Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

_AAASCHAAA_ schreef:Maakte niets uit volgens de dierenarts, katten konden lang zonder eten zeiden ze tegen mij. Als ik hem maar wel af en toe met een spuitje wat water gaf.
) _AAASCHAAA_ schreef:Nou ik heb mijn kat wel iets te eten gegeven ( gedwongen ) en die van mij weegt net 3 kg en is dus absoluut niet dik, eerder dun. Maar ze zeiden dat ze gerust een poos zonder eten konden. Als wij misselijk waren wouden we immers ook niets eten en dat was bij de kat net zo. moest hem maar met rust laten. Iets wat ik niet echt heb gedaan wat eten betreft en drinken.

Citaat:Ontstaan van leververvetting
Door niets te eten, ontstaat een energietekort. Dit geldt natuurlijk voor zowel katten als honden. Honden en katten (en natuurlijk ook andere diersoorten) gaan bij een energietekort over op het verbranden van lichaamsvet. Voor een groot deel kan op die manier in de nodige energie worden voorzien.
Bij katten loopt er echter iets mis bij deze vetverbranding. Om nog niet nader opgehelderde redenen gaat een kat het afgebroken lichaamsvet weer opslaan in de lever, in plaats van het te verbranden tot energie. Met alle gevolgen van dien.