Kat aangereden en hond laten inslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

Kat aangereden en hond laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 21:28

Ik moet het even ergens kwijt. We hebben drie katten, Bo en Mo (twee zussen van 2 jaar en een maand) en Kruifje (halfbroertje van 12 weken) en een oude hond Trixie, kruising Duitse Staander/Labrador.

Gisteren zaten mijn pa en ik aan het avondeten en de dieren hadden ook hun eten gekregen. "Waar is Mo toch?" Die was er niet en dat is niet heel normaal voor het beestje. Ik had hem gisteravond nog gezien en mijn vader om zes in de ochtend, maar toch, dat ze er nu niet was, wat vreemd. Ik was nog niet in paniek, ze was immers die ochtend nog gezien, maar voor zekerheid maar meteen met de Dierenambulance gebeld en een beschrijving door gegeven... Er werd me toen verteld dat er die dag een kat was binnen gekomen, aangereden, gevonden aan de kant die voldeed aan die beschrijving. We zijn er meteen met de auto naartoe gegaan en inderdaad het was Mo. Lieve kleine Mo.

Ze was in een handdoek gewikkeld en nog bevroren. Ze had in de vriezer gelegen. Om 12 uur in de middag hadden ze een belletje gekregen dat er een dode kat aan de kant van de weg lag en haar opgehaald. Ik vroeg of ze toen nog warm was, want ik wilde weten hoelang ze dan al dood was, maar dat kon ze mij niet vertellen, ze had de kat zelf niet opgehaald. Mo had geen verwondingen van buiten. Er kwam alleen bloed uit haar bekkie. De ambulancevrijwilliger zei dat Mo meteen dood was door de klap. Bloed uit het bekkie duid op verwondingen binnenin en dan zijn ze vaak op slag dood. Ik weet het niet. Volgens mij vertelde ze me dat vooral om me te troosten. De handdoek mochten we mee en die heb ik dus om haar heen gelaten en haar mee de auto in genomen. Thuis toen ik uitstapte hoorden de buren die lekker buiten zaten mijn gehuil en kwamen daar op af. Ook zij waren aardig geschrokken want onze katten zijn echt zulke lieverds, de hele buurt kent ze en is gek op ze. Ze struinen in elke tuin en krijgen van iedereen lekkers en aaien. Ook de kinderen spelen veel met ze.

We hebben haar meteen in de achtertuin begraven. Ik heb nog even met haar gezeten. Ik wilde haar niet in het gat leggen, dat vond ik zo erg. Uiteindelijk toch gedaan, want het is niet anders.

Ze is dood. Mijn lieve Mo is weg. Zo plots en zo snel. Ze is niet eens oud geworden.

Vandaag was haar zus Bo in de stress. Die liep de hele tijd overal rond te struinen en leek op zoek. Misschien verbeeld ik me dat wel, maar ik denk het niet. Ze wilde niet naar binnen en mauwde buiten veel. We zijn vergeten, in alle commotie en verdriet om haar het lijkje te laten zien, dat doen we normaal altijd zodat ook de katten weten hoe of wat. Dat kan nu niet meer. Ik hoop dat ze het snel doorheeft.

Kruifje slaapt normaal altijd bij me op bed, aan het voeteneind, maar gisternacht toen ik huilde ging die bij mijn gezicht liggen en likte mijn betraande wangen. Ben blij dat ik nog twee geweldige katten heb.

Morgen word onze hond ingeslapen, dat stond al sinds vorige week vast. We verliezen dus twee dieren in één week. Onze ouwe trouwe die ik al vanaf mijn jeugd ken, maar ze is op, ze kan niet meer. Ze heeft een tumor in haar baarmoeder en opereren kon niet meer. Te oud. We hebben haar nog een tijd rond laten lopen, want ze had geen pijn. Nu begint ze toch wel last te krijgen en heeft ze sinds vorige week veel meer slechte momenten dan leuke momenten. Het is tijd om haar te laten gaan. Vandaag hebben we haar naar de plas genomen, de hele familie mee. Ze liep wat lekker rond, snuffelde aan andere honden en ging zelfs nog het water in. Ze is nu bekaf, maar ze heeft nog lekker hond kunnen zijn vandaag, met dit mooie weer.

Wat een poedersuiker week.

stoer

Re: Kat aangereden en hond laten inslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:30

Jeetje, ik leef met je mee.. het is nooit leuk om vriendjes te verliezen... sterkte

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:31

Hè bah... dat is inderdaad een waardeloze week.. :(:) . Heel veel sterkte de komende tijd maar vooral morgen natuurlijk.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:31

Goh das heel vervelend! Sterkte hoor.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:32

Jeetje, jij hebt inderdaad een k.lote week Y;(
Heel erg veel sterkte!

