Nare ervaring voor mn hondje en voor mij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

F_T

Nare ervaring voor mn hondje en voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 20:41

Een verhaal dat eigenlijk niet helemaal op bokt thuishoort. Maar wel iets dat ik nog niet helemaal uit mn gedachten kan zetten, en het van me afschrijven helpt geloof ik wel een beetje.

Tot voor kort had ik helemaal niets tegen staffords, en vergelijkbare types honden. Niet het soort hond dat ik zelf zou willen hebben, maar alla, gewoon een hond.

Afgelopen maandag (Nu een week geleden) is Habibi aangevallen door een stafford. Hond schoot los op de hondenclub, en Habibi was de eerste die hij tegen kwam. (Hond bleek achteraf al wel een verhaal aan te zitten, en was pas 2 x op de hondenclub geweest)

We moesten met 3 of 4 volwassen mensen (Weet ik niet precies, ik was nogal druk met meppen op dat moment...) de stafford van Habibi afslaan, schoppen, meppen, schreeuwen etc. Dat lukte bijna niet. Met een aantal volwassenen tegelijk. Ik heb mijn hand helemaal achter in zijn kaken geduwd. Of dat de oplossing is weet ik niet, ik handelde instinctief. Hij greep, hield vast en begon te schudden. Ik had al wel eens gehoord dat die dieren vrij sterk zijn, maar ik wist niet HOE sterk. Daar kun je je haast geen voorstelling van maken.
Habibi was uiteindelijk wel gewond, maar niets dat onherstelbaar is. (Hoewel ze waarschijnlijk een littekentje op haar schouder overhoudt)

Ik ben erg geschrokken van het totaal onverwachte. En zeer zeker ook van de agressiviteit en de vasthoudendheid tijdens de aanval.
Ik heb best al eerder honden lelijk zien zien doen, en zien vechten. Maar er is een wezenlijk verschil in de hardnekkigheid.

Op dit moment weet ik even echt niet wat ik van het ras moet denken. Ik heb afgelopen zaterdag al wel weer een kruising stafford rotweiller geaaid en aangehaald. Ik wil zelf geen angst aan dit voorval overhouden.

Met Habibi gaat het vrij goed. Het is op de hondenclub gebeurd, en de instructeurs hebben mij en Habibi zeer goed opgevangen. Toen het duidelijk was dat er geen vitale schade bij Habibi was, ben ik met 1 van de instructeurs over het veld gaan lopen. Alleen maar heen en weer over het veld, niet Habibi troosten, en er zelf ook niet stil bij gaan staan. Ik vond dat op dat moment echt verschrikkelijk, ik wilde heel graag Habibi troosten (En mezelf). Ik denk achteraf dat het wel heel goed is geweest. Meteen 1 op 1 begeleiding, en niet van het veld af. Habibi heeft heel veel mazzel gehad. Met het feit dat ze een heel dik pak haar rondom haar hals heeft, en dat de stafford niet meteen de "goede" plek te pakken had. Het had zeeeeeer eenvoudig anders af kunnen lopen. Volgens Dierenarts heb ik echt mazzel gehad, en Habibi ook.
Afgelopen zaterdag was de eerste x dat ik weer op het veld kwam, meteen examen. Habibi was misschien iets meer timide dan dat ze anders is, maar in ieder geval niet doodsbang.

Habibi heeft overigens wel 5 dagen antibioticum gekregen, en 3 dagen pijnstillers. De plek op haar schouder is niet gehecht. De dierenarts wou graag dat het in het begin iets open bleef, zodat eventuele viezigheid eruit kon.

Habibi heeft zich NIET foutief gedragen naar de andere hond, en heeft NIETS gedaan dat deze aanval uitlokte. (Bevestigd door verschillende instructeurs op de club) Biebs is van nature een vrij onderdanig type hond.

De stafford is doorgestuurd naar een gedragstherapeut, heb ik gehoord op de club. (Hij was 2 x eerder geweest, en het was al meteen duidelijk dat er iets echt niet goed zat)

Van de eigenaar van de Stafford heb ik NIETS meer gehoord. Niet net na de aanval, ook van de week niet. Geen vraag hoe t nu met mijn hond is, geen vraag naar evt dierenartskosten, geen sorry, geen uitleg over waarom haar hond dit deed.

