd hoe het verder afloopt..

enne ik pak dr ook vaak zat alleen bij dr nekvel en geef dr een goeie slinger, maarja schijnt ze lekker te vinden ofzo..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 19:04

hahahaha kleine poesjes etters zijn het. die van mkij hing 4 weken al met haar tandjes in een fietsband :D werd mij verteld ik had dr heel vroeg moest haar redden zeg maar 4weken en 6 dagen. maar nu is ze 5. en slopen kan ze nog steeds
en stem zovan heel gauw wegwezen grrrr