Euhm... Verrassing!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fury08

Euhm... Verrassing!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 12:42

Zo'n twee maanden geleden hebben wij een poesje een Noorse Boskat van nog geen jaar opgevangen. Erg ondervoed, en super lief! Dierenarts had haar ook verder gezond verklaard buiten haar ondervoeding om, en ontwormt en ontvlooit.

Toen ze hier ongeveer een maandje was, zei ik tegen mijn vriend ze kan wel eens drachtig zijn! Ze heeft een vol buikje en wat grotere tepeltjes, maar wij dachten ook dat het kon komen door de goede voeding die ze ineens kreeg dat het allemaal nog wat moest veranderen.

Aangezien we haar gelijk mee wilde nemen naar de dierenarts als onze hond ingeent moest worden wilden we haar ook gelijk op zwangerschap te laten testen. Maar dat was niet meer nodig.... Ik liep de keuken in en daar lag er al één!

Ze heeft het erg zwaar gehad... De eerste twee doodgeboren, en 3 stuitbevallingen in totaal 4 kittens en daarvan hebben er twee (Katertjes) het gered. Mimi doet het hartstikke goed en is een erg liefdevolle moeder!
Onze hond Boots een Rhodesian Ridgeback van bijna twee mag ze aflikken en snuffelen, en is eigenlijk niet bij ze weg te slaan! Hij krijgt er een beetje vader gevoelens van haha.

Mochten er mensen zijn die interesse in de heren hebben.... PB voor meer info > Ik heb ook een advertentie op bokt geplaatst.

De heren zijn geboren op 28 juni 2011 :

Paar foto's van moederpoes Mimi :

Afbeelding

Afbeelding

En dan de lieve kittens :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal in dit topic de updates en vorderingen plaatsen en natuurlijk heel veel FOTO'S!!
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 04-07-11 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Typfoutje titel

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:58

Ooooooh wat een schatjes! Mams is ook onwijs mooi zeg.
Ik zou wel willen, maar dat kan ik onze oude kat niet aandoen, die heeft al een jaar lang stress gehad toen we 2 katten erbij namen. Ze is nu eindelijk volledig hersteld dus dan is nog een kat erbij geen doen.
Ik vind ze wel heel knap, vooral die rode! <3 <3 <3 Ongetwijfeld dat je daar een goed huis voor vind.

Saars

Re: Euhm... Verassing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 12:59

Oei, ik dacht toch echt dat er iemand in as was opgegaan! De titel zal even moeten veranderd worden in verRassing :P

Wat een snoetjes hebben die kleintjes, ze zijn werkelijk om te smelten^^

SanderD

Re: Euhm... Verrassing!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 14:03

BB --> BB-ITP

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 22:44

Dank jullie wel... Wij zijn er ondanks dat het een verrassing was ook erg trots op! Ik heb ze vandaag weer gewogen en ze wegen nu beide 175 gram, en dit was bij de geboorte 84 gram! Morgen zijn ze al weer een week en dan gaan de oogjes bijna open.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 11:28

Oeh wat een lekkere dikkerdjes! Lekker als je maar met zijn tweetjes bent, dan kan je je helemaal vol vreten!
Boots gaat er ook lief mee om zo te zien!
Ben heel benieuwd naar het karakter van de rode, ik houd me toch aanbevolen! :-)

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:53

wat een schatjes en wat een mooie lieve moeder,het zijn prachtige katjes.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:02

ben geen poezenmens maar jeetje wat een schatjes...:D

moeder poes is trouwens ook helemaal geweldig

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 12:58

We hebben ze Billy en Jack genoemd! Billy is de rode en weegt inmiddels 200 gram en Jack de cyperse die weegt 175 gram en die heeft beide oogjes al een stukke open. Ik zal ze straks weer uitgebreid wegen en fotograferen en zal dan de nieuwe foto's en info in dit topic plaatsen.

