Hoe meer actie in behendigheid met labrador?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

NZ92

Hoe meer actie in behendigheid met labrador?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 12:31

Hoi allemaal! :)
Sinds een aantal maanden doe ik aan behendigheid met mijn labrador kruising. We hebben nu ongeveer 15 lessen gehad en zijn nu in gevorder stadium. Ze pikt alles super goed op en vind het ook echt heel erg leuk om te doen :j Ze luistert perfect en neemt alle hindernissen en obstakels.

Nu we wat verder komen is er 1 puntje wat nog moeilijk is ze is best traag.. ze doet meestal het hele parcour in een sukkeldrafje en soms loopt ze gewoon. Vooral bij de hoogte sprongen doet ze alles heel traag.. wel racet ze dan weer door de tunnel en de slurf heen en ook gaat ze met een noodgang over de schutting. maar verder doet ze alles op haar dooie gemakje en is er niet veel snelheid in te krijgen :Y)

Wij hebben haar al geprobeerd te motiveren met haar bal vind ze heel leuk gaat ze ook achteraan maar de oefeningen doet ze alleen op handgebaren omdat ze anders te veel gefocused is op de bal. Ook met eten zelfde probleem.

Zijn er hier mensen die goeie tips hebben om meer snelheid in haar te krijgen? ze kan namelijk wel super snel rennen naast de fiets of als ze met een andere hond speelt gaat ze als een speer...

Mama_Rianne

Re: Hoe meer actie in behendigheid met labrador?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:30

Doet ze dit ook als je aantal sprongen (recht) achter elkaar zet? Laten wachten, zodat jij vast een eindje vooruit loopt.. en dan roepen/blij doen/bal laten zien zodat ze sneller gaat?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 20:50

kun je dat niet met je trainer overleggen?
die zullen daar wellicht meer ervaring in hebben :)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 23:10

Doe ik ook maar ben benieuwd of er hier nog tips zijn ;)

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 23:16

aanmoedige tikjes op de kont niet slaan maar ophitsen zeg maar , en zelf achter de hond blijven.
ja misschien heb je het al lang gedaan hoor , maar hoe is hij op gewicht ?

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 08:38

Ze is wel mooi op gewicht slank en gespierd dus daar kan het niet aanliggen..bedoel je de hond echt opjagen zegmaar?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:05

NienkeNiels schreef:
Ze is wel mooi op gewicht slank en gespierd dus daar kan het niet aanliggen..bedoel je de hond echt opjagen zegmaar?

nee in de zin van aanmoedigen , dat je hem bijna in wilt halen en hem wat meer opnaait om maar harder te lopen.
je kunt gaan fietsen met hem , hoeft niet ver te zijn en dan een kort stukje aanzienlijk versnellen , en daarbij stemgeluid mee te geven zoiets als go"go "go , en dat dan ook weer doen bij de hindernissen ,,,

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 14:12

Je moet niet achter een langzame hond aanrennen, maar meer voor hem uit te gaan lopen.

Ik trainde mijn hond ook op die manier, met iets waar ze 'gek' van werd. In mijn geval een piep-beestje. Hierdoor wou ze heel graag naar me toe komen en ging ze harder lopen. Ook op tijd je volgende commando roepen, dus direct na een hindernis en/of boven een sprong al zeggen wat de volgende zal zijn.