Puppy en familie...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Puppy en familie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 19:25

Ik heb twee hondjes, een vondeling die inmiddels al een jaar oud is (Skippy) en een puppy uit een nest van een buurvrouw, Humphrey.
Als ik ga wandelen kom ik langs zijn oude huis en dan is het altijd feest, want de zusjes (de rest van de zeven waaren teefjes!) willen allemaal wel even spelen en "grote pup" doet ook mee. Hij is een pup van een verwilderde zwarte teef die jaarlijks alleen puppies in de buurt krijgt en dan na een tijdje weer verdwijnt, wat er over is van haar pups, achterlatend (puppies hebben hier natuurlijke vijanden als andere verwilderde honden, slangen en adelaars). Haar puppies van dit jaar zijn ingeslapen.
Deze verwilderde honden krijgen eten van de buurvrouw van de pups, en aandacht van mij.

Op pad, eerst nog gewoon met mijn eigen hondjes:
Afbeelding

We naderen het huis waar de puppies wonen:
Afbeelding

Ja hoor daar zijn er een stel:
Afbeelding

Spelen:
Afbeelding

Afbeelding

Zusje met jeuk:
Afbeelding

Moeder(in het midden) en favo kind laten even weten dat Humphrey er niet meer echt bij hoort:
Afbeelding

Grote pup heeft gehoord dat we er zijn en komt aanrennen (met nog een paar zusjes):
Afbeelding

Verderop de hoek om. Zusjes gaan daar weer terug naar huis, grote pup en moederteef willen wel verder mee:
Afbeelding

Er valt wat te ruiken:
Afbeelding

Afbeelding

Grote pup bij het mais:
Afbeelding

Weer op de oprijlaan. Humphrey is zoals gewoonlijk de laatste:
Afbeelding

Daarna gaan mijn hondjes het erf op en de andere honden naar huis.

pluisje88

Re: Puppy en familie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:27

Wat een schatjes. Grote pup is ook een mooie hond!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:30

Heerlijk zon groep grut!

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:57

Wat een leuke foto's! Gezellige boel zo :)
Krijgen die zusjes geen nieuwe baasjes? Of wil je buurvrouw ze allemaal houden?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 13:13

3 zusjes horen inmiddels bij een andere buurvrouw, maar dat is er schuin tegenover, dus ze spelen gewoon met elkaar op straat.
Je hebt er hier geen last van als je meerdere honden hebt, omdat ze gewoon lekker buiten kunnen spelen. Het buurtschap is een soort lus waar alleen bestemmingsverkeer komt en ligt direct aan het bos.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 13:15

Prachtige foto's!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 19:51

Mooie foto's, die honden hebben er een heerlijke plek om te wonen.
Heb je dan trouwens geen last van een overschot aan honden, op een gegeven moment, als ze zich zo kunnen uitbreiden?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-11 21:06

Nee, ze hebben natuurlijke vijanden (en worden ook wel doodgereden) dus niet alle puppies worden groot. In het wild geboren honden trekken ook rond, ze jagen, 1-2 keer per jaar zie ik een groep van vier, de teef komt ook maar 1 x per jaar langs om te jongen. De puppies van haarvan dit jaar zijn ingeslapen. We houden dat dus wel een beetje in de gaten, maar soms worden ze in het maisveld geboren, zoals "grote pup" en dan kunnen we niet zoveel doen.
Het zijn geen honden die van mensen houden. Grote pup is ook alleen maar gebleven omdat ik hem tam heb gemaakt. De teef is denk ik ooit van mensen geweest, ze is niet bang.
Ik weet verder niet wat de eigenaressen van de zussen gaan doen, of die gesteriliseerd worden of niet.
Zieke en zwakke honden worden over het algemeen gevangen en ge-eutaniseerd door de gemeentes.

Ik wil bij deze ook even waarschuwen dat in Portugal "straathonden" (en katten) vaak dus wel een baas hebben, ook als ze geen halsband om hebben. Neem ze aub niet mee!!!! Als de behoefte bestaat een hond of kat te "redden" haal er dan een uit het asiel. Die zitten ook hier vol.

Waar ik eerst woonde, was een hond die een wat misvormd achterbeen had en vrij in het dorp liep. Deze had een eigenaar!!! Op een gegeven moment liep die te zoeken, want hond was ale ene paar avonden niet thuis gekomen. Kreeg ik via via te horen dat een engels meisje hem mee naar haar vakantiehuis had genomen. Dus ik daarheen om te vertellen dat de hond gewoon een baas had. Er verdwijnen in het toeristenseizoen wel meer honden van mensen en zelfs een hangbuikzwijntje van iemand (liep ook als een hond in het park met de baas).

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:47

ow grote pup is leuk zeg

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-11 21:19

Leuke foto's