Hond loopt door de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zera

Hond loopt door de deur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:13

Hallo allemaal,

Ik zit hier momenteel met een groot probleem.
Ik slaap momenteel bij mijn ouders thuis omdat hun op vakantie zijn. Nu is het geval dat mijn teefje loops is.
Maaaaaar mijn ouders hebben een reu. Dus ik kom net thuis en ik zie hier 1 grote puinhoop. De hond is door 1 deur heen gelopen en de andere hangt er nog redelijk bij. Ik had mijn teefje en een teefje van mijn ouders appart gezet en de reu en nog een teefje samen gezet.

Maar hoe moet ik dit nu doen. 1 deur is kapot. Dus dan zal de volgende ook snel kapot gaan. De afgelopen dagen is alles goed gegaan en nu dit.
Ik kan de reu ook niet in de garage zetten want daar staat een auto in. En de hond op een andere plek zetten gaat ook niet. Want daar heb je allemaal ramen en ben veel te bang dat hij zometeen door een ruit springt.

Zal ik de reu in de paardenstal zetten of hebben jullie nog andere tips?

Neej

Re: Hond loopt door de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 22:18

Oef, dat is lastig.. Ik heb momenteel ook een loops teefje bij mijn intacte reu thuis, maar verbazingwekkend genoeg toont ie (nog) niet al te veel interesse in d'r.. Ben bang dat dat met een paar dagen wél zal gaan gebeuren, getuige de halve roedel honden die ze vanmiddag aan d'r kont had hangen, dus hopelijk houden ze hier bij mij de boel heel..

Wat je moet doen, tja goed uit elkaar houden, en als dat betekent in de paardenstal zetten, dan denk ik dat dat een goede optie is idd..

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 22:21

Dan zet ik de reu vanavond maar in de stal. Moet ook nog eens gaan kijken hoe ik die 2 deuren hier ga maken. 1tje is hij volledig doorheen gegaan. En de andere is flink aan gekrabt en is aan de woonkamer kant een zijpaneel afgevallen.
Ik heb nog tot maandag de tijd. Het zijn trouwens ook geen normale deuren. Maar van die ouderwetse dingen met houten planken.

Het is dat mijn vriend geen puppy's wilt anders had ik de hond wel erop gelaten. waren we ook van dit gezeur af.

Weet je trouwens wat wel goed werkt tegen de reuk voor loopsigheid. Knoflooktabletten. Dan ruiken de reuen totaal niks. Maarja laat nu net zijn dat ik ze niet gegeven heb :S.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:18

Je hebt in de dierenwinkel ook spray die de feromonen dekt.
No love spray of Anti Attract heet het.. dat geeft wellicht wat rust in de kop van de reu... ik heb er positieve ervaringen bij op de club als iemand een loopse teef mee nam was deze ermee ingespoten en de reuen werden niet afgeleid.
Ennuhh wees blij geen pups, want met pups erbij begint het volgende gezeur dat is pas werken :))

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:48

Knoflooktabletten ja? Maar dan moet je er toch zeker wel mee beginnen vóór of vanaf dag een van de loopsheid? Anders ga ik die morgen direct halen, scheelt me stress als Ollie straks tóch nog beseft dat Tink hartstikke loops is :')

antiloopsheid-luchtjes-spray klinkt ook interessantig trouwens :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 06:02

Die kun je bestellen bij de apotheek. Het product heet chlorofyl. Zodra de hond loops is meteen mee beginnen. Maar aangezien wij het niet echt door hebben gehad dat onze meid loops was zijn we er telaat mee begonnen.
Dit heb ik gehoord van onze DA die kende iemand die had een tekkel kennel en daar konden de teefjes het hele jaar bij de reuen lopen en ze merkte niks.

Zo ik heb vannacht de hond in de paardenstal gezet. Daar kreeg ik vanmorgen ook weer een verrassing van :?.
De hond heeft de drinkbak gesloopt van de paarden. Dus vandaag de stallen maar uitmesten, aangezien allebei de stallen blank staan. Wat heeft die nu dus gedaan. Wij hebben in een klein stukje van de stal die kabels lopen. Dit had ik allemaal mooi afgewerkt met isolatie materiaal en daarom heen kippengaas. En alles goed strak gezet met die plastice dunne slierten :P. ( ik kom even niet op de naam het is nog vroeg :P) Maar meneer heeft alles eraf gesloopt :?. En de waterleiding doorgebeten. Heb ik nog geluk gehad. Want er hangt ook nog een verwarmingsdraad onder. Om ervoor de zorgen dat de drinkbakken niet bevriezen in de winter.

Dus in de paardenstal kan ik hem ook niet zetten. We hebben ook geen ren voor de honden. Als dit zo doorgaat breng ik hem een paar dagen weg. Zometeen sloopt die nog het hele huis. 2 deuren en de paardenstal vind ik eigenlijk al genoeg geweest :?.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 07:21

Dus omdat jouw teef (de loge) loops is, stuur je de reu uit zijn eigen huis weg? Lijkt me niet helemaal reeel...

Om dit te voorkomen de volgende keer, laat je teef gewoon helpen. Er zijn al genoeg honden, je vriend heeft groot gelijk.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-11 08:07

We willen onze teef ook laten helpen. Dat zal na deze loopsigheid ook gebeuren. Zowieso stel we zouden allebei puppy's willen dan ging het toch niet. Daar hebben we niet 'genoeg' ruimte voor. Ons huis is groot genoeg voor 1 hond. Maar meerdere word al te krap. We moeten niet alleen eerlijk tegen ons zelf zijn. Maar ook tegenover de 'honden' dan.

Wat moet ik dan doen? Mijn hond naar het pension brengen en ervoor zorgen dat daar de honden helemaal gek worden? Dat gaat toch ook niet. Mijn ouders hebben bij de teefjes van hun ook de reu weggebracht toen ze loops waren. Maar die zijn ondertussen al geholpen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 08:56

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 19:40

ach wij hebben momenteel ook een loopse teef in het pension en geen enkel probleem want ze zijn toch al anders dan anders. Let wel op dat het vakantie periode is en eigenlijk alle pensions nu al bomvol zitten.

Ik zou idd je eigen teef sowieso over 3 maanden laten helpen (dan mooi tussen de loopsheden in) en zeker geen nest fokken, er zijn al honden zat op de wereld.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 06:54

Over een maand of 3 zal ze zeker weten onder het mes gaan. Dan hebben we dit gezeur ook niet meer gelukkig.

Als ik de tijd ervoor had en de ruimte. Had ik heel misschien wel een nestje gefokt. Maar doe het niet. Ik werk fulltime en mijn vriend ook. Is net zoals ik al eerder je moet wel eerlijk blijven tegenover jezelf en de hond.

Vannacht hebben ze weer een deur gesloopt. Mijn hond was er trouwens niet bij aanwezig. Die lag lekker thuis.