Ik heb het knap lastig gehad met de aanval (Geloof me, ik ben geen type dat snel ergens wakker van ligt) een paar nachten slecht geslapen, en ook het kermen van Habibi hoorde ik dagen later nog in mijn hoofd voorbij komen. Ik vond het zelf er lastig om zaterdag weer "gewoon" naar de hondenclub te gaan. (Heb ik wel gedaan dus, en geslaagd voor e.g. met een zeer goed)

Het feit dat ik van de eigenaren niets heb gehoord zit me ook wel een beetje dwars.

En voor mezelf weet ik nu nu ook even niet wat ik van het ras (en de eigenaren die voor het ras kiezen) moet denken. Zoals gezegd, voorheen had ik er helemaal niets op tegen.
Nu weet ik het gewoon even niet.

zonnebloem18

Re: Nare ervaring voor mn hondje en voor mij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:45

Wat een ontzettend nare ervaring!
Ik zou sowieso de trainers bij de club nog even vragen of zij iets kunnen met de eigenaar van de hond, je hebt recht op tegemoetkoming in de kosten een een redelijke uitleg over de hond, ook voor je eigen gemoedsrust.

Wel super dat het op de club zo goed is opgepakt en dat Habibi geen grote schade heeft opgelopen, door de aanpak van de trainers zal ze hier wel overheen komen.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:48

heh wat een nare ervaring. Arme Habibi ( enorm leuke naam! :P ) Idd zeer asociaal dat die eigenaar
niets laat weten. Maar wilt niet zeggen dat alle eigenaren zo zijn he.
Knap dat je wel weer gewoon naar les gaat, ben wel bang dat je de eerste x dat je weer een staffordachtige ziet dat je staat te trillen samen met Habibi.

Moet eerlijkl zeggen dat mijn ervaringen met staffords ook niet echt goed is. Gewoon niet luisteren maar wel keihard op paard afgaan. Mijn ene pony had een stafford die rondjes rond hem rende en niet luisteren naar zijn eigenaren maar bewust ontwijken. Mijn pony heeft hem met een trap het afgeleerd :o

Had laatst een Pitbull die in 1 lijn op mij en mijn paard afkwam ( waarschijnlijk uit enthousiasme, maar als het paard dan gaat rennen is het alleen maar leuk :j ) had geluk dat mijn Bouvier ervoor sprong en de hond opving.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:49

Vervelende gebeurtenis! Maar ontzettend goed dat je wel weer gewoon naar de club bent gegaan :j

Wat je even moet doen is het telefoonnummer van die mensen vragen bij de club en zelf even bellen. Want je kunt hun aansprakelijk stellen en daarmee ook de dierenartskosten verhalen op hun verzekering.
(wij hebben er ervaring mee, dus als je meer wilt weten hoe wij het hebben opgelost moet je maar even een pb sturen)

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:01

Heel vervelend, hopelijk komen jullie er allebij overheen.
Het kan natuurlijk zijn dat ze de hond pas hadden en dat hij een naar verleden heeft dat zij nu proberen te verhelpen door hem mee te nemen naar cursus.
Maar dan nog is het niet goed te praten dat ze niks laten horen, op zijn minst is een verontschuldiging op zijn plaats.
Ik heb zelf ook een Am Staff maar zou zo nooit handelen en niet alle staffords/pitbulls ed zijn zo.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:04

Pff heftig inderdaad. Erg jammer dat je niets van de baasjes gehoord hebt, ze zullen er zelf ook wel erg van geschrokken zijn en zich misschien schamen denk ik?
Ik heb zelf inderdaad ook een aanvaring gehad met een Stafford die in een bedreigende houding op de Ierse wolfshond af kwam rennen die ik op dat moment uit liet. Helaas word het vaak imo op de honden afgeschoven terwijl er 9 van de 10 keer wat in de opvoeding niet klopt, net zo als bijvoorbeeld boxers.
Ik hoop iniedergeval voor jou en je hond dat het snel goed komt, en word inderdaad niet bang voor her ras, er zijn ook hele leuke Staffords! :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:44

Allemaal bedankt voor de reacties!

