Poes is mager

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwsemeid

Poes is mager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 22:04

Onze geholpen poes van 3 jaar oud is erg mager, je kan haar botjes steeds beter voelen en haar vacht begint ook wat doffer te worden.
Ze eet en drinkt gewoon normaal, maar de laatste tijd spuugt ze nog wel eens en haar buik mogen we niet meer aanraken. Nu hebben we haar ontwormt voor als het wormen zijn maar we merken niet veel resultaat..

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

En we gaan volgende week sowieso naar de DA!, maar ik vroeg me af of iemand hier nog ideeën had van wat het kan zijn ;)

Babsiej

Re: Poes is mager

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 23:19

Wellicht de nieren oid, zou toch zo snel mogelijk een dierenarts raadplegen.. sterkte met poezzel

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:31

Hoe is het met de poes? Ben wel benieuwd wat het is?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:32

Als je ontwormt en ze kotst het weer uit dan helpt het helaas niet...
Ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 15:29

We zijn zojuist terug gekomen van de DA, ze hebben haar een antibiotica kuur gegeven voor de zekerheid. Ze is nog een keer ontwormt en ze heeft nog een ander spuitje gehad maar ik weet niet meer wat precies. Maar de DA hoorde een hart ruis bij onze poezel.. dus nu moeten we donderdag terug om te kijken hoe het precies zit en of er medicatie nodig is, en zo ja wat voor medicatie.
Maar de DA vond haar niet overdreven mager, wel aan de dunne kant maar niet om je echt al zorgen over te hoeven maken.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 15:52

Hmm, niet veel wijzer dus.. jammer! Hopelijk weet je donderdag meer! :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:50

Ja niet echt, volgens de DA was het wel een flinke hartruis. En dat vond ze bijzonder aangezien ze nog maar 3 jaar oud is, maar goed ik hoop dat ze er achter komen wat ze precies heeft zodat ze weer beter kan worden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:24

Wat voor voer krijgt ze? Toen ik mijn actieve kat vroeger de goedkopere merken gaf zoals Whiskas, One etc. was ze ook niet dik te krijgen. Nu al 6 jaar op de Prins (Royal Canin at ze op een gegeven moment niet meer) en dit blijft ze smakelijk vinden en niet meer mager geweest.

Zal voor je duimen dat er bij het nadere onderzoek niets naars wordt gevonden.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:59

hartruis is toch geen leuke diagnose :\
Denk niet dat voer er mee te maken heeft..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:56

Toch proberen weer te ontwormen, onze kat wordt ook altijd ontzettend mager in de zomer en lente, reden: Mevrouw eet kikkers en dat is een en al worm.

AB geven terwijl je niet weet wat er aan de hand is, vind ik wat vreemd, het helpt namelijk niet tegen hartruis.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:59

Nee, maar er zijn talloze oorzaken voor deze symptomen.. En je voorkomt het erger worden van een eventuele ontsteking.

Hartproblemen kunnen zelfs door gebitsproblemen veroorzaakt worden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 01:01

lieniminnie schreef:
Nee, maar er zijn talloze oorzaken voor deze symptomen.. En je voorkomt het erger worden van een eventuele ontsteking.

Ik zou eerder zeggen: uitzoeken wat er loos is.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 01:35

Mindim schreef:
lieniminnie schreef:

Ik zou eerder zeggen: uitzoeken wat er loos is.

Absoluut daar ben ik ook voor, dierenarts zal wel een reden hebben om dat niet direct te doen.. (ik had in iedergeval het liefst meteen bloedonderzoek gedaan..?)

Maar de poes eet nog wel goed.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 12:01

Ik weet niet waarom de dierenarts ervoor heeft gekozen het niet meteen uit te zoeken dinsdag, misschien omdat poes zo onwijs gestresst was dat het de resultaten zou kunnen beïnvloeden. Ik weet wel dat we vanmiddag terug moeten, dan gaat ze weer naar het hart luisteren en word er een echo van het hart gemaakt. De dierenarts zei dat een foto ook moest maar om de een of andere reden vind mijn moeder dat overbodig :(
Maar goed desnoods betaal ik het dan, ik wil alleen het beste voor onze dieren :P

Andreeaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 12:13

Jeetje ik las ff mee.
Mijn poesje van 3 ongeholpen wordt ook maar niet dik.
Van dat hartruis van joukatje ben ik wel geschrokken,
We zijn een aantal jr geleden een poesje daaraan verloren die maar 1,5jr mocht worden.
Een 3tal dagen na de stellerisatie kreeg ze het enorm benouwd. wij om half 12savonds met spoed naar da. Bleek ze hartruis, vocht rond longeb en hart te hebben. Ze zou het waarschijnlijk niet overleveb. Enals ze de nacht wel overleefd zou hebben zou ze als ze een keer ziek werd doodgaan. De volgende dag 6u leefde ze nog 8u wad ze heen gegaan
Daarom durfik mijn lieve poes niet telaten helpen.
Suc+ met de jouwe hoop dat het goed komt!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:09

Esmolove, wat je zou kunnen doen is een goed onderzoek naar het hart en een bloedonderzoek voorafgaand aan de operatie. Daarbij worden alle waardes getest die het narcose middel moeten afbreken of waar het narcose middel schade zou kunnen aanbrengen.

Tis wel een ontzettend vervelend verhaal van jou! Maar het niet steriliseren heeft ook gezondheidsrisico's..

TS, jammer dat je mams röntgen foto niet nodig vind, maar top dat je het desnoods zelf wil betalen! :D ben zeer benieuwd..!

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 23:39

heeft je poes het ook benauwd? ik heb hier zelf ook een poes met een ruisje zitten heb dat nooit laten onderzoeken, heeft er verder ook geen last van. ze krijgt nu medicijnen (vasotops) en dat krijgt ze al weer 4 jaar dus het is stabiel. maar 3 jaar is wel erg jong!

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 14:25

Gister hadden we een andere dierenarts als diegene die de conclusie had getrokken, we hadden nu de 'hoofd' dierenarts. Deze zei echter dat hij het niet nodig vond om verder onderzoek te doen naar haar hartruis, pas als ze zou gaan hoesten dan moesten we ons zorgen gaan maken. Hij heeft ons wel geadviseerd om haar ander voer te geven waar minder zout in zit en hij adviseerde ons om haar op vaste tijden te voeren met het voer omdat het wat voedzamer is en ze absoluut niet te veel mag aankomen i.v.m. haar hart omdat het daarmee wel zal verergeren.

Maar goed, al met al verbaasde het me dat hij vond dat er niks nodig was terwijl de andere dierenarts zei dat het vrij ernstig was.