Ze doen het erg goed, en mama gaat steeds wat langer en vaker bij ze weg. Bij beide is de navelstreng inmiddels losgelaten en je ziet ze echt steeds meer kracht krijgen. Erg leuk gezicht!! Ook als je ze oppakt krijsen ze maar hou je ze dan lekker tegen je borst aan worden ze stil! Ze zijn erg leuk, ben benieuwd als ze straks gaan lopen....

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:18

Wat een mooierds! worden het net als hun moeder langhaarkatten?

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:34

wat een verassing. :D

Had je toen niet een topic geopend toen je haar gevonden had?
iets zegt mij dat ik het kopje ken van het poesje wat toen gevonden was ;)

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:38

Dat is een leuke verassing!!
Ohh wat is Billy mooi, vraagje is hij al besproken???
Ik heb zelf een witte Noor gehad en het gaat toch wel kriebelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 18:41

Wat lieieieffffff, en vooral dat de honden mee mochten helpen en dat de moederpoes het goed vind, gaaf zeg.

Wat een mooie moederpoes en leuke kids.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 22:42

AngeliqueB : Ik denk dat het van beide wat wordt. Je ziet nu al aan de kittens dat ze duidelijk niet kortharig blijven.

Dhani : Haha ja dat was zeker een verrassing! Wel even erg schrikken, meer omdat ik het zo sneu vond voor Mimi, zelf nog geen jaar oud en al een zware start achter de rug en haar voeding echt nodig. Maar ja het was helaas niet anders.... Nee ik heb nog geen topic geopend over dat we Mimi hebben opgevangen.

Mellen95 : Billy is inderdaad erg mooi, nee er is geen van beide nog besproken wel zijn er al een hoop geinteresseerden. Zelf ben ik nogal kritisch met het plaatsen van de kittens, en wil ik echt dat ze een goed huisje krijgen. Een prive bericht over wat je hem te bieden hebt is altijd goed, en we houden hier thuis een lijstje bij. Mijn vriend en ik overleggen wat we ervan vinden, en hopen ze bij een heel liefdevol huisje te kunnen plaatsen :D

Ragdollcat : Ja ze zijn leuk he! Ben er ook weg van, terwijl ik zelf helemaal niet zo'n poezenmens ben geef mij maar lekkere grote honden en mijn paardje. Maar deze zijn inderdaad super schattig :D Lief he dat Boots zo mocht helpen, hij mag er echt een hoop mee hij is ook zo lief voor en met ze... En dat terwijl die nog erg lomp kan zijn haha..
Trouwens nu ik jouw boktnaam zie, de jongen die Mimi dus de moeder poes wilde dumpen en zo slecht voor haar gezorgt heeft, diezelfde jongen heeft ook een Ragdoll mét stamboom in het park gedumpt! Mijn stalgenootje heeft die opgevangen.

Ik heb ze zojuist weer even gewogen en natuurlijk foto's gemaakt, het eerdere berichtje van vandaag zijn de gewichten van gister!

Billy (de rode) 225 gram
Jack (de cyperse) 200 gram

Hierbij de foto's (we zijn druk aan het klussen vandaar dat het niet zoveel foto's zijn, maar zijn wel erg schattig!)

Afbeelding
Billy ontwijkt altijd de camera, vandaar dat ik hem beethoud.

Afbeelding
Jack, de wijsneus!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 22:47

Wat mooi! Ik heb een zwak voor noorse boskatten. <3 Ik had er jaren geleden één. Een vrij kleine uitvoering en enig kind bij haar moeder. Ze groeide op als Berner Sennenhond, ze dronk zelfs gewoon verder bij onze hond, die toen een nest had van 3. Zelfs toen de hondjes al lang naar een nieuw baasje waren, konden we de kat nog horen spinnen onder de tafel als ze weer bij moeder hond was aangeschoven. :') De vader moet wel iets met lapjes zijn geweest, want ze had zo'n mooie rode bef. De cyperse heeft er het meeste van weg. Echt een poes met een gouden randje. Met zo veel geïnteresseerden ga ik maar niet PB'en. Momenteel kan ik nog niet veel bieden aan een kat. Volgend jaar hoop ik van wel. Heel veel succes met het uitzoeken van een geschikte eigenaar van deze 2 katjes. Dat ze het maar goed zullen treffen in hun leven!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 12:55

Hoe is het met de mannen?!!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-11 23:28

Ja, tijd voor een update. ;)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 19:19

Hoi Hoi,

Jullie hebben gelijk... Ik zal proberen wat vaker updates te plaatsen, maar heb het zo druk haha.. Ook met de kleine kittens natuurlijk!

