Aquarium met meerdere vissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Liiesjjj

Aquarium met meerdere vissen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 20:44

Al een tijdje is mijn vriend erover aan het nadenken een aquarium op zijn kamer te zetten, en ik wil hem daar bij helpen.
We hebben alleen allebei niet zoveel verstand van vissen, maar dat willen we natuurlijk wel hebben voordat we er aan beginnen.
Het liefste zouden we verschillende soorten vissen bij elkaar zetten, maar we weten alleen niet welke goed bij elkaar passen.
Hij heeft plaats voor een aquarium van ongeveer 1 meter lang en 50 cm breed.

Ben benieuwd :D

_Tara_

Re: Aquarium met meerdere vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 10:29

Het beste kun je dan even op wat aquafora jezelf in gaan lezen. Dit blijft toch een paardenfora plus dat 't niet te doen is om alle informatie die je nodig hebt hier in 1 bericht te typen :P

marjank1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:29

Hey,
Ik heb ook pas een groot aquarium in huis staan en toen heb ik inderdaad ook heel veel ingelezen en hulp gevraagd op http://www.aquaforum.nl want er komt echt heel veel bij kijken hoor vergis jullie niet hihi ;)
veel succes ermee!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 11:35

Veel, veel lezen! En je ideeen voor een vissenbestand laten checken door mensen die er verstand van hebben. Ze kunnen dan tips geven of het niet teveel is, of ze wel bij elkaar kunnen, of je niet teveel verschillende scholen hebt, enz. Ik zit zelf op http://www.punkyfish.nl, een kleinschalig forum, maar heb daar ook veel geleerd.
Goed dat jullie om advies vragen! Er zijn namelijk veel mensen die 'maar wat doen', en dat komt veel vissen niet ten goede. Nog een advies: geloof niet automatisch de dierenwinkel of aquariumzaak (en ga liever naar de laatste dan naar de eerste). Er zitten goede bij, maar er wordt ook vaak veel onzin verkocht. Dus altijd van te voren weten wat je wilt en laten checken door anderen, en dan pas naar de winkel. Een andere goede tip is om naar de aquariumzaak te gaan, op te schrijven welke vissen je er leuk vindt uitzien, en dan thuis op internet uitzoeken wat dit voor vissen zijn en wat ze nodig hebben.

Joyckuh

Re: Aquarium met meerdere vissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 14:14

Op http://aquavisie.retry.org/Database/database.html kan je een hele grote database van zoetwatervissen vinden. Hierbij kan je ook aangegeven hoe groot je aquarium is en waar de vis vandaan moeten komen (continent) en dergelijk. Mocht je zeewater willen zou ik gaan kijken op www.zeewaterforum.info.
Mijn tip, ga een aantal aquariumwinkels af en bekijk de vissen, schrijf de latijnse namen op van de vissen die je leuk vind en zoek ze thuis op. Bekijk dan welke vissen je het leukste vind en stel dan een mooi vissenbestand samen, welke goed bij elkaar passen qua gedrag, lengte en waterwaarden.
Schaf daarna pas het aquarium en de inrichting aan, sommige vissen hebben een andere inrichting nodig, zoals veel steen en weinig planten omdat ze deze opeten, andere hebben juist hout nodig, sommige soorten hebben liever zand op de bodem. Het zou dus jammer zijn om deze later aan te moeten passen. Laat het aquarium dan een aantal weken indraaien, water controleren en dan de vissen aanschaffen.