kat transporteren, graag tips!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Freedom1

kat transporteren, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:35

Nu ik ga binnenkort op vakantie en ik zou mijn kat naar mijn ouders brengen. Ze wonen zo'n 75 kilometer van mij.

Hoe kan ik deze rit zo aangenaam mogelijk maken? Want ze is helemaal niet de auto gewoon. Een paar keer naar de DA geweest en dat was het!

Van mijn ouders zou ik zo'n transportkistje kunnen gebruiken. Verder dacht ik aan iets natuurlijks dat voor en hond kat werkt dat hen wat tot rust brengt (op basis van kruiden) en zou ik in de box iets leggen wat ze kent.

Verder nog tips? Dingen dat ik moet doen, zeker niet moet doen?

Dank jullie :)

Caira

Re: kat transporteren, graag tips!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:37

Vrienden van mij hebben hun kat naar Frankrijk vervoerd, daarvoor hadden ze mijn grote hondenbench geleend, bakje water erin, kattenbakje gemaakt en een lekker kussen. Beestje heeft het super gehad.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:38

Je zou kunnen denken aan back bloesem o.i.d. zelf zou ik denk ik kiezen voor een bench met een lekker mandje en een bakje brokjes evt. een kattenbak.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:38

Kun je het niet eens uitproberen op wat kleinere ritjes?
Iedere kat kan namelijk zo verschillend reageren. De een vindt het fijn als hij in een kleine box zit bij voorkeur nog afgedekt met een handdoek en de andere wordt daar erg gestresst van en loopt het liefst los door de auto om op de hoedenplank of de achterbank te gaan liggen.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 21:40

Ik kan het wel eens uitproberen maar heb maar paar dagen niet meer. Ik weet nog van vorig jaar toen ik er mee naar de DA ging dat ze telkens uit de doos wou. Los zou ik alleen niet durven. Stel dat ze onder je pedalen komt!!!

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:49

Het veiligste is gewoon een transportmand/bak voor katten.

75 kilometer is ongeveer een uur rijden schat ik. ik zo geen voer en water in de transportbak zetten. Waarschijnlijk wil de kat het toch niet, vanwege de stress. En als je een keer moet doorremmen wordt het een bende, en de kat vind het echt niet leuk om een plens water over zich heen te krijgen.

Waarschijnlijk gaat je kat de rit niet leuk vinden. Veel katten kunnen nogal kermen in de auto. Dat is meestal in ieder geval niet ernstig, hoewel naar voor t baasje.

Je zou een paar bekend ruikende handdoeken, of een dun kussentje in de bak kunnen leggen.
Zorg dat het niet te absurd heet is in de auto (5 graden celsius hoeft natuurlijk ook weer niet...)
De radio aan kan, maar zet hem niet op t hoogste volume, dat vinden katten meestal niet zo geweldig.

Voor de rest is het even niet anders voor de kat.
Zelf gewoon doen alsof t de normaalste zaak van de wereld is, maakt het ook iets makkelijker voor de kat.

Veel succes in ieder geval, en maak je niet druk als de kat onrustig is in de auto.

Freedom1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 22:16

dank je voor de tips!

Het is maar 3kwartier rijden dus op zich is dit niet zo lang. In de bak was ik ook al niet van plan om er eten of drinken in te zetten. Ze kan gerust zolang zonder iets.
En ik maak het nooit warm in mijn auto. Want mijn hond is ook altijd mee!