Hondje schijnzwanger naar de dierenarts?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Horse_

Hondje schijnzwanger naar de dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 15:44

Kom er vandaag achter dat mijn bijna pup af (12-08-10) schijnzwanger is. Ze at deze hele week al nauwelijks en de laatste twee dagen niet (behalve dan 2 versnaperingen die ze krijgt als ze alleen thuis is) en vandaag zag ik dat ze melk aanmaakt.

Moet ik ter controle naar de arts of gewoon laten gaan. Ze is 2 maanden geleden voor het eerst loops geweest en heb voor de 1e week van augustus een afspraak staan voor sterilisatie. Zou ik dit nu laten doen (twijfelde eerst aan wel of niet laten helpen maar nu met deze schijnzwangerschap....). Hoe lang kan dit niet of nauwelijks eten duren?

meisje2000

Re: Hondje schijnzwanger naar de dierenarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:49

ik zou haar wel even laten nakijken want er kunnen daardoor ontstekingen onstaan.
Dit hoeft niet maar dan weet je het wel zeker en de da kan je dan ook vertellen of het misschien verstandig is om haar eerder te laten sterriliseren dan pas in aug

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:26

Je kan niet tijdens of vlak na een schijnzwangerschap steriliseren. Daar moeten minsten 2 maanden tussen zitten zodat alles in rusttoestand is zeg maar. Ik zou dan ook voor een castratie gaan ipv sterilisatie.

Ik zou zeker een dierenarts bezoeken zodat ze medicijnen krijgt en de schijnzwangerschap stopt voor ze er echt ziek van gaat worden.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 17:41

Wilawander schreef:
Je kan niet tijdens of vlak na een schijnzwangerschap steriliseren. Daar moeten minsten 2 maanden tussen zitten zodat alles in rusttoestand is zeg maar. Ik zou dan ook voor een castratie gaan ipv sterilisatie.

Ik zou zeker een dierenarts bezoeken zodat ze medicijnen krijgt en de schijnzwangerschap stopt voor ze er echt ziek van gaat worden.

Ok maar als je dan 2 maanden verder bent dan gaat ze weer richting de 2e loopsheids.

Zal maandagochtend direct de DA bellen en vragen of ik langs kan komen. Had de afspraak voor de sterilisatie staan de 1e week van augustus omdat het dan precies 3 maanden na haar 1e loopsheid was, zal wel jammer zijn als het niet door kan gaan. Maar ja anders moet ze maar later geholpen worden (ze ontsnapt wel eens en er lopen hier veel honden los in de straat ook een chihuaha die haar vriendje is en niet geholpen <3 ) is dan niet anders.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:45

Naar de DA om de schijnzwangerschap te stoppen. En ondertussen de hond niet te fel meer aanhalen en over de buik wrijven. Als je teefje melk gaat produceren, heb je meer kans op de zogenaamde "mamatumoren".

Een schijnzwangerschap is niet echt "gezond" voor een hond.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 17:48

Echt stom dat ik er vandaag pas op kwam om haar tepels te checken ;( Ze at gewoon slecht maar heeft ze al eerder gehad vooral toen ze loops was dus zocht er eerst niets achter. Na de loopsheid heeft de trainer van de hondenschool wel gekeken omdat ze toen al dikke tietjes had zeg maar en ze rustig was geworden maar toen was er niets aan de hand.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:48

Schijnt vaak voor te komen dat ze na de 1ste loopsheid schijnzwanger worden.
Die van mij had het ook.Misschien idd ivm je sterilisatie even overleggen met de DA.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 17:53

ambre schreef:
Schijnt vaak voor te komen dat ze na de 1ste loopsheid schijnzwanger worden.
Die van mij had het ook.Misschien idd ivm je sterilisatie even overleggen met de DA.

Kon die van jou toen ook niet geholpen worden (als je dat tenminste wou) en kreeg de jouwe medicijnen oid?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:22

Ik wilde toen nog graag in nestje,maar dat is er nooit van gekomen.
Heb het gewoon afgewacht en toen was het na een week of 3 over.

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:06

Kom indd vaker voor dan je zou denken. Zijn 'gewoon'dr hormonen die er een potje van maken. Al zou ik persoonlijk wel nog steeds voor een sterelisatie gaan, dan leg je die hormoon huishouding ook plat, en met een castratie komen meer complicaties voor zoals zelfs incontinentie !

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 18:08

Tmara schreef:
Kom indd vaker voor dan je zou denken. Zijn 'gewoon'dr hormonen die er een potje van maken. Al zou ik persoonlijk wel nog steeds voor een sterelisatie gaan, dan leg je die hormoon huishouding ook plat, en met een castratie komen meer complicaties voor zoals zelfs incontinentie !

Maar is de kans op tumoren en dergelijke veel kleiner en tegenwoordig is de kans op incontenentie zo klein

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-11 09:00

Heb een afspraak gemaakt voor half 6 vandaag op het spreekuur. Ga haar gewoon even na laten kijken voor de zekerheid en dan vraag ik meteen over de sterilisatie die voor volgende maand gepland staat.