Vanavond ben ik weer op de hondenclub geweest.
De instructeur waar de mensen van die hond bij trainden vroeg mij hoe het was, en ook hoe het met Habibi was. Dat heb ik uiteraard verteld. En hem meteen ook bedankt voor het helpen om de hond van Habibi af te krijgen.

Vanavond zou hij een gesprek hebben met de eigenaars. Ze waren idd pas 2 x eerder geweest. Hond is van de jongeman die er 1 x mee is geweest. Daarna heeft hij zijn vriendin gestuurd, waarom hij zelf niet kwam is niet helemaal duidelijk, maar er echt serieus mee bezig is hij in ieder geval niet. (Laat t probleem opknappen door zn vriendin, terwijl t zijn hond is, waren ongeveer de woorden van de instructeur)

Hij heeft vorige week, direct na de aanval, al aangeraden om naar een gedragstherapeut te gaan.
Hij zei dat zulke honden, met mensen die niet serieus waren, wat hem betreft eigenlijk niet zo welkom zijn. (en dat de gedragstherapeut dan maar moest zien wat die er mee deed, maar geen gedoe hier op de club...)En dat zou hij vanavond nog een keer duidelijk maken.
Verder zou hij in het gesprek duidelijk maken dat er dierenartskosten zijn gemaakt.

voor zover hoe t er nu mee staat.
Komende zaterdag is het spelletjesdag op de club. Dat is wel even goed voor mij en Habibi denk ik. Even wat leuks doen!

Dit is Habibi trouwens, Sheltie x border collie teefje van net een jaar.

Afbeelding

als pup:
Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:50

jeetje echt veel geluk gehad inderdaad, ik heb helaas ook alleen maar negatieve ervaringen met dat ras

* vriendin haar hondje was ook zo uit het niets aangevallen in het park ( zij had dr hond aan de lijn) helaas moest een van de achterpoten worden geamputeerd.

* hond van een vriend van me ( ook een pittbul) beet zomaar uit het niets iemand in zn arm, gelukkig liet die wel meteen los.

* andere vriendin haar hond is doodgebeten door een stafford.

Ik loop wel een blokje om als ik zulke honden zie,eigenlijk super zonde ik heb zelf ook 5 honden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:50

wat een lief koppie (L)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:05

In ons geval heeft de politie wel direct een aantekening gemaakt van: gevaarlijke hond. Dus als de hond nog 1 keer iets grijpt is het einde oefening voor die hond (en misschien maar beter ook, want een krachtige hond hoort niet in de handen te komen van een zakkenwasser. Geen enkel dier eigenlijk...)

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:07

Allereerst wil ik je zeggen dat ik het heel erg voor jou en je hondje vind, dat julie snel weer positieve ervaringen mogen opdoen! :) Het moet erg schrikken geweest zijn.

Femke_Tweety schreef:
We moesten met 3 of 4 volwassen mensen (Weet ik niet precies, ik was nogal druk met meppen op dat moment...) de stafford van Habibi afslaan, schoppen, meppen, schreeuwen etc. Dat lukte bijna niet. Met een aantal volwassenen tegelijk. Ik heb mijn hand helemaal achter in zijn kaken geduwd. Of dat de oplossing is weet ik niet, ik handelde instinctief. .

Dit stukje maakte me echt misselijk, welke zieke geest gaat een hond slaan,schoppen,meppen en nog eens doodleuk staan schreeuwen bij een hond. Een hond die al in zo'n gemoedstoestand is zal bang worden en zijn gedrag alleen maar versterken.

De hond vastpakken bij zijn hoofd zodat hij niet kan schudden en wachten tot hij over zou pakken en op dat moment de honden uit elkaar halen was beter geweest. Als iemand aan de hond was gaan trekken of schoppen op het moment dat hij jouw hondje beet, maak je alleen maar meer schade en trek je je eigen hondje helemaal kapot van binnen.

Vooralsnog, ik keur het gedrag van de Stafford zeker niet goed, maar zoals julie op die hond tekeer zijn gegaan, mag je blij zijn dat het niet mijn hond was, want ik had dan presies hetzelfde bij julie gedaan. Ik hoop dat de hond de nodige begeleiding krijgt en de eigenaar meer inzicht op de eigen hond om dit soort situaties te voorkomen.

