Een paar weken geleden op het station zag ik een gewonde duif liggen. Beestje had denk ik zijn vleugel gebroken.
Conducteurs liepen gewoon langs en deden niets. Toen heb ik gevraagd wat ze normaal doen als er zo'n beestje loopt dat geblesseerd is.
"Niets, mevrouw. De dierenambulance rukt niet meer uit voor een normale duif.."
Dat vond ik zo belachelijk. Ik heb toen getwijfeld of ik zelf de dierenambulance zou bellen maar aangezien ik haast had, heb ik dat niet gedaan.
Achteraf spijt van gehad, vraag me nog steeds af hoe het met dat beestje gegaan is.
Vanmiddag zat er een duif op onze parkeerplaats. Ook vleugel gebroken, kon alleen maar wat spartelen.
Heb direct de dierenambulance gebeld. Durfde het beestje zelf niet te vangen (:o) dus ben het terras aan de overkant opgelopen en gevraagd wie zo dapper was om me te helpen.

Alle heren bleven zitten, het bleef doodstil en uiteindelijk heeft een heel dappere mevrouw me geholpen met het beestje vangen en in een doos te stoppen.
Dierenambulance had aangegeven dat het wat langer kon duren omdat ze 4 gevallen hadden die eerder waren, maar ze waren binnen een uur hier. Echt top! Warme douche voor de dierenambulance!
Ik vroeg me af.. wat doe JIJ als je een gewonde vogel ziet liggen? Laat je hem liggen, aan zijn lot overgelaten? Of onderneem je actie?
Ik heb het al wel eens meegemaakt, en toen waren ze er ook binnen een uur. Ik kan het in mijn ogen zelf niet maken zo'n diertje hulpeloos te laten liggen.. 

maar dat laat ik dan liever iemand anders doen. Spuitje geven geen probleem mee maar het nekkie omdraaien brr
) los gelaten, en hij bleek toen te kunnen vliegen.

Ligt ook aan de situatie natuurlijk. Maar zomaar weglopen zou ik dan ook niet kunnen denk ik.
)