Maar goed, ze worden te groot voor het kleine mandje, dus heb ik van het weekeind een transportmand gekocht die bedoeld is voor katten. Lekker ruim, zodat ze er een beetje in rond kunnen lopen, ze zitten er namelijk vaak toch wel 2,5 tot 3 uur in. Daarbij wegen ze samen ondertussen toch al wel ruim een kilo, en ik vermoed dat we tussen de 2,5 en de 3 kilo uit gaan komen als ze helemaal volwassen zijn, en dan is dit veel stabieler om te dragen.
Alleen, nu is het nog lekker weer, en maakt het niet zoveel uit als k ze mee naar buiten neem. Maar gezien regeren vooruitzien is, ben ik alvast aan het denken over de winter. Dan kan ik ze een beetje moeilijk de kou mee innemen zonder bescherming of wat dan ook...
Hoe kan ik die reismand nou isoleren, zonder dat ik daarmee ook de frisseluchtvoorziening afsnijd? Ik had zelf al verzonnen om iig een echte babykruik te kopen en die erin te leggen in een handdoek ofzo. Ook wilde ik het deurtje voorzien van een soort van gordijntje, ik moet alleen nog zien hoe k dat vast ga maken.

Hier een foto van de mand in kwestie, voor de beeldvorming. De oude mand staat er bovenop.