Vraag van overbezorgd baasje: kat in sloot gevallen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Vraag van overbezorgd baasje: kat in sloot gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 12:54

Okay, vanmorgen kwam mijn poezel dus 3/4 nat binnen. Net alsof ze bij haar voorpootjes was opgetild en even was 'gedompeld' in de sloot. Kop tot achter voorpoten dus nog droog en de rest kletternat.
Ze stonk niet en zag er niet vies uit (maar haar 'spoor' kwam vanaf slootkant dus ik vermoed geen emmer water) maar heb haar wel even onder de douche snel afgespoten, heel kort maar want ze schreeuwde moord en brand. Wasbak probeerde ik eerst maar poezel is dus sterker dan ik.

Daarna met badhanddoek omwikkeld en zo veel mogelijk drooggewreven. Even helemaal geknuffeld natuurlijk <3 maar ze zat wel te rillen (opwinding of kou??).

Goed, ik moest écht naar mijn werk en ben de deur uitgegaan.

Ik ben nogal een bezorgd type en vraag me nu af of ik de buuf zal bellen of dat het echt onzin is. Ik ben pas vanavond rond 8-en thuis en dat is dan 12 uur nadat ze binnen kwam...

Ze had geen wondjes o.i.d. en zat zich al te wassen toen ik wegging...

chocobroodje

Re: Vraag van overbezorgd baasje: kat in sloot gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:56

Die is waarschijnlijk op kikker/vissenjacht gegaan en in de vijver/sloot gedonderd :+ Als ze geen wondjes had dan zou ik me niet te druk maken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:58

Mijn kat is ook in de sloot gevallen een paar weken geleden en zag er precies hetzelfde uit als jouw kat (was alleen wel vies). Ik heb hem niet afgedroogd, niks en na een paar uur was hij weer droog en schoon. Ik zou me dus niet al teveel zorgen maken (al ben ik zelf ook een overbezorgd baasje hoor :o )!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 12:59

Het zat er inderdaad ook een keer aan te komen; ze zit altijd aan de slootkant te klungelen en ik woon sinds oktober vorig jaar in een waterrijke omgeving....
Maar, dan ga ik dus denken van: dadelijk wordt ze niet warm (vanwege rillen), of spugen door slootwater dat ze oplikt. Maar ben een overbezorgde!

nirkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:00

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken :(:)
Ik had vroeger een pers en die moest om de zoveel tijd écht gewassen worden. Koste ook veel pijn en moeite om hem in de wasbak te krijgen :P
Maar als je haar hebt drooggewreven zal t heus goed komen. Helemaal met dit lekkere weer...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:00

die droogt wel weer op hoor. Dat rillen is ook stress. Katten houden niet zo van nat :D :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:01

Ik zou me er geen zorgen om maken, en al helemaal de buren niet bellen.

De kans dat ze zat te rillen van de spanning van het in bad gestopt worden is groter dan dat ze het koud had :).

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:02

Ja dat dringt nu ook tot me door inderdaad, sufferd die ik ben. Arme poezel. Vanavond krijgen ze dan maar (bij hoge uitzondering) een lekker "vleesie" (blikvoer).
Maar aan de andere kant: die troela is er zelf in gevallen..lol.
Goed, ik kan dus rustig in vergadering straks, zonder de hele tijd aan mijn poes te denken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:04

Ik zou dat blikvoer maar laten zitten, je kat ziet dat niet als verwennerij of als goedmaker en het is alleen maar slecht voor de tanden ;)

En inderdaad, geen zorgen, het overkomt haar misschien nog weleens...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:09

Maak je niet druk, mijn kat is meerdere malen koppie onder in de vijver gevallen (toen ik nog een vijver had) en je weet hoe oud ze is geworden ;-)
komt helemaal goed!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:12

Ook al is er waarschijnlijk niks met je kat aan de hand, ik zou de buuf wel bellen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. De boodschap van je buuf zal waarschijnlijk zijn 'poes is vrolijk' je komt alleen zelf wat beter de dag door :)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 19:45

Bedankt allemaal, het heeft me vanmiddag wel even "gerustgesteld".

Ben net thuis en poes maakt het prima, niets aan het handje dus...gelukkig maar! En inderdaad...zal nog wel vaker gebeuren...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:43

Die van ons is ook al een paar keer in de vijver en de sloot gevallen. Op een Zeer Gepikeerde Poezel na is er verder geen leed geleden :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:47

Berdien schreef:
Die van ons is ook al een paar keer in de vijver en de sloot gevallen. Op een Zeer Gepikeerde Poezel na is er verder geen leed geleden :))

hahahaha en dan zijn ze zoooo mager ineens als die vacht nat is...
zie het nog zo voor me, dat de dikke arrogante kat van mn ouders een merel wou bespringen, die wegvloog en vervolgens de kat de vijver inging. Dat magere lijfje, die grote donkere BOZE ogen, en dat kroos op dr kop..... volgens mij heb ik nog nooit zo hard gelachen!!!!

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 09:28

_O- _O-
Yup uitgegleden en zich ws nog net aan de slootkant met voorpoten/klauwen vastkunnen klauwen, om niet koppetje onder te gaan. Vandaar dat ze 3/4 nat was :P

Wij hadden vroeger een (zwarte) kat die een keer zeiknat binnenkwam, arme poes dachten we, uitgegleden en in de sloot gekukeld, tot hij de dag erop weer kleddernat binnenkwam en de dag daarop weer. Kat zocht verkoeling en liet zich in de sloot vallen. We hebben het nooit gezien maar aangezien het geen uitermate stomme kat was (die hebben we ook gehad :+ ) leek het onlogisch dat hij keer op keer uitgleed of per ongeluk erin viel.

Mijn kat nu krijgt 1x per half jaar/jaar een wasbeurt, blijft geen kat over erna, meestal is ze daarna doodmoe van het drooglikken, wat ook een aantal uur duurt.... ieder haartje moet weer recht zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 10:49

toen mijn kat een paar maanden oud was, was het zomers heeel erg heet (vorig jaar zomer) en als ze dan ging spelen (achterlijk door het huis rennen) zat ze daarna heel hard te hijgen met dr tong uit dr bekkie. dan maakten we een handdoek nat (en stond ze al meteen bij je :D ) en daar rolden we haar dan in. vond ze echt heerlijk!