Snor, Wat denken jullie? Maine Coon of Boskat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Snor, Wat denken jullie? Maine Coon of Boskat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 22:14

Hallo,

vorig jaar werd onze snor geboren, moeders is een doodgewone straatkat, maar wat is de pa van snor?
Moeders was duidelijk zwanger van 2 katers, want de andere kittens waren gewoon kortharig.

Wij denken dat pa of een boskat is, of Maine Coon. Wat denken jullie? Misschien wel iets anders?

snor als Baby:
Afbeelding

snor een paar maand, net bij ons:
Afbeelding

snor een halfjaar:

Afbeelding

Snor ong. 10/11 maand
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Snor een paar dagen geleden, een jaartje nu:
_Bitje_ schreef:
snor die wakker word _O-

Gaaaaap :7
Afbeelding

Oeeeehh...even uitrekken hoor :Y)
Afbeelding

Tsjaa.. :')
Afbeelding

Wat denken jullie? Ik denk eerder aan een Maine coon, door zijn hoofdvorm en wat pluizige vacht.

Zij karakter nog even:
Ligt graag op je schoot, mijn broertjes van 6 sjouwen er ook mee om, maar hij kan ook erg stoeien,
of terwijl als ik hem wat plaag door mijn voet boven hem te houden zet hij zijn nagels er in en wil
hem pakken. of terwijl hij is heel speels.
Maar ontzettend lief en aanhankelijk.

ben benieuwd wat jullie denken , en waarom :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:20

je hebt ook gewoon langharige straatkatten he :P en als je een korthaar met een langhaar kruist, kan het zijn dat er een paar kittens kortharig zijn en een paar halflanghaar of langhaar :P

Hij heeft in elk geval een prachtige staart!!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 22:21

lifaya schreef:
je hebt ook gewoon langharige straatkatten he :P en als je een korthaar met een langhaar kruist, kan het zijn dat er een paar kittens kortharig zijn en een paar halflanghaar of langhaar :P

hmm... tja dat kan ook, maar alleen snor is langhaar, voorderest iedereen kortharig en totaal ander koppie :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:23

ik vind snor niet echt extreem langhaar, hij heeft een superdikke staart, dat zeker, en een dikke vacht, maar verder is het in mijn ogen dan, net geen langhaar :P ook kittens binnen een nest kunnen enorm verschillen (edit: geld vooral voor kruisingen) :j Mijn poes heeft een bol koppie terwijl haar broertje weer een smallere kop heeft
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 02-07-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:27

Je hebt een super leuke kruising :) Dus een huis tuin en keukenkat. Wat de vader is geweest is niet te achterhalen ;) Kan van alles zijn geweest.

Het langhaar gen is recessief dus beide ouders moeten langhaar zijn of het gen dragen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:29

Ik vind het niet een typische maine coon of boskat om te zien.
Eerder gewoon een europees langhaar (oftewel kruising). Hij heeft een beetje dezelfde kop als mijn zwarte EK.

Er zit misschien wel wat in, maar dan ver weg. En ik denk eerder aan een pers of Brits langhaar. Zijn vachtstructuur lijk dikker dan die van een coon of boskat.
Wel een prachtkat trouwens!

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 22:29

Limoen schreef:
Je hebt een super leuke kruising :) Dus een huis tuin en keukenkat. Wat de vader is geweest is niet te achterhalen ;) Kan van alles zijn geweest.

Het langhaar gen is recessief dus beide ouders moeten langhaar zijn of het gen dragen.

Oke, goed om te weten :j
snor is dus sowieso geen langhaar, maar waar komt die mega staart dan vandaan? :')

kraakte

Re: Snor, Wat denken jullie? Maine Coon of Boskat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:34

wat een mooie kat en jeetje die staart, lijkt idd wel een Maine Coon,maar heb er verder niet zoveel verstand van.. haha grappig trouwens, mijn kat (een lapjespoes) heet ook snor! :D

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:37

Snor is niet kortharig lijkt me zo vanaf de foto ;) Bijna alle langhaarkatten die wij kennen zijn officieel halflangharen. De pers is bijvoorbeeld wel een échte langhaar. Birmanen, Coons etc. vallen onder de halflangharen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:42

die staart is niet van een Coon of Boskat, die hebben vaak langere dikkere waterafstotende haren in de staart en deze lijkt wel allemaal evenlange haren te hebben. Lijkt me eerder inderdaad een langharige kruising met bijv pers of europees langhaar.
Zijn profiel is ook niet recht zoals bij een Noor wel het geval is. Nou is het natuurlijk een kruising maar ook zn koppie ie te bol.