Ze worden echt al groot, ze hebben beide de oogjes open Billy de rode heeft tot nu toe nog blauwe oogjes en Jack een beetje bruinig!
Ik zal ze vanavond of morgen (ik denk morgen want dan ben ik vrij) weer even meten en uitgebreid op de foto zetten.

Ik maak wel veel foto's van ze maar dan met mijn telefoon, en die upload die helaas niet via mijnalbum.nl.

Morgen zijn ze al weer drie weken, het gaat zo snel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:25

Ooh wat lief!
Geniet er nu nog maar heel erg van,voor je het weet zijn ze groot en heel ondeugend :))
Leuke naam heeft mams ook,zo heet mijn kitten ook. :D
Heb zelf ook een oeps-nestje,van 5 kittens,die terroriseren hier ook al de hele buurt,die zijn nu 2 maand.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 23:16

Oh grappig dat jouw kitten ook zo heet. Ik heb dit nestje cadeau gekregen bij het opvangwn van de poes.. Had het voor Mimi liever nog niet gehad ze is zelf nog geen jaar dus vind het best sneu!

Heb je voor alle kittens een huisje weten te vinden?

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 21:51

Nou pffff.... Het gaat niet meer zo makkelijk hoor ze even op de foto zetten! Ze zijn zo bewegelijk haha..

Ze wegen beide 375 gram, maar Billy ziet er wel wat forser uit zo op het oog zeg maar.
Vanaf drie weken mogen ze geweekt voedsel hebben, dit gaan we dan ook morgen proberen en natuurlijk ook proberen gelijktijdig op de foto te zetten.... Zal wat worden haha. We moeten ook nog even van die extra kattenbakken halen met zo'n lage instap, zodat ze er makkelijk in kunnen kruipen/wandelen.

Let niet op de rommel, we zijn hier nog steeds niet klaar..

Afbeelding
Jack

Afbeelding
Billy

Afbeelding
Billy

Afbeelding
Moeder&Zoon

Afbeelding
Jack

Afbeelding
Jack

Ik zal proberen morgen of overmorgen weer nieuwe foto's te plaatsen van het eten.... Ben erg benieuwd hoe ze dat doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 21:52

Fury08 schreef:
Oh grappig dat jouw kitten ook zo heet. Ik heb dit nestje cadeau gekregen bij het opvangwn van de poes.. Had het voor Mimi liever nog niet gehad ze is zelf nog geen jaar dus vind het best sneu!

Heb je voor alle kittens een huisje weten te vinden?

Mijn poes was helaas ook nog geen jaar,maar het gaat gelukkig heel goed.
We houden alle kittens zelf :j

Ze zijn wel heel schattig,vooral die rode <3

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 23:55

oh ze zijn gaaf zeg!

valyzja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 00:39

Wat een schatjes zeg.
En wat een mooie moeder hebben ze :D. <3

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 02:54

Ja ze zijn leuk hè! De moeder is inderdaad heel erg mooi maar ook echt geweldig lief voor ons en de kinders. Een lievere poes hadden we ons echt niet kunnen wensen..

Gisteren geprobeerd de kittens geweekt vastvoer te geven. Maar ze vinden het moedermelk nog veelte lekker haha geef ze eens ongelijk! Ik heb dan ook besloten om het geweekte voer nog even een paar dagen uit te stellen en het ze dan nog eens voor te schotelen.. Uiteraard volgen daar foto's van.

Ik heb nu een foto kunnen maken dat ze bij het schoteltje zitten en zal deze vanavond even plaatsen.