wat te doen ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kelcy

wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 14:05

hallo allemaal

ik zit met een probleem en ik heb geen idee wat ik er mee moet doen
ik ben vorig jaar in een recreatie woning gaan wonen samen met mijn eerste kat... mijn eerste kat heeft altijd met een hond gewoont en het was duidelijk dat ze hem heel erg miste... nu wilde ik in het kleine huisje geen hond erbij dus ik heb er een andere kat bij genomen.

en dat is het probleem...
ik heb hem als kitten in huis genomen en dat duurde een paar dagen maar dat ginng heel snel heel erg goed!
na een paar weken vond ik een plasje in huis... naast de kattenbak... ach kan gebeuren
en sinds dien was het echt niet meer te houden...

ik heb hem laten casterenen.... dat zou nog wel eens kunnen helpen... nee ook niet
betrappen?? ja hoor geen probleem.. straffen (weet dat sommige van julie het er net mee eens zijn) maar goed ook gedaan geen reactie....
hij blijft het doen

hij heeft voorliefde dingen die op de grond liggen... dus een schoen een sok een tappijt.. een pluizig speeltje...mandjes... alles...
en ligt er niets op de (want de mandjes hadden we inmiddels in de krappaal gespijkerd) dan pakt hij die... of de bank of net wat hij kan vinden...

nu zijn we net op vakantie geweest en zijn me katten bij me ouders... hier doet hij het ook....

ik weet me geen raad meer... hij doet het ecth niet altijd maar zoon 3 a 4 x in de week en heel de huisje stinkt nu naar de katten pis

hij is onderzocht door de dierenarts en is verder prima gezond.... verder hebben we wel het idee dat hij niet zo slim is... maar goed

nu zit ik echt zwaar te overwegen om hem weg te doen.... diep in me hart wil ik het totaal niet want het is een hele lieve kat... maar ik krijg de geur niet meer uit me huis en ik krijg het hem ook niet afgeleerd...
me vriend heeft als hij bij mij is ook heel veel last van de geur.... en krijgt her echt loop neuzen van...

wat zouden jullie doen?? of hebben jullie tips??

ik heb echt alles gedaan ook al ander voer enzo

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:36

Hoeveel kattenbakken heb je staan?? je moet altijd zowiezo ongeveer 1 bak per kat aanhouden. veel katten willen namelijk niet graag op een andere bak. of willen een eigen bak.

al ander grit geprobeerd. bijv. houtkorrels of siliconekorrels.??

hoe vaak maak je de bak schoon??

verder zorgen dat je pisgeur/plekken echt helemaal verwijderd anders blijft hij er plassen.

urine van kat ook nagekeken?? die van mij deed het namelijk ook en leek volgens de DA helemaal gezond. totdat ze zijn urine nakeken. blaasgruis.

Leandra

Re: wat te doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:39

Mijn kater begon op een gegeven moment ook buiten de bak te plassen. En ook wanneer wij erbij waren. Heb er toen een andere bak bij gezet en het was over. Hij wilde gewoon een bak voor zichzelf.

En wat hier boven wordt gezegd: Laat een keer urine nakijken.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 15:47

Urine is goed en is na gekeken en ik heb 2 bakken staan heb er zelfs eens 3 gehad

maak ze 2x in de week helemaal schoon en elke dag de drollen er uit

andere korrels ook al geprobeerd werkte ook niet :'(

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:51

En als je nu eens 1-2 x per dag ook de urine klonten eruit haalt?

en als je de bak helemaal schoonmaakt, waar doe je dat dan mee?
het beste is het om de bak met chloor schoon te maken. katten zijn helemaal gek van chloor en zullen dan ook graag op de bak zitten.

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 15:52

Bij mijn kat was echt de max om de 2 dagen helemaal schoonmaken en nieuw grit, en elke dag drollen en urineklonten weg. Zo niet, dan piste die de boel onder.

Katten kunnen echt heeeel moeilijk doen over een vieze bak.

edit: de chloortip is ook een goeie!

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:37

Oké chloor wist ik niet!! Gaan we dat proberen!

Nog meer tips :D wil hem super graag houden dus probeer alles!