Mijn kat haar mauwerd maakt overuren! Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

Mijn kat haar mauwerd maakt overuren! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:15

Hallo bokkers..

Zoals de titel al zegt. Maakt de mauwerd van mijn poes overuren ( ze mauwd erg veel :P ), en ik wordt er echt gek van.
Ze is gestereliseerd, dus krols kan ze eigenlijk niet zijn.

Normaal doet ze dit nooit, maar de laatste dagen doet ze niets anders.

Waarom doet ze dit? Ze mag naar buiten, maar dat wil ze niet. toch mauwd ze meestal bij het raam.
Help. ik wordt echt gek van haar! ;(

zonnebloem18

Re: Mijn kat haar mauwerd maakt overuren! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:32

Hou oud is ze als ze al vrij oud is kan het zijn dat ze doof of dement begint te worden.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:35

herkenbaar, die van mij doet voornamelijk als ze eten wilt :P en die word 16 jaar

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:38

poepsie wordt in Aug 5 jaar. ze luisterd perfect naar haar naam. en komt gelijk als ik haar roep. dus ik denk dat ze niet doof of dement aan het worden is.

eten staat er de hele dag. dus honger zou ze niet mogen hebben. ;)

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:40

De kat van mijn zus deed dit ook een poos, haar hele gezin werd gek van dat gemiauw... het ging continu door.. het bleek uiteindelijk aan de brokken te liggen... want het waren brokken waar ook groente in zat :') ... welke gek stopt er nou groente in brokken voor katten ?! :)) hoe dan ook.. het beestje zeurde dus om brokken met vlees erin verwerkt (logisch!). Toen de brokken waren vervangen was het gemiauw ook weg.

Maar ik denk dat het bij jouw situatie anders, omdat ze alleen bij het raam miauwt?

__denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:41

Arg die van ons doet het ook. Kan naar buiten, kan naar het eten, water staat er nog, wilt niet te lang aangehaald worden, maar blijven mauwen :+

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:46

mijn katten krijgen brokken van prins, ze krijgt eigenlijk de meeste aandacht. aangezien ze die wel eist.
Een Diva is er nix bij :P ze kan naar buiten als ze dat wil. als de deur open staat kan ze zo weg. maar dit wil ze niet. ze gaat wel eens weg maar is met 5 min weer thuis om te schreeuwen :?

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 19:48

Die van mij heeft ook de gehele dag door de bakje met brokken, maar krijgt in de avond wat ''vlees'' en als ik dat dan voor de neus zet dan is ze stil :')

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 19:50

Beauty26 schreef:
Die van mij heeft ook de gehele dag door de bakje met brokken, maar krijgt in de avond wat ''vlees'' en als ik dat dan voor de neus zet dan is ze stil :')

haha dan is poeps ook wel stil. maar daarna begind ze zo weer |o
Ik probeer het te nergeren. maar op 1 of andere manier lukt dat na een aantal uur niet meer.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 20:11

Ja heel herkenbaar inderdaad... Die van mij heeft er in de nacht ook last van :Y) Probeer het vaak te negeren...Maar lukt inderdaad na een tijdje niet meer... Dan hoop ik vaak dat ze gewoon heel snel ophoud... :o Succes!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 20:12

ik nergeer het. tot ik er niet meer tegen kan. en dan is het POEPSIE!!!! en dan schrikt ze zo erg. dat ze de slaapkamer in vlucht. en als ze bekomen is van de schrik komt ze weer en gaat weer miauwen ;)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 23:52

Zou toch een ritje naar de DA doen.
Als ze dit normaal niet doet geeft dit wel aan dat er íets mis is.
En wat, tja kan van alles zijn. Zou haar gewoon even laten controleren.
Plast ze wel normaal?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:08

misschien wil poezel wat meer aandacht? Ga eens met haar spelen als ze zo'n mauw bui heeft, koop een laserlampje en laat dr even uit dr plaat gaan. Wel opletten dat je er niet te lang mee speelt, poezen kunnen hun warmte niet kwijt zoals honden door te hijgen, dus als ze zwaarder gaat ademen dan stoppen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 10:20

Zijn er nieuwe katten (vooral katers) in de buurt bijgekomen?
Ik denk toch dat het een soort van krolsheid is.

Mijn 7 jarige poes is al jaren geleden geholpen maar toch heeft ze af en toe last van 'krolsheid', meer mauwen, rollebollen (vooral lekker in de zon) en meer interesse van de zwerfkaters hier in de buurt (er lopen hier 3 geholpen zwerfkaters)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 12:51

cissy schreef:
misschien wil poezel wat meer aandacht? Ga eens met haar spelen als ze zo'n mauw bui heeft, koop een laserlampje en laat dr even uit dr plaat gaan. Wel opletten dat je er niet te lang mee speelt, poezen kunnen hun warmte niet kwijt zoals honden door te hijgen, dus als ze zwaarder gaat ademen dan stoppen.

whaha als ik zon lampje koop dan moet ik eerst de hond op sluiten. mijn hondje wordt helemaal waus van zon lampje :P maar misschien is het wel een idee.

ookal krijgt ze alle aandacht van de wereld. maar misschien wil ze wel spelen idd.

gister was mevrouw bang voor de hond. mijn hondje verveeld zich een beetje, ik ben het huis aan het opknappen, en daarom heb ik dus minder tijd voor dhani om met hem te spelen. daarom is hij begonnen met het likken aan zijn poot. maar dat is nu zon grote hotspot geworden. dat ik hem een kap omgedaan heb. maar poepsie is helemaal bang voor hem nu whaha maf beest.