Baby muisje gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

Baby muisje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 09:45

Gisteren fietste ik naar mijn pony's en er is daar een hele lange oprit. Daar fietste ik op en toen zag ik iets een beetje wankelend naar de overkant lopen. Dus ik ben afgestapt en het was een jong muisje. Ik keek of de moeder ergens was, maar er waren ook geen andere jongen hij was helemaal alleen. Dus ik heb em in mijn zak gedaan :o en toen fietste ik verder naar mijn pony's. Ik pakte een voerschep en deed em daar in, ik liep naar binnen en zei: Je raad nooit wat ik heb gevonden! Dus ik liet het zien en ze vonden het heel erg schattig. Ik hem info gezocht en ik heb hem nu al vaak koffiemelk gegeven. Hij leeft nog, en hij wordt steeds vrolijker. Hij vind de melk erg lekker. Ook staat er in zijn hokje een bakje met knaagdierenvoer. Hij gaat daar ook steeds in om te proberen te eten, maar zijn tandjes zijn nog niet scherp genoeg, en dan valt hij in slaap in de voerbak :+ . Steeds na het melk geven valt hij in slaap. Ik weet niet hoe oud die is. Zijn kopje is in verhouding nog wel te groot voor zijn lijfje. Hij heeft nog wel haartjes en al een klein staartje. De oogjes zijn een beetje open.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:46

Maak een kat blij? *\o/*

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:47

Ah wat lief, ik vind die muisjes ook altijd zo schattig.
Ik heb alleen totaal geen verstand over hoe en of je ze in leven kan houden.
Sterkte ermee!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:47

mijn idee....

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 09:48

Mijn kat vind het wel leuk om ernaar te kijken, haha. Maar mijn kat kan er niet bij.

Ik weet wel dat ze geen melk mogen met lactose erin, dus daarom heb ik hem koffiemelk gegeven. Eerst heb ik ook steeds water gegeven, maar dat vond ie niet lekker, want dat slikte die niet door en dat doet ie met de melk wel, haha.

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:50

Tjah.. laat de natuur zijn gang gaan zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik niet omprutsen met ongedierte.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:55

Lietjuh_ schreef:
Tjah.. laat de natuur zijn gang gaan zou ik zeggen. Persoonlijk zou ik niet omprutsen met ongedierte.

''omprutsen'' is dat een nederlands woord :)*

Tja, misschien kan je dat beesie wel tam krijgen en heb je een leuk huisdier :D

noukie175

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:57

Ach mensen, this toch hartstikke leuk dat ze dat doet! Je moet natuurljk niet elk hopeloos beestje helpen, maar het kan natuurlijk niet kwaad om dat een keer te doen. =D

Ik zou alleen wel oppassen met ziektes...

Joyce081084

Re: Baby muisje gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:19

Wat schattig:) En wat leuk dat je hem/haar geadopteerd hebt!

Denk dat er alleen in koffiemelk niet alle voedingstoffen zitten die een babymuis nodig heeft. Lest natuurlijk wel voor even de dorst, maar als je hem groot wilt krijgen zou ik even puppymelk gaan halen in de dierenwinkel. Een klein blikje kost maar een paar euro en kan je heel lang mee doen. ;)

Hiermee voer ik ook altijd baby chinchilla's die bijv. niet genoeg bij hun mams krijgen.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:51

Typhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:55

wij vonden laatst een stuk of 7/8 baby muisjes... waren net 1/2 dagen oud denk ik.
mijn broertje heeft ze in de stal neer gelegd bij de jonge kittens van toen 6.5 week oud.
die hadden de grootste lol :o

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:22