vraag over kattenwerende producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ivy_power89

vraag over kattenwerende producten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 21:02

Hallo iedereen.

Wij wonen in een fijn rijtjes huis met een fijne tuin.
In deze tuin staat een grote voiliere met een hoop vogels.

Nu ben ik een grote dierenfanaat (dierentuin is het haast geworden) maar we hebben ontzettend veel last van de katten uit de omgeving.
Daar bedoel ik mee dat we met enig regelmaat complete paniek in de voiliere hebben omdat er een kat in het gaas hangt of voor de voiliere vogeltjes kijkt :+,
Daarnaast hebben we ook kippen in de tuin, waar de katten op hun dooie gemakje in de legbak gaan liggen als het regent (bak is overdekt, lekker droog dus) en de kippen overstresst buiten in de regen tegen het hek geplakt staan.

Ik wil dus gewoon een rustige omgeving creeeren, waarbij ik dus geen last heb van de katten van een ander.

We hebben een schrikdraad voor kleine huisdieren, maar de katten komen er gewoon overheen.

Bestaat er iets sterkers dan dit?
Niet de bedoeling die beesten te roosteren, maar wel te weren uit mijn tuin.

Of is er wellicht iets anders?

Irma1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:50

Even bij de dierenwinkel langs gaan, daar verkopen ze (vaak achter de kassa) producten als : weg uit mijn tuin (zit een soort stof in wat je kan strooien) en Kattenschrik (korrels die een vieze geur afgeven). Succes ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:52

ivy_power89 schreef:

_O- klinkt zo mooi haha.

Hmm weet niet echt wat er beter is, hond nemen? :)) :')

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 18:06

Irma1991 schreef:
Even bij de dierenwinkel langs gaan, daar verkopen ze (vaak achter de kassa) producten als : weg uit mijn tuin (zit een soort stof in wat je kan strooien) en Kattenschrik (korrels die een vieze geur afgeven). Succes ;)

Ik werk zelf in een dierenwinkel, maar dat soort producten geven niet het gewenste resultaat!
Tenminste niet in de voortuin (werd gezien als een mega kattenbak.... :+)

MelanieB schreef:
ivy_power89 schreef:

_O- klinkt zo mooi haha.

Hmm weet niet echt wat er beter is, hond nemen? :)) :')

Ik heb al een hond!!
Maar de katten van de buren leven samen met 2 honden dus zijn niet bang :(

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:08

Ik lees even mee. Bij ons zitten de katten van de buren ook overal waar ze niet moeten zijn (onze tuin). :).

Ragdollcat

Re: vraag over kattenwerende producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:14

Ja erg vervelend he, eigenlijk horen katten niet vrij rond te lopen als ze overlast veroorzaken, doe de spijkertjes op de hek werkt uitstekend, bij de buren komen er geen kat meer erin. Ze hebben van die spijkertjes erop. Maar ja het zijn ook katenhaters.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:14

pff vervelend als je last hebt van andermans dieren. Een kennis van mij was ook ten einde raad om de katten weg te houden uit de tuin en van de auto. Ze heeft toen de conclusie getrokken dat katten niet te weren zijn en dat baasjes zich nergens wat van aan trekken. Ze heeft een rioolpijn neergelegd vol met olijfolie, hierin vis gedaan en als kat lief de vis at kwam die als een olie katje naar buiten en ging bij de baas op de bank liggen. Kat wordt nu binnengehouden. Dus het heeft uiteindelijk gewerkt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:18

Is er niets af te spreken met je buren?
Het zijn hun katten dus zij zouden daar ook best een aandeel in kunnen leveren. Als eigenaars weten ze vast ook wel wat hun katten niet fijn vinden, misschien hebben ze wat advies voor je.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:22

seren schreef:
pff vervelend als je last hebt van andermans dieren. Een kennis van mij was ook ten einde raad om de katten weg te houden uit de tuin en van de auto. Ze heeft toen de conclusie getrokken dat katten niet te weren zijn en dat baasjes zich nergens wat van aan trekken. Ze heeft een rioolpijn neergelegd vol met olijfolie, hierin vis gedaan en als kat lief de vis at kwam die als een olie katje naar buiten en ging bij de baas op de bank liggen. Kat wordt nu binnengehouden. Dus het heeft uiteindelijk gewerkt.

Hihihi ook perfect hihihi ik zie het helemaal voor me, of leg een plank neer, flink geteerd met hoeventeer en leg er een visje neer, overal teerpoten in huis van de eigenaaar :j :j :j :j :j :7 :7

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 18:25

Van de Tuin wiki gehaald:

Onderstaande een aantal planten die katten niet zo fijn schijnen te vinden, welllicht geschikt om een populair katten toilet mee te beplanten

•Ruta graveolens (wijnruit)
•Geranium macrorrhizum (ooievaarsbek/tuingeranium)
•Dictamnus (vuurwerkplant)
•Aloysia triphylla (citroenverbena)
•(Tagetes) Afrikaantjes
•Boerenwormkruid
•Struiken met doorns en stekels (meidoorn vuurdoorn, klimroos)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:24

ouderwets koffie zetten en dan die filters uitstrooien. Werkt heel goed en zeg zelf, die koffie is ook de beste die er is hahaha

Hier ook eens zitten denken aan een kattenverjager maar dan andersom te gebruiken. Maar ja hoe weet je of die werkt? Dus ik een bericht gedaan naar de fabrikant. Wil mijn kat in de tuin houden. De goedkoopste oplossing die ik zag was de kattenverjager. Immers als je die zet willen ze er niet meer langs en blijven ze weg. Dus als ik die kattenverjager nu bij de buitenomheining zet dan blijft mijn kat dus weg daar en dus in de tuin.
Klopt dat?

Krijg ik als reactie: dat kan niet mevrouw, De verjager houd katten wel weg van uw huis maar niet bij uw huis.

Tja, snap het niet maar 1 ding is zeker .Die dingen werken dus niet want als ze de katten niet in de tuin kunnen houden zullen ze de katten vast ook niet uit de tuin houden toch?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:26

Van die koffie ken ik ook, het schijnt best goed te werken.
Maar als katten eenmaal een loopje hebben, door jouw tuin dus. Dan is het wel moeilijk om dat er weer uit te krijgen.

PrincesjJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 10:53

Sinds ik mijn binnenkat af en toe naar buiten laat zodra ik een kat in de tuin zie heb ik nergens meer last van. Hij vliegt erop af, en zodra de kat over de schutting gaat komt hij zich weer melden bij mij.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-11 10:58

tja, maar ik heb geen kat, :Y)
en ook niet van plan er eentje te nemen :+

We gaan binnenkort een nieuw schrikdraad aparaat aanschaffen (speciaal voor huisdieren) en kijken of het beter gaat

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:01

De kat van mijn buren gebruikte mijn tuin als kattenbak. Toen heb ik Kattenschrik-korreltjes gestrooid, maar dat hielp helaas niets! Stinkt ontzettend, maar de kat zat er binnen een uur alweer in...
Nu hebben we verticale latjes op de schutting gemaakt en daar kippengaas op gespannen. De schutting is daardoor nu te hoog voor hem en ik heb sindsdien geen kat meer gezien! :-)

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:26

De kortste klap is zelf een kat nemen!
Ik gebruik om mijn voliere altijd kattenschrik. Dat haal ik bij de Boerenbond/Welkoop.
Het werkt hier goed, de katten blijven weg.
Wel regelmatiger strooien als het regent.