poes 'kan' niet alleen zijn.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

poes 'kan' niet alleen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 09:19

Ik zou graag van jullie wat tips of ideeen willen hebben.
Ik woon sinds een half jaar samen met mijn vriend. Ik had toen een poes en hij had een hond. Dit ging allemaal heel erg goed en gaf geen problemen. Later besloten we om samen nog een kat uit het asiel te halen. Zo gezegd zo gedaan. Ook dit gaf geen problemen. De poes (guusje) is een echte buitenkat en de kat (woezel) is een echte binnenkat. Woezel is daarom dus vaak 'alleen'. Nu was de hond er en zodra die buiten was, begon woezel alleen maar te miauwen als we bijvoorbeeld nog op bed lagen. Zodra de hond of Guusje weer binnen was, was er geen probleem. Geen probleem denken jullie nu dus, hij is bijna altijd bij de hond.

Nouja, het probleem is dus dat de hond niet meer bij ons is. Dus als we op bed liggen en Guusje is nog buiten, hebben we de hele tijd een miauwende poes aan de deur.

Wie heeft er tips of ideeen om hem niet alleen te laten zijn.

een paar ideeen die we zelf hadden bedacht, maar niet altijd mogelijk zijn.

- Guusje binnen houden, dit is voor Guusje denk ik echt een kwelling. Hij probeert door elk kiertje en gaatje te ontsnappen. Ze vind het gewoon echt heerlijk buiten.

- Hond terug laten komen, dit is echt niet mogelijk ivm omstandigheden

- gastgezin worden voor het asiel, dit is iets waar we nu aan zitten te denken. Hierdoor is er vaak een extra katje bij en kunnen we ook nog iets betekenen voor het asiel (ze hebben dringend gastgezinnen nodig) Maar hierbij denk ik weer dat het misschien te moeilijk voor woezel is dat er steeds weer een andere kat komt. (hij is met nieuwe katten heel erg makkelijk, alleen even nieuwsgierig en dan is het alweer prima)

Iemand nog meer ideeen of tips??

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:22

een kattenluik?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 09:23

marimba schreef:
een kattenluik?

Hij vind het helemaal niks buiten. Hij kan de tuin niet uit en Guusje wel. Dus is hij nog alleen buiten en dat vind hij weer niet leuk.

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 09:30

Gewoon even doorzetten. Het houdt vanzelf op. Logisch dat de kat blijft miauwen. In het verleden was het immers zo dat de hond uiteindelijk altijd terug kwam. Nu moet je even volhouden...de kat ontdekt vanzelf dat de hond niet meer terug komt en wordt dan steeds rustiger. Verder vooral negeren, want hoe meer aandacht je er aan besteedt, des te meer je het in stand houdt.

Ik had een groepje van drie Nubische geiten en een schaap. Op een gegeven moment heb ik het schaap in laten slapen (ze was 18, wat extreem oud is voor een schaap) en toevallig (misschien ook niet toevallig) gaf de oudste geit die dag ook aan dat het klaar was, dus twee dieren ineens weg.
We hebben ze in laten slapen waar de andere twee geiten bij waren. Die hebben nog aan ze gesnuffeld. Ze stonden er bij hoe we ze in de kruiwagen legden en wegbrachten. Maar toen begon het geblèr...en niet te zuinig ook. Die dieren waren namelijk al meer dan 10 jaar met z'n vieren en zijn nooit gescheiden geweest. Het geblèr en de onrust heeft een week geduurd. Toen was het over en het nam per dag iets af.
Gun je kat ook de tijd...zou ik zeggen...

Jammer dat je de hond weg moest doen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 12:27

een binnenkat uit het asiel erbij nemen??