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:41

heel veel sterkte :(:)

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:46

Heel veel sterkte!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:48

sterkte, wat een rotweek!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:49

Jeetjemina, dat is inderdaad wel erg heftig in 1 week. Heel veel sterkte hoor!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 22:08

Pff, het zit je echt niet mee. Ik wil je heel veel sterkte wensen deze week!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:57

Sterkte :(:) het lijkt me vreselijk om in zo'n korte tijd 2 dieren te moeten missen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:58

Heel veel sterkte, Eline. :\ :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 11:59

Jeetje zeg echt een poedersuiker idd.. sterkte :(:)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:00

Wat een rot week heb jij :(:) Heel erg veel sterkte, het is altijd poedersuiker om dieren te verliezen..

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:02

een Kwalitatief Uitermate Diep Teleurstellende week. Ik voel met je mee, sterkte, ook aan de rest van je familie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:04

Wat verschrikkelijk zeg... 2 Dieren in 1 week verliezen...
Ontzettend veel sterkte toegewenst :(:)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 12:40

Bedankt iedereen :)

Vanmorgen hebben we Trixie laten inslapen. Gisteren zijn we dus nog naar de plas geweest waar ze nog lekker haar ding heeft kunnen doen. We hebben haar verwend met lekker veel eten. Leverworst en dergelijke, daar was ze dol op. Ook is ze dol op autorijden en heb ik haar voorin gezet en ben ik zelf achterin gaan zitten. Raam hebben we een stuk open gehad en zo heeft ze nog met haar hoofd naar buiten gehangen. Ze genoot nog echt wel even van de rit. Aangekomen bij de dierenarts lieten we daar buiten rond snuffelen. Was veel gras en nog wat bomen. Binnen hoefden we niet te wachten maar konden we meteen door. Ze kwam kwispelend de kamer binnen en maakte het zich gemakkelijk op de grond. Ging helemaal liggen. We hebben haar nog even gekroeld en geaaid. Ik ben zelfs nog een paar minuten naast haar gaan liggen zodat ik haar kon vasthouden. Daarna was het tijd en werd ze op de tafel gezet. Ze ging meteen liggen en genoot van de aandacht. Ze is blijven kwispelen, zelfs toen ze via het infuus de verdoving binnen kreeg. Ze was zo in slaap. Ik voelde haar zwaar worden in mijn armen. Hoofdje begon tegen me aan te leunen. Daarna het middel erin om haar hart te stoppen. Mijn vader liep op dat moment weg, die wilde haar niet zien stoppen met ademen, maar op het moment dat hij weg liep was ze al dood. Het ging zo snel. Geen gevecht. Geen gedoe. In minder dan twee minuten is ze op de tafel getild en was ze overleden. Ik heb nog een tijd bij haar gezeten en tegen haar aangekletst, ook al was ze al weg.

Ik heb het idee dat ze het zelf wel goed vond. Ze was op. Ze was oud. Ze kon niet meer. We hebben haar halsband meegenomen, haar lichaam hebben we achter gelaten. Daar zit ze toch niet meer in, dat wilden we dus niet mee. Thuis hebben we de hondenbakken afgewassen en in de schuur gelegd. De dekens eruit gegooid en de manden op zolder. We vonden nog een papiertje van een reep chocola in haar mand. Die was ik gister al kwijt. Heeft ze die gister nog gestolen. Dat was wel even emotioneel. Het is raar om alles op te ruimen en haar echt kwijt te zijn... Ik heb wel verdriet, ik barst telkens in huilen uit, maar ik heb er ook wel vrede mee. Het was haar tijd. Ze heeft een prachtig leven bij ons gehad en ik heb jarenlang van de deugniet mogen genieten.

Afbeelding
Dit was haar vanmorgen in de auto op weg naar de DA. Van geen enkel benul. Nog lekker vrolijk, blij met haar autoritje. Ze heeft geen enkel moment spanning gehad. Ze was niet bang. Tot op het einde vertrouwde ze ons en was ze vrolijk. Ik zal haar echt zo missen. We hebben haar 14 jaar gehad. Het overgrote deel van mijn jeugd wat ik me kan herinneren was zij daar.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 12:58

Meid, wat een rotperiode heb jij zeg!
Allereerst heel veel sterkte met het verlies van 2 vriendjes.
Ik wil nog even zeggen dat ik ook er vanuit ga dat je kat op slag dood is geweest. Ik werk ook bij de dierenambulance en heb (helaas te veel) regelmatig aangereden katten. Het overgrote deel met geen uiterlijke verwondingen is meteen weg. Troost je met de gedachte dat je kat niet geleden heeft. Al maakt dat het voor jou niet minder zuur. Nogmaals sterkte met het verlies..

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:05

Fijn dat het inslapen zo goed is gegaan.
Nogmaals veel sterkte gewenst!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 13:40

Sterkte met zoveel verlies ineens! Tranen staan in mijn ogen bij zulke verhalen wat doet dat zeer..