Wat doe je...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Wat doe je...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 03:37

...als je de heledag ziek in bed hebt gelegen, je nu weer stukken beter voelt EN niet kan slapen?

Juist, je verzint een systeem waardoor je cavia's los kunnen lopen in de woonkamer! Morgen of overmorgen gaan mijn meisjes van 0,9mx0,5m naar plusminus 30m2... Moet nog een paar dingetjes doen, wat kabels wegwerken en wat spullen opruimen, maar dan zou ik niet inzien waarom ze niet los zouden kunnen lopen in de kamer... :cheer: k had al maanden het gevoel dat ik ze te weinig ruimte gaf (een wilde cavia heeft een leefgebied van een vierkante kilometer) en nu kan k dat eindelijk oplossen!

PoelieWoelie

Re: Wat doe je...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 03:47

Nice! Hoe ga je dat doen? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 12:40

Ik zet alle stukken van mijn kamer waar ze echt niet mogen komen ivm kabels af met stukken van een panelen ren. Dat zijn maar 2 plekken, onder mijn bureau en achter mijn tv & aquarium. En dan is het eigenlijk alleen nog maar een kwestie van goed opruimen en de deur naar de gang dichthouden :)

jasminex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 16:50

super leuk! zouden ze fijn vinden, maar ben je niet bang dat ze dan op de vloer hun behoefte doen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 16:53

Jep. Maar goed, dat is een kwestie van een paar van die knaagdierentoiletjes neerzetten en iedere dag ff dweilen...

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:16

Vroeger hadden wij ook een cavia die los in de woonkamer leefde. Hij had wel een bak tot zijn beschikking. Dat was een vierkante bak waar zijn eten, drinken en een huisje stond. Hij ging daar ook netjes plassen alleen de keutels vind je wel op diverse plaatsen. Zijn slaapplaats was onder de salontafel, op een knuffeltje. Het was net een hondje trouwens, knuffeltje komen vragen, begroeten als we thuis kwamen..... Hij was wel een zielig alleen caafje, dit omdat we toen gewoon niet wisten dat je ze best met meerdere kon houden.

Happy in zijn bak:
Afbeelding

Linnietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 19:20

Wij hebben ons konijn, Spot genaamd, ook los lopen al we thuis zijn.
Zo gezellig! Lekker op de bank.. buiten op de galerij.
Wel jammer dat hij het niet fijn vind om geaaid en opgepakt te worden... ;(