Gevaarlijke vlooiendruppels voor de kat (FIT AMI)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Gevaarlijke vlooiendruppels voor de kat (FIT AMI)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:07

Mensen pas op voor de vlooiendruppels (pipetjes) van het merk FIT-AMI
er staat in de gebruiksaanwijzing dat slechts zelden je allerlei bijwerkingen kan krijgen als diarree, braken, Kwijlen, Schuimbekken, trillende spieren enz
Nou ik heb mn katten volgens de gebruiksaanwijzing savonds voor t slapen gaan de pipet gegeven, gelukkig mn oudje niet gedaan en binnen 5 minuten begon de eerste te schuimbekken en net mn andere katten ook, ik heb ze allemaal met spoed onder de douche gedaan om die troep er weer af te wassen, maar ben me kapot geschrokken en blijf ze voorlopig even goed in de gaten houden, kan ik nog met ze naar de dierenarts ook straks.
Bah wat eng, dus mensen pas op voor FIT-AMI vlooiendruppels!!.
Ziet net dat Fit Ami een onderdeel is van Beaphar dus pas daar ook voor op!!

Creatas

Re: Gevaarlijke vlooiendruppels voor de kat (FIT AMI)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:15

Heb je Beaphar ook al ingelicht? Mijn ervaring is nl dat ze erg gesteld zijn op dit soort terugkoppelingen!
Sterkte met je katten, kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:19

Vaak reageren ze op een van de oplosmiddelen of de geur en daarvan kunnen ze overmatig gaan speekselen en schuimen. hou bv een kat ontsmettingsalcohol voor en dan krijg je net dat effect. maar idd even beaphar inlichten, hoewel dit verschijnsel wel in hun bijsluiter staat, dus veel zullen ze er niet aan kunnen doen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 11:21

Dankjewel
Ja ik heb ze gemailed.

@Zitake: in de bijsluiter staat dat dit slecht zelden gebeurd, maar dat alle 4 mijn katten dit krijgen vind ik dan wel heel vreemd, helemaal aangezien ik dit met andere merken nog nooit gehad heb.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-11 13:03

Ik ga het ook aan de dierenarts melden, dan kunnen ze dit merk en wat gebeurd in hun systeem opslaan.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 15:03

beaphar vind het ook heel erg en ze vergoeden alles, ze hebben me ook gevraagd de pipetjes op te sturen zodat ze het kunnen analyseren en dan word de partij mogelijk terug uit de winkels gehaald, wel snel en netjes gereageerd

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 18:09

Miepie77 schreef:
beaphar vind het ook heel erg en ze vergoeden alles, ze hebben me ook gevraagd de pipetjes op te sturen zodat ze het kunnen analyseren en dan word de partij mogelijk terug uit de winkels gehaald, wel snel en netjes gereageerd

Precies wat ik verwachtte, vandaar mijn advies ;)

Poekies helemaal oke op het moment?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 20:24

Creatas schreef:
Miepie77 schreef:

Precies wat ik verwachtte, vandaar mijn advies ;)

Poekies helemaal oke op het moment?

Ik had ze daarvoor al gemailed.

Katten gaan gelukkig weer helemaal goed, tenminste op t oog, houd ze wel even goed in de gaten, anders ga ik alsnog naar de dierenarts.