Hond eet kleding op!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Robin

Hond eet kleding op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 23:15

Hallo Bokkers,

Sinds een week heeft mijn hond van 12 jaar het in haar bol gekregen, nu was het de eerste dagen 1 keer voorgekomen toen ze geen bot had. Maar nu zelfs mét bot doet ze het. Ze eet alle kleren op die ze tegen komt. Nouja opeten, ze haalt er mooie stukken uit. Dit heeft ze voorheen nooit gedaan en sinds een week doet ze het. Zo zijn er al 3 spijkerbroeken verloren gegaan, 5 t-shirts en 4 onderbroeken. Ze eet goed en heeft ook een bot om op te kauwen. Ze vreet kleding dat aan de waslijn hangt, haalt ze uit mijn tas (zoals zojuist, mijn tas staat ingepakt voor ponykamp en ze heeft hem open getrokken en alle kleren eruit gehaald), en haalt ze uit de wasmand.

Wat kan hier de reden van zijn? Iemand hier ervaring mee? En misschien ook wel belangrijk : hoe stoppen we dit weer?

Robin

Leandra

Re: Hond eet kleding op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 07:35

Probeer het zo snel mogelijk af te leren, desnoods met een gedragstherapeut.
Heb een hond gekend die dat ook deed en er aan overleden is. Ze had een verstopping in de darmen gekregen.
Laat haar ook goed nakijken door de dierenarts. Sommige dieren gaan gekke dingen doen als ze dement worden.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:09

Mijn hond doet zoiets als ze heel misselijk is. Net zoiets als dat ze in de natuur gras of planten gaan eten als ze misselijk zijn.

Maar pas wel goed op, want die van mij is er al 2 keer aan geopereerd...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 09:12

Die van mij deed het ook ineens toen ze 10 was. Waarom? Geen idee. DA gevraagd maar die kon niets vinden lichamelijk.

Bij ons werden kleren van de lijn gehaald, oplossing, zorgen dat ze daar niet meer bij kan. En ze haalde de handdoeken uit de badkamer (kon de deuren open maken), ik heb haar toen een oud badlaken gegeven waar ik me eerst zelf mee had gedouched. Ze haalde namelijk alleen mijn handdoeken weg en niet die van mijn lief.
Sinds ze die handdoek heeft is het klaar, die heeft ze nooit gesloopt gelukkig en ook nooit meer geprobeerd een andere te pakken.

Het is echt belangrijk dat je voorkomt dat ze dit kan doen. Verstopping is een gevolg en dat kan echt nare situaties opleveren.

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 09:16

Ik heb de DA gesproken en hij vertelde mij dat ik vooral haar ontlasting goed in de gaten moest houden. Gelukkig is er nu nog geen verstopping gezien.. Maar mijn arts dacht dat het misschien aan dementie kon liggen?

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:22

kan ook een uiting van dominatie zijn, doet ze dit met alle was of speciaal van 1 persoon?