Proteq verzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Proteq verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 17:12

ik heb proteq net gebeld omdat ik nog geen info had gekregen nav veranderingen in de premie (staat op hun website)
dat kon kloppen omdat je voordat je premie verstrijkt pas een brief hier over krijgt

ik heb gelijk gevraagd wat ik dan tegen die tijd ga betalen
ik ga 40 euro betalen ipv 26!! _-:( >;)
voor een dan 7 jarige bullterrier die nog nooit iets heeft gemankeerd

dat ga ik dus never nooit redden per maand
ik stap tegen die tijd (januari) dan ook over naar een ander want ik vind dit toch echt wel een beetje te gek

zijn er meer mensen die dit hebben?

Neej

Re: Proteq verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:14

wauw := ik ga 28 betalen ipv 25 ofzo, niet noemenswaardig meer iig.. Heb je ook gevraagd waar die belachelijke premiestijging vandaan komt?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 17:20

Neej schreef:
wauw := ik ga 28 betalen ipv 25 ofzo, niet noemenswaardig meer iig.. Heb je ook gevraagd waar die belachelijke premiestijging vandaan komt?

ja.. enige wat ze zei was dat de bullterrier dan een hogere risico factor kon zijn
ook als je hond ouder is dan 8 jaar komt er nog eens 10% extra bovenop

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 17:23

Proteq wil meer winst hebben, verzekeringsmaatschappijen willen nou eenmaal verdienen. En omdat veel mensen voor ieder wissewasje naar de dierenarts gaan omdat het toch vergoed wordt (ik werk bij een dierenarts, en veel mensen met een verzekering worden makkelijk erin... bijvoorbeeld weekend tarief duurder? Maakt niet uit, toch verzekert, en het komt me op de zondag toch beter uit om naar de dierenarts te gaan want dan heb ik vrij. Ja, het is echt wel spoed hoor, hij heeft nu al 3 dagen diarree, dus ik moet echt nu komen, vandaag nog....en daar sta je dan als dierenarts.... als je nee zegt en het gaat mis heb je het gedaan ), moeten de mensen waarbij het dier zelden wat mankeert er voor boeten en allemaal meer betalen :( Ons advies altijd naar klanten toe: zet iedere maand zelf 50 euro weg, op de bank of in een spaarpot, en daar alle medische kosten van betalen. De kans is groot dat je aan het eind van het leven van een hond van 12 er mooi van op vakantie kan (50 x 12 x 12 = 7200 euro *\o/*, dat maakt een gemiddelde hond nooit op aan ziektekosten in zijn leven).

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 17:27

dat ze meer winst willen maken prima.. maar niet over mijn toch al arme ruggetje

heb ze ook gezegd dat ze zichzelf aardig in de vingers aan het snijden zijn als ze bij iedereen die premie zo belachelijk gaan verhogen
en dat ik vast niet de enige ben die over gaat stappen op een veel goedkopere en misschien wel betere verzekering

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:09

denk dat het nog moeilijk wordt om je hond te verzekeren of een goedkopere te vinden. hoe ouder de hond, hoe duurder. bij sommige verzekeringen kan je je hond niet eens laten verzekeren als ze bij aanvang van de verzekering 7 jaar zijn.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 21:19

Heb toenstraks gekeken bij kruidvat en daar kan ik met een dan 7 jarige lima terrecht voor 20 euro pm
Dat scheelt gewoon de helft

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 21:23

LimaMambo schreef:
Heb toenstraks gekeken bij kruidvat en daar kan ik met een dan 7 jarige lima terrecht voor 20 euro pm
Dat scheelt gewoon de helft

Ik zit sinds maart bij het kruidvat (Aegon). Groot voordeel vind ik dat je altijd hetzelfde eigen risico betaald (a 35 euro) en je mag meerdere rekeningen tegelijk sturen als ze maar binnen 6 maanden worden gedeclareerd. Ga toevallig dit weekend voor het eerst declareren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 09:27

Petplan heeft diezelfde voorwaardes als chocobroodje hierboven aangeeft, maar ik mag een jaar declareren, dus betaal maar 35 euro per jaar eigen risico.
Daarnaast krijg je bij petplan ook een gedeelte preventieve kosten terug (dus entingen en wormen)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 20:03

Ook de reden geweest om de laatste verzekeringen die ik bij proteq had lopen te beeindigen. Ze hebben een jaar of 4 terug ook zon ernorme verhoging gedaan. Toen gebleven, en de nieuwe dieren bij Petplan verzekerd. Nu weer een verhoging en opgezegd. Ben sowieso meer tevreden over Petplan dan over Proteq.

