Sinds april hebben we een 4 maanden (nu 6 maanden) oude Duitse Dog, een teefje. Heb veel tijd gestoken in het zindelijk maken, en dat ging hardstikke goed. Steeds belonen als ze buiten haar behoefte deed. Nu ben ik veel thuis en als het een beetje goed weer is staat de tuindeur de hele dag open zodat ze naar buiten kan om te plassen/poepen. Dit doet ze dan ook netjes buiten. Alleen soms plast ze wel eens op haar kussen terwijl de deur gewoon open staat. Ze is verder niet incontinent ofzo. (ong. 3 weken geleden bij da geweest) Iemand een idee wat het kan zijn en hoe op te lossen?
Ligt ze al op het kussen als ze het doet? Of loopt ze echt naar haar kussen om daar te gaan plassen?
fjordjes
Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-11 20:53
Dan ligt ze al op het kussen. En ze blijft dan meestal ook zitten/liggen op het kussen. Pas als ze een keer opgestaan is en weer wil gaan liggen wil ze er liever niet op liggen omdat het nat is.
Ik denk dat je je zindelijkheidstraining nog wat moet verbeteren. Zindelijk maken is niet alleen laten weten waar het wel en niet mag, maar ook op welke tijden het mag. Als ik zo lees, kan je hond nu de hele dag door plassen wanneer ze wil. Ze moet het ook leren op te houden tot ze mee wandelen genomen wordt.