Mijn moeder en ik vroegen ons vandaag het volgende af: Onze hond (een Maltezer Leeuwtje) van 14 jaar laat bloeddruppeltjes achter en gedraagt zich zo als ze zich altijd gedroeg als ze loopt was. Ze is echter al jaren niet loops meer geweest. de laatste keer was volgens ons zo'n 2 jaar geleden. Sindsdien hebben we haar niet meer loops gezien. Wij denken nu dat ze weer loops is. Maar mijn moeder is er stellig van overtuigd dat een 14 jarig hondje niet meer loops kan zijn. ik betwijfel het, ik denk dat ze wel loops is.
Kan heel goed maar even goed in de gaten houden dat ze geen baarmoederontsteking gaat krijgen.
geerke
Geplaatst: 13-07-11 19:44
Wilawander schreef:
Kan heel goed maar even goed in de gaten houden dat ze geen baarmoederontsteking gaat krijgen.
wil ik net ook schrijven Meestal gaat in ene weer loops worden niet zonder problemen op die leeftijd. Ik zou even naar de da gaan en even een echo laten maken van de baarmoeder.Er kan ook en tumor inzitten.Dat komt vaak voor bij niet gesteriliseerde teefjes.
Neej
Honden kennen bij mijn allerbeste weten geen menopauze en zouden dus gewoon tot op hoge leeftijd loops kunnen blijven worden..
Maar als ze al 2 jaar niet meer loops is geworden zou dr ik op z'n minst even heel goed in de gaten houden of misschien even een belletje naar de DA wagen Beter het zekere voor het onzekere nemen
idd blijven honden volgens mij ook hun hele leven loops als ze niet geholpen zijn. Zou dus haar nu goed in de gaten houden.
S_imonee
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-11 19:52
Ja aan zoiets zat ik ook al te denken. aan iets met de baarmoeder. ik vind het ook al vreemd dat ze weer loops is nu. maar misschien is het ook wel heel normaal, ik weet het niet. ik hou het in ieder geval even in de gaten, aangezien ik altijd thuis ben en mijn moeder niet
Nee, ze drinkt gewoon normaal. Ik zal haar even een poosje in de gaten houden, maar tot nu lijkt het erop dat ze gewoon loops is.. maar toch even het zekere voor het onzekere
De oude peodel van mn vriend heeft toen ze 13 was, blind en doof nog 2 pups ter wereld gebracht, terwijl ze dachten dat de hond al jaren niet meer loops werd. De pups zijn overigs groot geworden en de moeder is op 17 jarige leeftijd overleden.
Dus het kan ja.
Ziviaantje
Geplaatst: 14-07-11 17:10
Inderdaad, zoals de andere al melden blijft een teef loops tot de dood. Maar ik zou het zeker in de gaten houden, want bij een "verstoort" loopsheidpatroon is de kans groter op een baarmoederontsteking.
Zo! wat knap van die poedel! maar ik ga het ons hondje niet aandoen om nu nog pups op de wereld te laten brengen xD. Ik vind dat toch iets te oud voor zo'n klein ding en denk niet dat ze nog lang zal leven... Maar ik zat te denken, ik denk dat ze al die tijd nog wel loops geweest is, want ze gedroeg zich soms nog wel als of ze loops was, maar liet geen bloed achter. Dus het kan ook wel gewoon zijn dat ze nu loops is en wel weer bloed achterlaat.