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 23:35

Vergoed proteq sinds kort ook niet heup en elleboogproblemen? Heeft her daar misschien mee te maken dan?
Of is dat alleen voor nieuwe verzekerden... Ik zit al jaren bij Proteq met mijn hond, ik zal eens checken wat ik tegenwoordig betaal.. Het was 5 jaar geleden iig iets van 20 euro

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 01:32

Ziviaantje schreef:
Proteq wil meer winst hebben, verzekeringsmaatschappijen willen nou eenmaal verdienen. En omdat veel mensen voor ieder wissewasje naar de dierenarts gaan omdat het toch vergoed wordt (ik werk bij een dierenarts, en veel mensen met een verzekering worden makkelijk erin... bijvoorbeeld weekend tarief duurder? Maakt niet uit, toch verzekert, en het komt me op de zondag toch beter uit om naar de dierenarts te gaan want dan heb ik vrij. Ja, het is echt wel spoed hoor, hij heeft nu al 3 dagen diarree, dus ik moet echt nu komen, vandaag nog....en daar sta je dan als dierenarts.... als je nee zegt en het gaat mis heb je het gedaan ), moeten de mensen waarbij het dier zelden wat mankeert er voor boeten en allemaal meer betalen :( Ons advies altijd naar klanten toe: zet iedere maand zelf 50 euro weg, op de bank of in een spaarpot, en daar alle medische kosten van betalen. De kans is groot dat je aan het eind van het leven van een hond van 12 er mooi van op vakantie kan (50 x 12 x 12 = 7200 euro *\o/*, dat maakt een gemiddelde hond nooit op aan ziektekosten in zijn leven).

de premie gaat omhoog omdat er hd en ed in het pakket bij is gekomen en dit doet de premie omhooggooien. en het verschilt ook per ras.
chokobroodje kruitvat vergoed heel erg slecht tot bijna niets, als je echt iets met je hond krijgt wil je daar niet zitten.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 01:41

Over mijn lijk dat mijn dieren bij Proteq in de verzekering gaan! Heb dagelijks met Proteq te maken op het werk (en nee, ik ben geen dierenarts ;) ), mennnn wat een @#&%**##%^$bedrijf :r

Mijn katjes (poes van bijna 10, kater van net 5) zijn nu nog gezond, mankeren zelden iets. Iedere week zet ik 10 euro voor ze apart, voor de jaarlijkse enting en voor wanneer ze oud & gebrekkig worden :)

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 02:25

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 07:49

Bij petplan waar ik al jaren bij ben, ga je als je per jaar verzekerd ook soms iets omhoog maar in al die jaren scheelt zich dat hooguit een paar euro nooit zovel.
Ik ben eerst bij Proteq geweest maar vind Petplan toch echt veel fijner.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 07:52

seresta schreef:
Ziviaantje schreef:

de premie gaat omhoog omdat er hd en ed in het pakket bij is gekomen en dit doet de premie omhooggooien. en het verschilt ook per ras.
chokobroodje kruitvat vergoed heel erg slecht tot bijna niets, als je echt iets met je hond krijgt wil je daar niet zitten.

Dan zouden ze dat ook eens even uit kunnen leggen aan de mensen in een duidelijke brief, waarom en hoe.
Daarbij zouden ze die mensen dan de keuze moeten laten of meer betalen en hd en ed in het pakket of hetzelfde betalen zonder hd en ed.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-11 21:59

hd en ed zit in de basisverzekering dus is geen apparte module voor af te sluiten. wel vind ik het zorgelijk dat het opgenomen is voor de verzekering omdat beide aandoeningen niet altijd erfelijk zijn. maar ik denk dat heel veel mensen der wel heel blij mee zullen zijn dat het vergoed word.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:46

Ik heb vandaag ook de brief gekregen, ga van 21 naar 29 euro voor een chihuahua.

Mijn contract was voor 5 jaar, maar kan ik het opzeggen omdat ze nu een forse premieverhoging doen?

Dan ga ik liever verder kijken voor een `goedkopere`

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 20:35

Dat betaal je bij Petplan absoluut niet.
Ik betaalde voor mijn grote jack russel van 8 jaar iets van 17 euro p/m

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 10:40

ik heb die van mij verzekerd bij kruidvat (klinkt heel stom)
maar ik betaal voor mn chihuahua 12eu in de maand en voor de ander chihuahua 9eu in de maand
ik moet wel per factuur 35eu eigen risico betalen zo voorkomen ze denk ik dat je elk kleine rekening op stuur want wat krijg je dan terug?
wel kan je voor je hond facturen opsparen van een half jaar.. ( dat doe ik dus.. hopen dat er weinig/niets gebeurt )
ik had bij proteq ook geinformeerd maar zou ong 20eu in de maand betalen voor een hondje van nog geen 2kilo

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-11 15:39

ik ga denk ik ook overstappen op de kruidvat.. maar ik kijk tegen die tijd wel even goed
moet sws tot januari wachten

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 20:19

denk dat ik volgende hond maar 2 jaar laat verzekeren bij proteq dat ga je nu krijgen en zou raar zijn als je het niet deed bij een grote hond. Eerste jaar omdat dit nog niet zo duur is en in opgroei kan je vanalles tegen komen. 2de jaar voor volledig rontgenen en mochten er gebreken zijn laten opereren. 3de jaar opzeggen want de duurste dingen zijn wel gedaan dan als er HD of ED of wat dan ook mocht zijn.

Goed idee? Tja, denk het wel eigenlijk

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 13:06

Dit is dus precies de reden dat wij er voor gekozen hebben onze 2 katten niet te verzekeren.... Wij hebben een spaarrekening geopend en storten daar iedere maand 20euro op. Ze zijn nu 5,5maand en we hebben ze nog niet zo lang, er staat dus ook pas 20 euro op ;) De castraties betalen we gewoon van onze betaalrekening maar volgend jaar gaan de entingen enz. van de spaarrekening. En dan is het natuurlijk hopen (sowieso) dat ze in het begin niets mankeren want dan staat er nog niet genoeg op. Ik ga er vanuit dat ze pas echt dingen gaan mankeren als ze ouder zijn en dan moet de rekening toch aardig gevuld zijn :)