Door dit ras erop aan te kijken vind ik echt een not-done, als jouw vader iemand zou aanranden, spoort jouw hele familie dan niet? Nee toch?

Maargoed, dit is niet als lelijke aanval bedoeld, ik ben erg blij voor jou en je hondje dat dit ''goed'' is afgelopen, maar inmeppen op een hond vind ik gewoon een not-done en ik vind dat dat ook gezegt mag worden.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:14

Ik snap niet waarom je een heel ras afkeurt op basis van het gedrag van een aantal honden..
Doe je dat ook bij mensen? 1x ruzie met een Turk, alle Turken slecht ?

Ik ken persoonlijk genoeg leuke staffords, en ik ben van mening dat het nog steeds een kwestie van opvoeding is, misschien mede qua karakter en fok, maar ik denk dat opvoeding een HELE hoop scheelt..

En buiten dat op een hond inslaan op dat moment nogal averechts werkt denk ik ..

Maar naar van je hondje, en veel sterkte ermee.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:21

Oh wat een nare ervaring voor jou en je hondje. Gelukkig is het allemaal weer redelijk goed gekomen. :)

Ik ben het wel een beetje met Axel eens; gooi het alsjeblieft niet op het ras. Hier in het dorp is een kennel met Staffords en geloof me, die zijn netjes opgevoed en super aanhankelijk :) Dat neemt niet weg dat zulke sterke rassen voor iedere baas geschikt zijn natuurlijk.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:22

Ik begrijp best dat de ts even wat terughoudend is t.o.v. staffords. :j Het is nu eenmaal wel een ras met ongekende krachten en daar is de ts (en Habibi) helaas het slachtoffer van. Het zijn inderdaad erg leuke honden, maar als ze hun krachten verkeerd gebruiken, dan is de schade groot. Het lijkt me ook erg ingrijpend om zoiets mee te maken en de ts moet nu weer vertrouwen krijgen in dat type honden. Daar is toch niks mis mee?

Verder begrijp ik het erg goed dat ze hardhandig die hond van Habibi heeft afgehaald. Als een hond zo uithaalt, dan wil je die echt niet uit laten razen op je lieve viervoeter. :n

Fijn te lezen dat je hond het nu weer goed doet en dat er geen blijvende schade is. :)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:23

Nou als een van mijn honden ooit gepakt zou worden, door wat voor hond dan ook, zou ik er ook alles aan doen om de aanvallende hond van mijn hond af te halen.
Aan het verhaal van TS te lezen was dat klusje ook niet simpelweg geklaard door de hond even bij zijn kop te pakken.
Hoe wil je op zo'n moment op zo'n hond doordringen?
Dit soort rassen zijn er op gefokt om door te zetten.

Heel veel sterkte TS, wat een vreselijk nare ervaring.
Ik hoop dat je nog iets van de eigenaar hoort.
En wat een prachtig mooie hond is Habibi!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:29

wat vervelend zeg, mijn jack russel teefje is bij ons op de club aangevallen door een Labrador die daarna doodleuk naar de volgende hond rende.

Verder ga ik Axel mee, de situatie is alleen maar erger gemaakt doordat iedereen zich er mee bemoeide. Die stafford is alleen maar 'gekker' geworden omdat hij werd aangevallen en moest dus wel doen wat ie deed. Wij kregen mee dat wij ons nooit mochten bemoeien met ander mans hond, zulke situaties worden en mochten alleen worden opgelost door de lesgevers op de club. Juist om zulke situaties te vermijden. Ik persoonlijk zou daardoor al een andere club gaan zoeken.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:31

tjah ik snap dat je in paniek was , maar idd des te meer tegenkracht de staff heeft gekregen te steviger de kaken op elkaar blijven staan.
het is zooo jammer dat deze honden vaak een slechte begeleiding krijgen wat betreft de opvoeding , want ze zijn zo lief in de omgang , voor jong en oud mits iemand die hem de baas is. en een goede opleiding.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:35

Ik vind het toch wel jammer dat de Stafford op deze manier weer in een kwaad daglicht word gesteld. Het zijn onwijs leuke honden met van nature een vriendelijk karakter. Het komt juist door de mensen achter die staffords, die zou je niet meer moeten vertrouwen. Die hond reageert alleen maar zo door de baasjes.
Het nadeel met staffords zijn die krachtige kaken wat veel meer schade aanbrengt dan een kleine york bijv.

