Vraag over (agressieve) hond en 1 vraag over babyvogel...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DaisNBenj

Vraag over (agressieve) hond en 1 vraag over babyvogel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 22:58

Hoi iedereen...
Ik heb een vraag, of ja, meer iets waar ik wat mee zit.
Mijn beste vriendin (ik ken haar al 6 jaar) heeft een zwarte labrador. Altijd als zij mij zag, was het grommen en tanden
laten zien, vanaf het eerste moment dat ze mij zag 6 jaar geleden.
Ik heb zo geprobeerd om met haar een 'band/connectie' te krijgen, mr ze blijft zich op mij afkeren.
Jammer genoeg is het er 3 dagen gelede van gekomen dat ze ineens op mij afrende, wit in de ogen, en ja daar had ze mij, in mijn been.
Iemand die dit al eens heeft meegemaakt dat een hond 'zomaar' iemand niet moet, en dan ook aanvalt.
Ik heb de hond werkelijk nooit iets misdaan... Ik denk dat ze mij als een bedreiging ziet. Voor de rest is deze hond bij iedereen fantastisch lief!
Maar niet bij mij... Ik vind dit alles behalve prettig dus misschien heeft iemand raad..

Nog een vraagje, diezelfde vriendin heeft een nestje babyvogels...
1 vogeltje zit constant te rillen. Is ook wel zwak en word via een spuitje gevoed.
Iemand die hier iets van vogeltjes kent, en kan zeggen waarom dat die zou rillen? Is dit echt kou? Of...
Ervaringen aub.

Alvast bedankt!

sunny_l0ve

Re: Vraag over (agressieve) hond en 1 vraag over babyvogel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:52

Wat vervelend met de hond. Klinkt heel stom, maar hoe voel jij je op het moment dat je de hond ziet? Ben je dan nerveus, bang of gespannen? Want dat voelt de hond aan. Een band krijg je niet zomaar, daar gaat veel tijd in zitten. Je kunt bijv. meegaan als je vriendin de hond uitlaat en dan als de hond niet meer op jou reageert de hond overnemen. Zorg dan wel dat je zelf kalm en zelfverzekerd bent anders voelt de hond dat aan. Dus lekker ontspannen lopen, je armen gewoon lang en niet gebogen, hoofd omhoog en borst vooruit.

Je vriendin moet ook de hond corrigeren zodra die lelijk doet tegen jou. Zij mag dat namelijk niet doen.
'Nee' zeggen is niet genoeg in dit geval, zodra ze gromt moet je vriendin een kleine por met haar vingers in de zij geven. Zo leid ze de hond af en vervolgens stuurt ze de hond naar zijn/haar plaats waar die rustig moet liggen. Jij kan helpen door de hond op een afstand van jezelf te houden. Als jij haar niet dichter dan 2m in de buurt wil, geef je dat aan door een commando of handgebaren. Werkt dit niet, dan loop je naar haar toe. Let wel op dat je in dit geval ook weer ontspannen en zelfverzekerd bent.

Met de vogel zou ik niet snel weten, heb ik niet veel verstand van. Ik denk dat het in ieder geval noodzakelijk is om de vogels goed warm te houden met een kruik of door moeders als dat gewoon kan. Maar of het kou is durf ik niet te zeggen...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:50

sunny_l0ve schreef:
zodra ze gromt moet je vriendin een kleine por met haar vingers in de zij geven.

Dit is al te laat, de hond moet al gecorrigeerd worden op het moment dat je vriendin merkt dat de gemoedstoestand van de hond begint te veranderen. Dus eigenlijk moet ze al vanaf het moment dat de hond jou ziet waakzaam zijn en op de minste reactie van de hond reageren/corrigeren.

Wat betrefd het kalm en zelfverzekerd overkomen ten opzichte van de hond ben ik het helemaal met sunny_l0ve eens :j .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:14

Zit de vogel nog in het nest zelf? Bij soortgenootjes?
En anders onder een warmtelamp? Wat voor vogel is het en wat krijgt hij te eten?
en hoe oud is het en wegen jullie ze ook?

DaisNBenj

Re: Vraag over (agressieve) hond en 1 vraag over babyvogel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 18:51

Bedankt voor de reacties.
Eerder gaf ik geen reactie op de hond, maar nu ben ik wel bang voor der...
Ze corrigeert haar ook wel hoor! Maar denk dat de hond mij wilt domineren. Ik begrijp niet goed waarom.

Wat betreft het vogeltje: Het is een dwergpapegaaitje. Vandaag gebeld met de dierenarts en hebben speciaal voer
voor hem gehaald. Ze denken dat het door voeding te kort komt. Beestje is nu net 5 weken oud.
Vandaag ging het redelijk met hem. Heeft in de zon gezeten dat doet hem goed!
Zit sinds gisteren niet meer bij de papa en mama, want die trekt de veren uit, en geeft hem ook geen voer...

Groetjes!