Het zit zo.. bij mijn ouders had ik een Jack Russel reutje, Mylo. Hij word augustus 3 jaar oud.. is nogal dominant typetje. Was hij ook altijd op behendigheid training en daarom dus gestopt omdat hij nogal eens honden ineens aanvloog. Niet echt agressief, maar meer om ze op de plek te zetten. Ik ben uit het huis gegaan en Mylo is bij mijn ouders gebleven, omdat die beter was voor hem. Hij ziet mijn vader als zijn baas.
Nu heb ik sinds een maand een Border Collie, ook een reu, Blue. Blue is 1,5 jaar oud.. ook redelijk dominant, maar als hij op zijn kop krijgt dan loopt die weg van de andere hond en negeert hij hem. Hij is altijd erg vrolijk en speels.
Nu zit het zo, dat dit dus niet goed gaat samen. Mylo die gromt constant naar Blue als die in de buurt is. Ze kunnen niet samen los in de tuin of in huis. Wandelen gaat prima samen. Maar als ze los zijn en Blue komt te dicht in zijn buurt dan grijpt hij hem. Nu heeft Mylo met wandelen(als ze los gaan) een muilkorfje om zodat ze allebei lekker de vrijheid hebben en kunnen rennen. Hiermee vliegt die ook nog wel eens op hem af, maar hoef iig niet druk te maken dat het een vechtpartij wordt. Het is niet uit valsigheid, want dan had die hem ook gegrepen met wandelen en dan doet hij gewoon normaal. Ik heb zelf het idee dat hij hem op zijn plek wil zetten, maar zijn nu al 5 weken bezig(2x in de week samen wandelen) en ik zie geen verandering.
Nu gaan mijn ouders morgen een week weg en Mylo komt dus bij ons logeren. De 1 buiten en de ander binnen.. en dat wisselen we af. Ik hoop dat dit na een paar dagen niet meer hoef en ze allebei lekker kan laten lopen. Wat denken jullie? Zou dit nog goed komen?
Groetjes