Verzekering hond

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

briitje

Verzekering hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:47

Ik wil voor mijn grote hond een verzekering afsluiten. Hij is pas ziek geweest en 't was best handig als we hem toen al hadden, maar helaas.

Nu weet ik dat hij voor dingen waar die dus binnen een half jaar voor geholpen is, niet verzekerd is.

Nu vraag ik me alleen af, wat is een goede verzekering?
Wat is daarbij dan je eigen risico? Evt voordelen en nadelen?
Het liefst waarbij castratie evt voor een deel vergoed word.
Ik wil het liefst niet meer dan 40 euro per maand er aan uitgeven

Ik ben benieuwd wat jullie denken..

Calanddra

Re: Verzekering hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:50

Ik zou zeggen google even :) een aantal bekenden zijn petplan en proteq, op hun site staat alles wat je wilt weten :)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:51

ik ben verzekerd bij proteq ben er zeer tevreden over je hoeft voor de meeste dingen maar 20 eigen risico te betalen en castratie is de heft vergoed

alleen onz hond heeft sinds kort een voedselallergie en dat valt buiten de verzekering net als entingen vlooien en wormen kuren

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:52

Stephanie_86 schreef:
ik ben verzekerd bij proteq ben er zeer tevreden over je hoeft voor de meeste dingen maar 20 eigen risico te betalen en castratie is de heft vergoed

alleen onz hond heeft sinds kort een voedselallergie en dat valt buiten de verzekering net als entingen vlooien en wormen kuren

Mijn hond heeft dus een huid-allergie, maar onderzoeken hiernaar zouden dus ook buiten de boot vallen?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 18:55

dat weet ik niet wij krijgen de voeding en jeuk stillende spray (als hij iets heeft gestolen) niet vergoed

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 18:56

Calanddra schreef:
Ik zou zeggen google even :) een aantal bekenden zijn petplan en proteq, op hun site staat alles wat je wilt weten :)

Klopt, maar hoor ook graag ervaringen.
Heb er idd al aardig wat gevonden, maar moeilijk om te kiezen.

Zit nu te denken aan proteq of orha

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:00

briitje schreef:
Stephanie_86 schreef:

Mijn hond heeft dus een huid-allergie, maar onderzoeken hiernaar zouden dus ook buiten de boot vallen?

Alles waar je hondje nu al last van heeft, zoals de huidallergie, valt niet meer te verzekeren.
Daarnaast is castreren, tijdens actiedagen, helemaal niet zo duur.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:02

Citaat:
Alles waar je hondje nu al last van heeft, zoals de huidallergie, valt niet meer te verzekeren.Daarnaast is castreren, tijdens actiedagen, helemaal niet zo duur.

Dat weet ik, dat zette ik ook in de OP. Actiedagen? Dit heeft mijn DA niet hoor :o. En dit is niet de enige reden dat ik een verzekering neem.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:04

Jij hebt het over dingen waar je hond de laatste half jaar niet voor geholpen is, maar als het bekend is dat hij al een huidallergie heeft niets met dat half jaar te maken.

En voor castreren kun je vragen of je DA meedoet met die actiedagen (is vaak landelijk), anders kun je er voor kiezen je hond bij een andere Da te laten "helpen" die wel mee doet.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:08

Brainless schreef:
Jij hebt het over dingen waar je hond de laatste half jaar niet voor geholpen is, maar als het bekend is dat hij al een huidallergie heeft niets met dat half jaar te maken.

En voor castreren kun je vragen of je DA meedoet met die actiedagen (is vaak landelijk), anders kun je er voor kiezen je hond bij een andere Da te laten "helpen" die wel mee doet.

Ja ik bedoel er ook idd mee, dat hij ook dan daar niet voor verzekerd is, daarvan ben ik op de hoogte. Ik kan het aan mijn DA aanvragen, maar doet die het niet, ben ik niet verplan naar een andere DA te gaan. Ben zeer tevreden met deze. Maargoed weer ontopic.. :P

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:11

Reden dat ik dus niet verzeker maar gewoon 120 euro per maand apart leg (40 per dier) omdat ik teveel om me heen zie dat er net in de 'kleine' lettertjes stond dat het dier daar nu juist niet voor verzekerd was en ondanks dat ze al jaren betalen alsnog de volle rekening zelf moeten betalen.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:13

NoGo schreef:
Reden dat ik dus niet verzeker maar gewoon 120 euro per maand apart leg (40 per dier) omdat ik teveel om me heen zie dat er net in de 'kleine' lettertjes stond dat het dier daar nu juist niet voor verzekerd was en ondanks dat ze al jaren betalen alsnog de volle rekening zelf moeten betalen.

Ja daarom hoor ik ook graag ervaringen, ik ben ook bang dat ik de kleine lettertjes mis. Heb je hier misschien een voorbeeld van ?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:16

Zit momenteel op mijn werk zodra ik de mensen spreek zal ik eens navragen hoe het precies zat en bij welke verzekering.voordat ik hier zometeen perongeluk onwaarheden neerzet ;)

Overigens niet aan te raden: nationalespaarfonds.
Oude eigenaren hadden deze verzekeringsmaatschappij en je komt er gewoon niet vanaf.
Hebben wij en zij veel hinder van ondervonden toen we de hond overnamen en zij dus moesten opzeggen omdat wij hem niet wilden.
Laatst bijgewerkt door NoGo op 14-07-11 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 19:19

NoGo schreef:
Zit momenteel op mijn werk zodra ik de mensen spreek zal ik eens navragen hoe het precies zat en bij welke verzekering.voordat ik hier zometeen perongeluk onwaarheden neerzet ;)

Ik ben benieuwd.

Nu vraag ik me toch af: als je nou niet aangeeft dat je het laatste half jaar naar de DA ben geweest, voor bv zn allergie.. hoe komen ze hier achter dan? Bellen ze je DA op of hoe.. Hier ben ik toch nieuwschierig naar. :+

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 20:55

briitje schreef:
Nu vraag ik me toch af: als je nou niet aangeeft dat je het laatste half jaar naar de DA ben geweest, voor bv zn allergie.. hoe komen ze hier achter dan? Bellen ze je DA op of hoe.. Hier ben ik toch nieuwschierig naar. :+

je krijgt een aantal vragen die je naar waarheid moet invullen. o.a. of en welke medische problemen je hond gehad heeft. en daarnaast willen ze naam weten van je dierenarts zodat ze gegevens op kunnen vragen.