kennelnaam verzinnen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

kennelnaam verzinnen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 09:19

mijn beauceron teefje is nu ruim een jaar oud. ze is nu voor haar 2e keer loops en haar heupen worden binnenkort op de foto gezet.
zoals het er nu uitziet zal ze volgend jaar deze tijd gedekt worden
(eerst moeten haar heupen goed zijn en ze moet een karaktertest ondergaan, waar ik absoluut niet bang voor ben maar het hoort nou eenmaal bij de regeltjes :) )

maar ja.. nu nog een kennelnaam verzinnen natuurlijk :D
ik heb er al een aantal op het lijstje:
- la perle de la montange
- bergers de la belle vue
- étonnant le coucher du soleil

dit is jolie(tje) ;) Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

iemand die nog mooie ideeen heeft?
de beauceron is een frans ras, samen met de briard vormt hij de franse herder
ze zijn gefokt om de schapen te hoeden en te drijven rond de grote vlaktes van parijs
raskenmerken zijn dan ook: uithoudingsvermogen, gehardheid tegen allerlei weersinvloeden, oplettendheid en trots
een beauceron is een herder en dus erg op 1 baas gericht.

Goof

Re: kennelnaam verzinnen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:23

Ik vind de namen nogal onmogelijk om te onthouden dus zou echt voor iets anders gaan :?

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:30

Bergers de la belle vue vind ik wel mooi! :j

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 16:27

La fierté des bergers
^^.
Ik ging ff wat uitproberen met google translate.
Mooie hond trouwens ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 17:00

Goof schreef:
Ik vind de namen nogal onmogelijk om te onthouden dus zou echt voor iets anders gaan :?

als je geen frans spreekt of kent is het idd "moeilijk"
al vind ik er niks ingewikkelds aan...

ja die vind ik ook wel mooi vera :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:06

Ik snap best wat Frans en snap ook waarom je voor een Franse naam zou kiezen ivm een Franse hond, maar is dat handig in Nl voor de gemiddelde NL vraag ik me dan af.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 17:17

Zelf hebben we franse bulldoggen maar dat betekent niet dat ik frans spreek of me aangetrokken voel tot franse kennelnamen.

Persoonlijk vind ik het altijd wel mooi als er iets specifieks in een kennelnaam zit, iets persoonlijks. En dan bedoel ik de streek waar de kennel zit of bijvoorbeeld de naam van het eerste teefje of zo. Ook vind ik het fijn om snel te kunnen zien wat ik kan verwachten. Zo wil ik sportieve gezonde bulletjes met een hondenbouw die ver kunnen lopen en dus vaak wat hoger zijn en met een wat langere neus dan het perfecte plaatje op show. Daar let ik dan ook op bij de fokkerkeuze.

Als ik zelf een kennelnaam zou verzinnen zou ik willen dat mijn uniciteit als fokker in de naam zit. Dus fok je speciaal op gezondheid? karakter? sportprestaties? speelsheid? gezindhondencapaciteit? showkwaliteit? internationale bloedvoering? Let je bij het fokken op: klantvriendelijkheid? service? verzorging? dat potentiele kopers vaak mogen kijken bij het nest? etc. Dan weet je ook zeker dat je de kopers trekt die speciaal jouw honden willen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 18:36

het wereldje van de beauceron is (gelukkig) maar klein, eigenlijk gebruikt bijna iedereen een franse kennelnaam en ook bijna allemaal spreken ze gewoon basis frans..
bij dit ras merk je heel erg dat de mensen ook echt betrokken zijn bij het land waar ze vandaan komen