Persoonlijk kijk ik meer uit voor een Chihuahua dan dit ras. Dat zijn helemaal van die kleine ratten, en waardoor? 9 van de 10 mensen schaffen een chi aan omdat die zo mooi in een tasje past en kleertjes aan kan doen. Geen discipline niets, en wat krijg je? Een valse keffer die in je enkels wil bijten.
Gelukkig zijn er ook mensen die een chi aanschaffen als zijnde kleine hond i.p.v. modepopje en die voeden hun hond wel op.

Overigens is schoppen, schreeuwen en slaan alleen maar stimulatie om nog harder te bijten. Vreemd dat een hondenschool dan zo handelt in deze gevallen. Ik snap dat die hond los moet laten, maar die methode werkt averechts. Wat ook schijnt te helpen is de achterpoten onder de hond vandaan tillen, maar dan heb je het risico om zelf gebeten te worden. Ik denk inderdaad dat de beste manier zou zijn geweest om de hond in zijn nekvel omhoog te halen totdat hij loslaat.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:45

Ik denk dat op zulke momenten pedagogisch verantwoord handelen niet het eerste is dat in je opkomt. Je hond moet veilig uit de kaken van die hond komen, dus dat wil je als eerst bereiken. Als een stafford al begint met schudden, dan is hij al ver heen. Je kunt dan de boel niet verder willen laten escaleren, maar op zich is er dan al sprake van 'al het bewuste voorbij' bij de stafford.

Instinctief de stafford van je hond afhalen (ondanks dat het niet jouw hond is) lijkt me een bijzonder logische actie. Ik zou écht niet staan toekijken hoe een andere hond met mijn hond in zijn bek staat te schudden.

Axel_Clauw schreef:
Vooralsnog, ik keur het gedrag van de Stafford zeker niet goed, maar zoals julie op die hond tekeer zijn gegaan, mag je blij zijn dat het niet mijn hond was, want ik had dan presies hetzelfde bij julie gedaan

Dit vind ik nogal een heftige uitspraak.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:46

wat een nare ervaring gelukkig dat het goed is afgelopen
niet stom of aanvallend bedoeld maar om nu het ras over 1 kam te scheren. IK ken veel staffords en dat zijn schatten 1 speelt er zelfs met mijn chihuahua dat je geschrokken bent snap ik helemaal maar niet alle staffords zijn zo het ligt aan hoe ze worden opgevoed.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:50

sunny_l0ve schreef:
Ik vind het toch wel jammer dat de Stafford op deze manier weer in een kwaad daglicht word gesteld. Het zijn onwijs leuke honden met van nature een vriendelijk karakter. Het komt juist door de mensen achter die staffords, die zou je niet meer moeten vertrouwen. Die hond reageert alleen maar zo door de baasjes.
Het nadeel met staffords zijn die krachtige kaken wat veel meer schade aanbrengt dan een kleine york bijv.

Persoonlijk kijk ik meer uit voor een Chihuahua dan dit ras. Dat zijn helemaal van die kleine ratten, en waardoor? 9 van de 10 mensen schaffen een chi aan omdat die zo mooi in een tasje past en kleertjes aan kan doen. Geen discipline niets, en wat krijg je? Een valse keffer die in je enkels wil bijten.
Gelukkig zijn er ook mensen die een chi aanschaffen als zijnde kleine hond i.p.v. modepopje en die voeden hun hond wel op.

