Kat verliest gehele ondervacht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Kat verliest gehele ondervacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 03:03

Jimmy is altijd al een "kneusje" geweest. Heb hem bijna 6 jaar geleden meegenomen van mij toenmalige stal, niesziekte en tegen luchtweginfectie aan, heel lang geklooid om oogjes goed te krijgen. Zeer slecht gebit, nou ja, gebit, wat er inmiddels van over is :')
Hij heeft flinke tandsteen vorming en is al eens onder narcose geweest om alles te reinigen en een groot gedeelte moest getrokken worden.
De vorige keer dat hij zo'n last van z'n tanden had, was hij lusteloos en zag zijn vacht er slecht uit.
Nu ziet wederom zijn vacht er niet fantastisch uit, hoewel, hij glimt wel mooi en vooral zijn topvacht ziet er niet verkeerd uit, maar hij raakte zij volledige ondervacht kwijt, het is een kat die zo ie zo al veel ruit, maar dit is extreem.
Ik heb gelijk z'n tanden gecheckt toen ik dit merkte, maar dat ziet er voor zijn doen niet slecht uit, verder is hij net zo enthousiast als anders, tis echt een ADHDtje en dat is nog steeds zo. Ook zijn ogen zijn goed helder en niet pruttig of een derde ooglid zichtbaar (gevoelig punt voor hem, als hij niet in orde is, wordt hij gelijk gepakt op zijn zwakke plek).
Nu lijkt het dat dit begon is, sinds ik andere brokken heb, de katten krijgen nu Porta 21, alle drie zijn ze er niet echt weg van en heb dus ook besloten dit niet meer te kopen (fijn als je een zak van 10 kg hebt :roll: ) M'n volgende bestelling word weer Sanabelle, wat wel met smaak wordt gegeten.
Verder is er totaal niks mis met zijn eetlust en drinkt hij niet abnormaal veel.

Kan het wezen dat het verlies van zijn vacht komt door het voer? Of zal er toch iets anders wezen?

Mijn katten lopen alleen in mijn tuin (afgezet), dus snacken niet bij de buren, verder krijgen ze twee maal per dag voor de lekker gekookte vis, geen blikvoer dus.

Is er evt iets wat ik kan geven zodat zijn vacht weer opknapt, bv zalmolie oid?

Even een voorbeeld hoe hij zich voel, toen kregen ze al een tijdje Porta 21.
[BB-ITP] [Kat] Jimmy @ avond gymnastiek!

Aan de andere twee merk ik niks.

Thirty

Re: Kat verliest gehele ondervacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 04:07

Vers vlees :) Voorkomt ook de tandproblemen ;) En de vis mag juist rauw~!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 05:12

Ik weet dat vers vlees goed is, maar het klinkt simpeler dan het is, je behoord hele berekeningen te maken om de juiste verhoudingen te krijgen, spiervlees, orgaan vlees, bot, etc
Met daarbij dat je een grote vriezer moet hebben om dat te doen...

Ik weet ook niet in hoe verre mijn kat dat nog weg kan kauwen met z'n drie kiezen, zonder dat hij er in stikt, dus durf er eigenlijk niet echt aan...

*denkt nog aan de giga zooi die ze maakte toen ik ze eens eendagskuikens gaf := *

Maar bedankt voor het mee denken :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:12

Er is ook kvv, kant en klaar vers vlees.
Dat kan je in kleine hoeveelheden kopen (hoe klein hangt van het type af en hoe (goed) het te verkrijgen is).

Voor de rest weet ik het helaas niet.