ik fok niet op 1 ding sallandval
ik fok op karakter, uitstraling, robuustheid, werk, moet goed in het gezin passen, gezondheid etc
daarnaast is het idd gebruikelijk dat de fokker de mensen uitkiest waarbij de pup terecht komt om herplaatsing zo klein mogelijk te houden, de beauceron is een erg gevoelige hond en als hij eenmaal aan een baas gewend is zal hij heel moeilijk aan een ander wennen.
uiteraard staat klantvriendelijkheid hoog in het vaandel maar daarvoor gaat altijd de zorg voor mijn honden, als de mensen mij niet aanstaan gaat er ook geen pup heen. service is uiteraard hoog, hebben we het verkeerd ingeschat met een pup zal ik altijd bereid zijn te helpen en evt de pup terug te nemen.
verzorging zal top zijn, er zal ze niks ontbreken, worden 100% zeker optijd ontwormd, ontvlooid, geent en er komt ook een puptest om de karaktertjes al een beetje te bekijken. ze zullen goed voer krijgen en bijgevoerd worden met versvlees. uiteraard worden de evt kopers goed bij het nest betrokken
maar goed back on topic, ik vroeg nl niet HOE ik het moet doen, maar wat de kennelnaam moet gaan worden ;)
ik zit al een tijdje dicht in het wereldje van de beauceron dus weet wel hoe het er aan toe gaat

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:40

En Belle Beauceron?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:43

Hou je ook rekening met max 30 karakters voor de namen incl kennelnaam? Met andere woorden, maak je kennelnaam niet zo lang dat je pups alleen nog maar Max en Tex kunnen heten :)

En Montagne in je eerste naam is verkeerd gespeld ;)

Mijn kennel heet Des Aimables Diables, omdat mijn (eveneens Franse) hondjes kleine duveltjes uit een doosje zijn, maar wel lief.

Je weet verder wel dat je op de FCI-website kunt checken of de kennelnaam die je wilt al bezet is? Ik kan me voorstellen dat Perle de la Montagne al bestaat...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:44

essiesilly schreef:
het wereldje van de beauceron is (gelukkig) maar klein, eigenlijk gebruikt bijna iedereen een franse kennelnaam en ook bijna allemaal spreken ze gewoon basis frans..
bij dit ras merk je heel erg dat de mensen ook echt betrokken zijn bij het land waar ze vandaan komen

ik fok niet op 1 ding sallandval
ik fok op karakter, uitstraling, robuustheid, werk, moet goed in het gezin passen, gezondheid etc
daarnaast is het idd gebruikelijk dat de fokker de mensen uitkiest waarbij de pup terecht komt om herplaatsing zo klein mogelijk te houden, de beauceron is een erg gevoelige hond en als hij eenmaal aan een baas gewend is zal hij heel moeilijk aan een ander wennen.
uiteraard staat klantvriendelijkheid hoog in het vaandel maar daarvoor gaat altijd de zorg voor mijn honden, als de mensen mij niet aanstaan gaat er ook geen pup heen. service is uiteraard hoog, hebben we het verkeerd ingeschat met een pup zal ik altijd bereid zijn te helpen en evt de pup terug te nemen.
verzorging zal top zijn, er zal ze niks ontbreken, worden 100% zeker optijd ontwormd, ontvlooid, geent en er komt ook een puptest om de karaktertjes al een beetje te bekijken. ze zullen goed voer krijgen en bijgevoerd worden met versvlees. uiteraard worden de evt kopers goed bij het nest betrokken
maar goed back on topic, ik vroeg nl niet HOE ik het moet doen, maar wat de kennelnaam moet gaan worden ;)
ik zit al een tijdje dicht in het wereldje van de beauceron dus weet wel hoe het er aan toe gaat

Als jij alleen binnen het wereldje gaat fokken dan kom je weinig pups kwijt, je wilt juist mensen aantrekken die nog niet dit ras kennen of hebben, zodat je het wereldje kan vergroten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:45

Je woon in Berkenwoude: waarom niet Du Bois des Bouleaux? Oftewel, van het berkenbos...

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 18:47

haha nou nee hoor, iedereen is zijn pups kwijt voor ze bij de moeder weg mogen... nog nooit is iemand die ik ken qua fokkers met een pup blijven zitten of heeft ze op mp moeten zetten dus daar ben ik niet zo bang voor ;)

ik zie het ibbel! :D dank je wist dat t montagne was haha
ja dat weet ik idd, eerst maar een aantal suggesties en dan kijk ik of ze nog beschikbaar zijn :)

die is ook mooi ja! dank je!

