Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als je dan toch een lange wandeling wilt maken, kun je 'm bijvoorbeeld stukken dragen, of 'm in een mini doggyride zetten
izzy1985 schreef:Korte rechte stukjes aan de lijn zodat hij zijn spieren beter moet gebruiken zonder blessure tijd. Beter 10x5 minuten dan een uur lopen!
Glucosamine is wat achterhaald. Betere resultaten zien we met bijv de doils of honden die overstappen op een speciaal dieet, bijv hills jd of roayl canin mobility.
Succes met je ouwetje!
annepaardoes schreef:izzy1985 schreef:
Waarom is glucosamine volgens jou achterhaald? En wie zijn we?
edit:
In royal canin mobility en Hill jd zitten beide glucosamine en chondroitine.
Je betaald vooral heel veel geld voor zo'n dieet in mijn ogen.
Als je hond het gewoon goed doet op zijn huidige voer en je zoekt een goedkopere oplossing dan kun je ook een product met glucosamine en chondroitine naast het voer gaan geven.
Wij gaan in ieder geval onze hond glucobest bijvoeren wanwege de de lichte stijfheid die hij laat zien. Hier zit o.a. glucosamine en chondroitine in.
izzy1985 schreef:[klopt dat in de voedingen ook glucosamine en chondroitine zit, maar waar het om gaat is de hoge omega 3 concentratie ( epa en dha) die doet veel meer dan alleen glucosamine. Het geven van de juiste voedingssupplementen kan nog duurder zijn dan wanneer je voeding geeft met alle drie erin.
En we = bij ons in de praktijk. Ben paraveterinair
izzy1985 schreef:Misschien moet jij je eens verdiepen in de visolie, die heef binnen korte tijd meer effect dan de glucosamine! Wil niet zeggen dat de combinatie een prima ondersteuning is op lange termijn.
Ik heb alleen nog niet de (wetenschappelijke) bronnen gevonden die dit ook beamen. Heb jij die? izzy1985 schreef:Als je op internet zoekt op het effect van glucosamine zal je vinden dat ze nog steeds niet goed weten of het nou wel of geen effect heeft.
Op de site van nml health staan wetenschappelijke artikelen over visolie gericht op osteo arthritis bij honden, kijk maar of je daar wat aan hebt. Voor mij is het belangrijkste dat ik er hele goede ervaringen mee heb, ook bij mijn eigen hond!
bo0tjeee schreef:Tooske schreef:Onze oude labrador heeft joint support brokken daar zit van alles in om hem soepeler te late lopen dat zou ik eerst eens proberen.
Zover ik weet is dat dus inderdaad Hill's J/D