Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
dierenfan schreef:Ik zou het kitten naar het asiel brengen als er een goed betrouwbaar asiel in de buurt zit. Daar op laten groeien met pleeg moeder en broers/zussen. Zo heb je de meeste kans dat je straks een leuk en gezond kitten hebt die geen gedragsproblemen gaat ontwikkelen omdat normaal kattengedrag onbekend is voor hem/haar en ook zodat ze door moeders en nestgenootjes leren wanneer ze te hard bijten/krabben enz.
princesmax schreef:dierenfan schreef:Ik zou het kitten naar het asiel brengen als er een goed betrouwbaar asiel in de buurt zit. Daar op laten groeien met pleeg moeder en broers/zussen. Zo heb je de meeste kans dat je straks een leuk en gezond kitten hebt die geen gedragsproblemen gaat ontwikkelen omdat normaal kattengedrag onbekend is voor hem/haar en ook zodat ze door moeders en nestgenootjes leren wanneer ze te hard bijten/krabben enz.
Dit zou ik dus NOOIt aanraden, in een asiel heb je juist veel meer kans dat het dier ziek wordt dit omdat er zoveel bij elkaar zitten. Ik heb zelf op het asiel gewerkt en hier gingen de kittens bijna altijd dood hoe goed we ook schoonmaakte en desinfecteerde, wij probeerde ze daarom ook altijd in een gastgezin te plaatsen en hier overleefde ze het meestal wel.
Zelf heb ik er ook een heleboel opgevangen, ik deed ze om de 2 uur voeden dag en nacht, daarna buik masseren om te poepen/plassen, nam ook altijd een warmtelamp mee en een kruik. Dan nog een knuffel zodat ze zich niet zo alleen voelen.
verder opletten dat je de melk niet te heet geeft maar dat spreekt denk ik wel voor zich..
edit: http://www.ijssellandabessijnen.nl/4inf ... voeden.htm hier staat allemaal info op
LadyDaily schreef:Ja we maken de fles altijd in een pannetje warm.
En met 3 weken kunnen ze ook beginnen met vast voedsel toch?
Ze heeft ook al een naam Jessie
. Stel dat de kruik of wat er ook bij ligt al een tijdje koud is, en het kitten heeft het ook koud: nooit gelijk voeren, eerst zorgen dat het kitten het warm krijgt