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:52

De plek waar jullie wonen en dan in het Frans?
Hebben wij ook, we wonen in Hoogland en hebben dat in het Italiaans vertaald naar di Regione Montagnosa

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 18:53

Je woon in Berkenwoude: waarom niet Du Bois des Bouleaux? Oftewel, van het berkenbos...

daar kwam ibbel mee idd, vind m wel mooi :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:58

essiesilly schreef:
haha nou nee hoor, iedereen is zijn pups kwijt voor ze bij de moeder weg mogen... nog nooit is iemand die ik ken qua fokkers met een pup blijven zitten of heeft ze op mp moeten zetten dus daar ben ik niet zo bang voor ;)

ik zie het ibbel! :D dank je wist dat t montagne was haha
ja dat weet ik idd, eerst maar een aantal suggesties en dan kijk ik of ze nog beschikbaar zijn :)

die is ook mooi ja! dank je!

Ik wil je ruiten niet ingooien maar je beseft toch wel dat er een kans is dat je met pups blijft zitten? De tijd en de markt is op dit moment niet geweldig, en er ligge ontzettend veel nesten van verschillende rassen. Mijn zus fokt Berner-Senne's, de eerste twee nesten had ze verkocht voordat de pups zelfs geboren waren. Dit laatste nest heeft ze ze met pijn en moeite weg gekregen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:59

Zou zelf kiezen voor 1 woord, maar dat is persoonlijk. Heb net zelf mijn kennelregistratie binnen :Gladdenfields ;-)
Is er geen leuk frans schapen ras? Ben toen zelf voor tweede keus bij mij wezen zoeken naar engesle plaatsjes waar koolmijnen waren. (whippets werden door mijnwerker gefokt) Zo kwam ik als tweede keuze op Frickley.
Dus in jou geval zou ik opzoek naar een naam van een schapenras ;-)

En vraag hem idd optijd aan, want voordat je het papiertje in huis hebt duurt een flinke tijd!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:00

nou dan is dat een uitzondering...
de meeste mensen zijn hun pups binnen no-time kwijt!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:02

ivy_power89 schreef:
nou dan is dat een uitzondering...
de meeste mensen zijn hun pups binnen no-time kwijt!

Uitzondering? Kijk je wel eens op rasverening sites? Weet je hoeveel nesten er op dit moment liggen waarvan pups nog baasje hebben?

Je kan er niet zomaar van uitgaan dat je alle pups zo snel kwijt bent, er is altijd een kans dat je blijft zitten met dieren.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:03

ja ik kijk regelmatig op website's van rasverenigingen maar vind dat je het erg overdrijft,

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:04

ivy_power89 schreef:
ja ik kijk regelmatig op website's van rasverenigingen maar vind dat je het erg overdrijft,

Dan heb je dus werkelijk geen idee van hoeveel nesten er op dit moment zijn, en dan heb ik nog niet eens over de mensen die huis tuin en keuken honden fokken en op marktplaats adverteren.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:06

Als je gaat fokken moet je rekening houden met verschillende worst-case senario's:
- Teef komt te overlijden
- Bakken met geld voor de dierenarts kwijt
- Je blijft een tijd lang met pups zitten

En als je dus een nestje gaat fokken moet je het willen deze risico's te nemen..

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:07

Wendy_Komen schreef:
Als je gaat fokken moet je rekening houden met verschillende worst-case senario's:
- Teef komt te overlijden
- Bakken met geld voor de dierenarts kwijt
- Je blijft een tijd lang met pups zitten

En als je dus een nestje gaat fokken moet je het willen deze risico's te nemen..

Inderdaad en de mogelijkheid pups die niet verkocht worden te kunnen opvangen zonder dat ze er onder lijden. En denk maar niet dat een nestje fokken een vakantie is...

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:10

Dubbele Full-time baan komt eerder in de buurt ;-)

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:10

nee sorry heb geeeeeeen idee hoeveel nesten er op dit moment zijn :+
sjongejonge daar gaat deze discussie niet over.....

TS heeft ruime ervaring in de bauceron wereld, (als ik me niet vergis ook actief in de vereniging) dus IK ga er vanuit dat ze voldoende ervaring en kennis heeft.
sommige mensen doen net alsof ze een iemand is met het idee om eens een nest te gaan fokken.....

Es, ik zou je echt niet kunnen helpen..... vind dit soort dingen altijd erg moeilijk!