Overigens is schoppen, schreeuwen en slaan alleen maar stimulatie om nog harder te bijten. Vreemd dat een hondenschool dan zo handelt in deze gevallen. Ik snap dat die hond los moet laten, maar die methode werkt averechts. Wat ook schijnt te helpen is de achterpoten onder de hond vandaan tillen, maar dan heb je het risico om zelf gebeten te worden. Ik denk inderdaad dat de beste manier zou zijn geweest om de hond in zijn nekvel omhoog te halen totdat hij loslaat.

ben het met je eens behalve over de chihuahua heb er zelf een en het is een schatje en is geen kefferd en bijt niet in de enkels en is wel opgevoed maar dat is hetzelfde ligt aan de opvoeding niet aan de chihuahua

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:23

Dat zegt ze toch babbii? voor kleine honden moet je vaker meer oppassen omdat dat kleine zo schattig is dat het niet word opgevoed.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:37

Axel_Clauw schreef:
De hond vastpakken bij zijn hoofd zodat hij niet kan schudden en wachten tot hij over zou pakken en op dat moment de honden uit elkaar halen was beter geweest. Als iemand aan de hond was gaan trekken of schoppen op het moment dat hij jouw hondje beet, maak je alleen maar meer schade en trek je je eigen hondje helemaal kapot van binnen.

Vooralsnog, ik keur het gedrag van de Stafford zeker niet goed, maar zoals julie op die hond tekeer zijn gegaan, mag je blij zijn dat het niet mijn hond was, want ik had dan presies hetzelfde bij julie gedaan. Ik hoop dat de hond de nodige begeleiding krijgt en de eigenaar meer inzicht op de eigen hond om dit soort situaties te voorkomen.

Op zo'n moment kun je je beter druk maken om de hond van een ander veilig uit de bek van jouw hond te krijgen ipv agressief te worden vanwege de aanpak.

Het is volkomen logisch dat je je lam schrikt als een hond zo uit het niets keihard aanvalt, bovendien is het hondje van TS geen partij voor een stafford, het arme ding is gewoon een lappenpop.
Je verstand gebruiken zou idd beter zijn maar daar denk je gewoon niet aan. Bovendien waren er meerdere instructeurs bij, ik neem aan dat die wel een beetje hondenverstand hebben en wel weten hoe er aangepakt moet worden. Wellicht had de stafford het hondje van TS al zodanig vast dat het geen kwestie was van 'afwachten tot hij overpakt', wat overigens de meeste honden in zo'n situatie helemaal niet doen.

Ik heb dit lang geleden ook eens meegemaakt toen mijn herderpup volkomen uit het niets werd aangevallen door een Franse Bulldog, mijn aanpak was vanuit hondengedrag bezien helemaal fout maar heeft wel het leven van mijn pupje gered.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:43

Ik vind het heel vervelend voor jullie dat dit is gebeurd.

Maar wat er al gezegd word, om nou gelijk heel het ras over een 1 kam te scheren is ook jammer.
Wij hebben zelf staffords en fokken er ook mee, als je de hond goed opvoed is er niks aan de hand.
Helaas zijn het vaak de baasjes de probleem in zulke verhalen.

Over het handelen tijdens het gevecht, sorry maar ook ik vind dat er niet slim gehandeld is zeker niet
op een hondenschool.
Ik begrijp dat je in paniek raakt, maar schoppen trekken en schreeuwen maken het alleen maar erger.
Aan een hond trekken die een andere hond vast heeft mag je zoiezo niet doen, dan word de schade alleen maar erger.
Wat er al gezegd werd, allebij de honden vast pakken en of wachten tot de hond overpakt wat je ook kan doen is de honden dichter tegen elkaar aandrukken dan pakken ze sneller over.
Heeft de hondenschool niet ingegrepen tijdens het gevecht, en aangegeven dat je niet moet slaan, schoppen of schreeuwen?

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:16

Citaat:

Gutgut wat een uitspraak :')
Dit is precies wat de vooroordelen over eigenaren van AS bevestigt :roll:

Ik geloof niet dat de meeste mensen een AS willen omdat het zo'n lieve hond is,
ik denk dat het image van het ras zeker een rol speelt.
Dat je als eigenaar in staat bent om met zo'n hond om te gaan. (of niet :P )

De ts heeft helemaal niks aan zulke reakties.
Waar ze wel wat aan zou hebben is als iemand met zo'n stafford zou zeggen;
Joh, ik heb een betrouwbare hond, laten we samen wandelen om jullie te helpen.