Konijnen + vogel vraagje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Floor_x

Konijnen + vogel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:53

Sinds een aantal dagen zit er bij ons een jonge kauw in de tuin.
Beestje kan niet echt vliegen, hele kleine stukjes maar en dat is eigenlijk alleen maar dalend.

Nou prima, mams en ik hebben eten voor hem neergezet en een bakje water. Vogel vindt het wel prima :P
Nu de afgelopen dag met dit rotweer was de vogel in onze open, maar overdekte schuur gaan zitten.

Onze konijnen lopen overdag altijd vrij rond in de tuin en hebben geen last van de vogel...
Nu waren de konijnen net even op hun wekelijkse controle bij mij (gewoon controleren op wondjes, teken e.d.) en toen ik ze in hun hok ging zetten voor de nacht zat dus ineens die vogel erin...
Hok is groot genoeg voor ze, daar niet van, maar hebben er mensen ervaring mee?

Nog even voor de duidelijkheid:
De vogel zit nu dus in het hok, hok is inmiddels dicht.
Ik heb voor de vogel water + drinken neergezet en hij maakt geen paniekerige indruk. Waarom laat ik hem er niet uit? Omdat het koud is, nat is en het heel hard waait, en dit een beschutte plek is + stro, zodat hij warm kan blijven.

Maar nou is mijn vraag, kan ik ze gewoon gemengd houden (vogel gaat trouwens morgen wel gewoon weer uit het hok hoor) of zal ik voor 1 avond het benedenhok afsluiten van het bovenhok?

Dit is het hok trouwens:

Afbeelding

De vogel zit nu in het dichte nachthok, de konijnen zitten bijna altijd in het open nachthok of beneden. Zelden in het dichte nachthok

saskiakefie

Re: Konijnen + vogel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:19

Ik zou het niet aandurven, konijnen kunnen nogal eens gemeen doen tegen andere dieren. En hoe ga je het met het voer doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Konijnen + vogel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 10:21

De jonge kauw met rust laten. Ze vliegen vaak een week eerder uit dan ze ook echt kunnen vliegen.
als je uit de buurt blijft dan zullen de ouders hem voeren. Hij vliegt vanzelf uit wanneer ie er klaar voor is.