Hij kan heel goed wel dezelfde pappa gehad hebben als de rest vd kittens, mamma en pappa hebben dan beiden het recessieve gen voor langhaar gedragen en toevallig allebei dat gen meegegeven aan hem. De andere kittens hebben dan wellicht alleen 1 x dat gen meegekregen waardoor ze kortharig zijn.

Het is wel een vreselijk leuke kruising en een mooie kat om te zien!

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:48

Pers, gezien zijn oranje oogkleur. Als snor een katertje is dan kan vaders elke kleur geweest zijn, als snor een poes is dan moet de vader een creme of rode pers geweest zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 22:50

Baal schreef:
Pers, gezien zijn oranje oogkleur. Als snor een katertje is dan kan vaders elke kleur geweest zijn, als snor een poes is dan moet de vader een creme of rode pers geweest zijn.

het is een katertje :)

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:55

Heb je geen foto van mams? dat maakt het misschien weer wat makkelijker.
Wel echt een geweldige kat hoor, echt een plaatje om te zien! Persoonlijk had ik 'm denk ik geen Snor genoemd maar iets als Eekhoorn ofzo :P

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:18

Baal schreef:

wat is dat voor een onzin?
er zijn meerdere rassen met amber oogkleur hoor, ik heb een créme Noor met amber ogen.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 23:22

Ik vind hem juist wel op de rode maincoon kater van mijn schoonmams lijken :j

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:22

Dat zal altijd wel gissen blijven, maar WAUWIE! <3 <3 <3 <3 <3
Ik ben in staat om te gaan catnappen :P Prachtige kruising, dit is de mooiste HTK kat die ik heb gezien.
Je moet zeker niet heel toevallig van hem af he? ;)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 00:25

dat is een mooierd!
Aan de staart te zien zit er inderdaad iets anders in! (lijkt weg te hebben van Main coon)
maar voor de rest is het een een lekker grove HTK kater :D

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:48

Geen idee wel ras, maar knap is ie wel!

Baal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:14

cissy schreef:
wat is dat voor een onzin?
er zijn meerdere rassen met amber oogkleur hoor, ik heb een créme Noor met amber ogen.

Onzin is iets wat totaal niet waar kan zijn.
Idd. er zijn ook Noorse boskatten met een oranje oogkleur. Echter álle perzen hebben alleen maar diep oranje/koperen ogen (zelfde kleur als ik op de foto hier zie).

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:23

"straatkatten" zijn er in veel soorten, kleuren, modellen,... Er kan vanalles inzitten.

Mijn kat vroeger was driekleurig, grove lappen op wit en had vrij lange haren, maar als je ze zag lopen leek het een korthaar, want de vacht was dun. Haar eerste nestje, gaf een langharige schildpad, een kortharige schildpad met witte pootjes en buik en een wit met zwart gevlekte korthaar. Die 3 leken niet uit het zelfde nest te komen. 2de nestje waren allemaal kortharen.
Uit het eerste nest hebben we er 1tje gehouden, de kortharige schildpad met veel wit. wel deze heeft nu een super dikke vacht, fluffy vacht en is 2x groter dan mams

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:46

Baal schreef:

Baal, er zijn ook Perzen met groene en blauwe ogen. Jij zegt dat het gezien zijn oogkleur en kleur vacht een rode pers geweest MOET zijn, DAT is dus onzin. :)

Petitparis, als je je verdiept in de (kleuren)genetica bij katten dan zul je zien dat het helemaal niet zo bijzonder nestje is, zeker niet uit een tortie poes, dat zijn altijd toverballen nestjes :D

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:05

hier de mamma poes met de kittens, waaronder ook Snorrekat :D
Afbeelding

haha ik ben ook erg blij met hem (goed fotomodel :+) , en nee, hij is niet te koop :Y)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:16

wat doet die donkere daartussen??? :D
weet je heel toevallig hoe die uitgegroeid is qua kleur, het zou een tortie poes moeten zijn....
op de foto heeft ze ook wel een rode gloed op dr bips maar toch..

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:19

ik zou het eerlijk gezegd niet weten :P

haha die donkere, ja dat snapten wij ook niet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:32

_Bitje_ schreef:
Oke, goed om te weten :j
snor is dus sowieso geen langhaar, maar waar komt die mega staart dan vandaan? :')
Stiekem heb je hem op alle foto's enorm laten schrikken.. ~~}>

Nee hoor, hij ziet er harstikke goed uit. :)
Ik geloof echt niet dat hij puur 'straatkat' is..
Zijn moeder ziet er qua staart en vacht ook heel anders uit dan Snor, dus dan zat er bij de vader echt wel iets in dat hem dat 'extra'tje' geeft.
Nu lopen de meeste raskatten niet zomaar buiten, heb je er weleens één zien lopen in de buurt?
Misschien is dat dan de vader..